Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zitten hier MFT gebruikers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zitten hier MFT gebruikers?

    Op BD zie je er heel weinig informatie van verschijnen. Heb nu een maandje zo een systeem, en volgens mij is het een serieus onderschat systeem.
    Ben wel eens benieuw ;-)

  • #2
    Re: Zitten hier MFT gebruikers?

    Als compact heb ik deze kit: http://tweakers.net/pricewatch/44891...specificaties/

    Comment


    • #3
      Re: Zitten hier MFT gebruikers?

      Ik heb, net als jij Rudy, het gevoel dat het een onderschat systeem is. Wij werken met Olympus E-M1 samen met een aantal goede lenzen en zijn er héél tevreden mee. Kan wel niet vergelijken uit eigen ervaring met andere systemen of canon's, Nikon's,.... wegens nooit gehad.

      Alles zal zijn voor en zijn nadelen hebben. Groot voordeel van MFT is ongetwijfeld het geringe gewicht. Als er dan een beetje op beeldkwaliteit zou moeten ingeboet worden vind ik het niet eens zo erg, want met een zwaar toestel zou ik sowieso geen hele dag rondstappen.

      Vorige week hier mijn eerste HOF gehaald, dus waardeloos qua beeldkwaliteit zal MFT zeker niet zijn.
      Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
      Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

      Comment


      • #4
        Re: Zitten hier MFT gebruikers?

        Yep EM1 Olympus.
        Cava ...maar als ik met scherptediepte wil spelen (of portrait) neem ik toch uit gewoonte mijn Fuji

        Alleen niet funny, de Olympus 300mm besteld op 16/1 ...nog altijd geen idee van Olympus wanneer ze geleverd kan worden.
        Dus voorlopig geen zin meer om nog te investeren in dat systeem als dat altijd zo lang moet duren

        Comment


        • #5
          Re: Zitten hier MFT gebruikers?

          Ja, Olympus kan duidelijk niet volgen met de productie van de 300 mm lens. Ze was voor begin maart aangekondigd, maar in de meeste fotowinkels heb ik ze nog niet in stock zien verschijnen. Vorige week wel 2 bij Fnac, nu zie ik ze bij *********** (5 beschikbaar) en dan nog 100 euro goedkoper dan elders in pre-order. (Is *********** een betrouwbare winkel om een dergelijke lens te kopen?)

          Met de Panasonic 100-400 een beetje hetzelfde verhaal. Ook nog haast nergens te krijgen, maar een maand geleden had Art&craft 2 stuks waarvan ik er één heb kunnen kopen nadat ik mijn pre-order heb opgezegd in een andere winkel. Ik denk dat het komt omdat die lenzen voor een klein publiek zijn, de productie dus niet te hoog is, maar de vraag nu toch piekt gezien de veelbelovende reviews.
          Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
          Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

          Comment


          • #6
            Re: Zitten hier MFT gebruikers?

            Ja, MFT gebruiker.
            Olympus OMDEM1 en panasonic GX8
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Zitten hier MFT gebruikers?

              Ja ,

              Panasonic GH4,GX7 2,8/12-35mm,2,8/35-100mm en Leica Nocticron 1,2/42,5mm
              Greets Carsten
              It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
              (Duke Ellington)

              Comment


              • #8
                Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                5 jaar ervaring met het systeem... vooral Olympus.
                Niks dan lof over het systeem.
                De laatste Body die ik gehad heb was de EM-1... een fantastische Body kwa bediening.. bouw... de zoeker was een teleurstelling en nog een paar andere elementen waar je kan zien dat deze body toch al een tijdje op de markt is.
                Andere oudere Body's EPL3, OMD EM5 en de recentere OMD EM10 MKII.

                Zeer goede objectieven (ook de goedkopere)... heb ervaring met de 12 2.0, 17 1.8, 45 1.8, 75 1.8, 14-150, 60 2.8 Macro, 75-300 MKII, Samyang 7.5 Fisheye en de 15 1.7 met GM5 van Panasonic alsook de 30 2.8 macro eveneens Panasonic.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                  Ja, blije MFT gebruiker.
                  Olympus OMD_EM1 nadat ik met de OMD-EM5 ben begonnen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                    Oly em5 en pana gx7. Voornl met primes. Oly is gereserveerd en is wss verkocht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                      Hier ook een zeer tevreden MFT gebruiker

                      Tot op heden nog steeds geen enkele spijt bij het afscheid nemen van een door de jaren gespaarde Canon-verzameling.
                      Ik had de keuze naar de Olympus OMD EM-1 al veel eerder moeten nemen
                      Sony A7 mkIII
                      Is all I need :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                        Ik had een PEN 1 en heb een G3 met oly 17 2.8, 2x 14-42(oly en pana), pana 45-200. Het grootste voor- en nadeel is dat het bijna niet weegt. Voordeel: G3 + 45-200 is lichter en kleiner dan alleen een Nikkor 80-400 en dat is gelijk ook weer het nadeel, want en D700 + 80-400 houd ik makkelijker stil als de G3. Een film starten zonder de camera te bewegen is voor mij onmogelijk(uit de hand) door het indrukken van de rode knop beweegt de camera en dan moet je weer terug bewegen. Ik moet de knopjes met de punt van mijn nagel bedienen, mijn vinger krijgt alleen een putje als ik op een knopje druk.....

                        De G3 mist een oogsensor en dus zit je konstant te switchen als je instellingen wil doen, bv scherpstelpunt kiezen, en tegen een zwarte zoeker te kijken.
                        De LVF/LCD knop en terugkijkknop zouden omgewissekd moeten zijn, LVF/LCD knop zit links en je houdt met rechts je camera vast en met links bedien je het scherm en dan moet je steeds de camera weer links vast pakken om dat knopje in te drukken.

                        Beide camera's en zeker de Oly zijn ingewikkelder als een D700.

                        Maar je kan er prachtige foto's meemaken en alle nadelen wegen bij een dagje naar Xxxxxxx niet op tegen de voordelen van grootte en gewicht.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                          Ik heb een Olympus E-P1, maar hij dient alleen nog om naar te kijken omdat het zo een mooi toestelletje is.
                          http://users.telenet.be/patric/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                            Ook hier een tevreden MFT gebruiker.

                            Ik verwacht trouwens een serieuze boost van het systeem dit najaar met o.a. enkele nieuwe F1.2 lenzen en de lancering van de E-M1 II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zitten hier MFT gebruikers?

                              Hier nog een luierik die niet met dat zware spul wil sleuren ;-)
                              Al begint een 40-150 en een 300mm in de tas toch ook al te wegen.

                              Comment

                              Working...
                              X