Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apple Music - ervaringen en een paar vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • apple Music - ervaringen en een paar vragen

    Ik heb ondertussen een iTunes bibliotheek met over 50 albums aangekocht over het laatste anderhalf jaar. Nu even een vraagje over de streaming dienst die wordt aangeboden.
    Laat het aub geen flame war worden over Apple en zo, enkel gebruikservaringen.

    Ik heb geen ervaring met Spotify Premium account maar lees dat je songs naar wens kan selecteren en die dan ook offline beluisteren. Kan dit ook met Apple Music? Iemand ervaring uit eerste hand?
    Ik kan enkel maar vermoeden dat de nummers die beschikbaar zijn dezelfde zijn als deze die te koop worden aangeboden?

    Als er inderdaad hier mensen zijn die een abo hebben (gehad) had ik graag gehoord waarom ze Apple verkiezen boven andere diensten of net zijn overgestapt naar een andere streaming dienst.

    Bedankt alvast

  • #2
    Re: apple Music - ervaringen en een paar vragen

    Hoi,

    Ik ben van Spotify naar Apple gestapt sinds de lancering.

    Dit om 1 enkele reden: integratie.

    Apple music integreert zich netjes in je iTunes bib, spotify vond ik persoonlijk heel erg goed, maar hun GUI is een rommeltje.

    Nu heb ik nog 1 programma voor muziek, ipv een prg voor streaming en een prg voor persoonlijke muziek

    Ik moet er wel bijzeggen dat er bij Apple music soms onvolledige albums aangeboden worden, bij Spotify heb ik dit niet gemerkt.

    Comment


    • #3
      Re: apple Music - ervaringen en een paar vragen

      Hebben Spotify premium, maar eigenlijk enkel om makkelijk nieuwe muziek te ontdekken : ben geen grote fan van MP3's en aanverwanten.
      De rest staat op CD en steeds meer CD's op de NAS (maar daar is efkens werk aan, om die allemaal te rippen naar FLAC).

      De albums op iTunes vind ik bijvoorbeeld behoorlijk duur om dan (meestal) langs geen kanten CD-kwaliteit te zijn.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: apple Music - ervaringen en een paar vragen

        Bedankt voor de info. Ik heb een proefperiode nu bij beiden en voorlopig ben ik gewonnen voor Spotify. Alhoewel ik Mac en iTunes gebruiker ben vind ik iTunes alles behalve gebruiksvriendelijk. Nu, ik heb een maand om de knoop door te hakken. Ik volg je ook trouwens Polleke, ik had graag de mogelijkheid gezien bij 1 van beide aanbieders dat je zowel de compressed versie kan downloaden maar ook de lossless zodat het op mijn vrij goede installatie kan afspelen.

        Comment

        Working...
        X