Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over de de Canon ef 17-40mm f 4 l usm.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over de de Canon ef 17-40mm f 4 l usm.

    Hallo allemaal,

    Sinds kort ben ik van Sony overgestapt naar een Canon uitrusting.
    Namelijk de Canon eos 70D met als lenzen de Canon ef 17-40mm f 4 l usm en de Canon ef 70-200mm 4l usm.

    De telelens gebruik ik het meest voor hondenfotografie (actie + portret).
    De standaardzoom (op crop camera) gebruik eigenlijk voor bijna al de rest (uitstapjes, wandelingen, in huis).
    Voor binnenshuis heb ik nog een Canon Speedlite 430EXII met omni-bounce gekocht.

    Nu neem ik altijd wel foto's op de Av of Tv stand maar bij wandelingen met het gezin (wanneer er minder tijd is voor instellingen) zou ik wel eens voor de P stand kiezen.
    Op mijn Sony dslr met Tamron 17-50mm f2.8 had ik altijd wel een paar aardige foto's.
    Maar zondag hadden we een uitstapje gemaakt naar het bos en veel van mijn foto's waren bewogen (en meestal onder 1/60 sec.). Dat is het punt dat ik de beeldstabilisatie mis van de Sony body denk ik.
    Had ik beter gekozen voor een objectief met IS voor dit doel (of een lichtsterkere lens)?
    Hopelijk kan ik mede met de flits toch aardige foto's nemen binnenshuis want daarvoor is de lens niet zo lichtsterk genoeg.
    Als ik de tijd heb kan ik inderdaad wel de nodige instellingen zelf maken (op Av of Tv) en heb ik een goede foto.
    Ook over de bouwkwaliteit, de kleuren, enz. van de lens ben ik uitermate tevreden!

    Bij de Canon ef 70-200mm 4l usm telelens mis ik de IS minder omdat het voornamelijk actie is die ik fotografeer en meestal nogal bij mooi weer. Dus daar is dit minder belangrijk.

    Iemand een idee welke instellingen ik kan nemen in de P mode (hogere iso?) of in een andere mode zonder veel instellingen?
    Nu moet ik wel zeggen dat ik de camera nog moet leren kennen hoor na meer dan 10 jaar met een Sony dslr gewerkt te hebben...
    Canon

  • #2
    Re: Vraagje over de de Canon ef 17-40mm f 4 l usm.

    Uw P stand is een programeerstand dwz je kan daar vaste waardes instellen voor av,tv en iso. Ik zou je aanraden van eens goed de verschillende standen te bekijken in de handleiding. Met sluitertijden van1/60 en je gewogen beelden moet ofwel je iso omhoog ofwel diafragma vergroten(kleiner getal)

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over de de Canon ef 17-40mm f 4 l usm.

      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Uw P stand is een programeerstand dwz je kan daar vaste waardes instellen voor av,tv en iso. Ik zou je aanraden van eens goed de verschillende standen te bekijken in de handleiding. Met sluitertijden van1/60 en je gewogen beelden moet ofwel je iso omhoog ofwel diafragma vergroten(kleiner getal)
      Bedankt voor uw reactie JPR!
      De standen en wat ze doen ken ik wel al een beetje hoor. Zo fotografeer ik meestal in de Av stand om controle te hebben over de scherpte-diepte.
      De P stand wil ik vooral gebruiken bij bvb. een uitstapje met het gezin als ik dus niet veel tijd heb om veel instellingen te doen.
      Maar zoals u zegt misschien de iso waarde verhogen als ik zie dat mijn foto's bewogen zijn in de P-stand.
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over de de Canon ef 17-40mm f 4 l usm.

        Waarom ga je niet naar de M-stand?
        Je kiest zelf je diafragma en sluitertijd. Zo heb je de scherptediepte en bewegingsonscherpte zelf in de hand.
        En zet je ISO op auto. Dan past het toestel de ISO zelf aan om een correcte belichting te krijgen.
        https://www.facebook.com/devrieset/

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over de de Canon ef 17-40mm f 4 l usm.

          Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
          Waarom ga je niet naar de M-stand?
          Je kiest zelf je diafragma en sluitertijd. Zo heb je de scherptediepte en bewegingsonscherpte zelf in de hand.
          En zet je ISO op auto. Dan past het toestel de ISO zelf aan om een correcte belichting te krijgen.
          Zo werk ik ook.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over de de Canon ef 17-40mm f 4 l usm.

            Dankjewel voor de tip!
            Ga ik even proberen.
            Ik werk vooral op de Av of Tv stand (en als het vlug moet gaan op P) maar geheel manueel nog (bijna) nooit.
            Canon

            Comment

            Working...
            X