Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar klacht indienen bij Bpost?

    Het is nu de derde maal op rij dat een pakje niet wordt afgeleverd en ik de bekende boodschap in de brievenbus vind.
    Hallo ik ben langs geweest op ../../.. om ..,..
    en zal uw pakje klaarleggen in:
    ................

    Nu staat er al niet meer bij dat er niemand thuis was!

    Ik ben het ondertussen beu € 6,00 te betalen om dan mijn pakje een dag later zelf te moeten gaan ophalen 4Km verder!
    Ik heb begrepen dat de ombudsdienst maar zal tussenkomen als ik eerst een klacht bij Bpost heb ingediend en ontevreden ben met de afhandeling van deze klacht.
    Ik vind dat Bpost zich heel goed afschermt tegen mogelijke klachten en nog steeds het oude monopolie gedrag heeft.
    BTW: In het postkantoor is er ook geen klachtenbrief beschikbaar of willen de bedienden die niet geven.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

    Enige die klacht kan indienen is de afzender. Nooit de ontvanger. En het kan pas na 1 maand! Heb het ook al verschillende malen geprobeerd.

    En denk niet dat het met de private pakketbedelers beter is. PostNL bvb heeft niet eens een email of adres in België en de nederlandse vestiging zal stellig ontkennen dat ze in België paketten bedelen. Enkel PostNL medical heeft een ondernemersnummer in België. De rest zijn zelfstandigen die niet te bereiken zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Het is nu de derde maal op rij dat een pakje niet wordt afgeleverd en ik de bekende boodschap in de brievenbus vind.
      Hallo ik ben langs geweest op ../../.. om ..,..
      en zal uw pakje klaarleggen in:
      ................

      Nu staat er al niet meer bij dat er niemand thuis was!

      Ik ben het ondertussen beu € 6,00 te betalen om dan mijn pakje een dag later zelf te moeten gaan ophalen 4Km verder!
      Ik heb begrepen dat de ombudsdienst maar zal tussenkomen als ik eerst een klacht bij Bpost heb ingediend en ontevreden ben met de afhandeling van deze klacht.
      Ik vind dat Bpost zich heel goed afschermt tegen mogelijke klachten en nog steeds het oude monopolie gedrag heeft.
      BTW: In het postkantoor is er ook geen klachtenbrief beschikbaar of willen de bedienden die niet geven.
      Pakje dat ik u verstuurd heb??? Hebben dat hier ook regelmatig voor, ze hebben zogezegd aangebeld. Vrouw is de ganse dag thuis maar hoor nooit een bel of voor dat ze de deur kan opendoen zijn ze al weg.

      Comment


      • #4
        Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Pakje dat ik u verstuurd heb??? Hebben dat hier ook regelmatig voor, ze hebben zogezegd aangebeld. Vrouw is de ganse dag thuis maar hoor nooit een bel of voor dat ze de deur kan opendoen zijn ze al weg.
        'k Heb geweten dat toen ik "dringend" een pakje nodig had op wacht stond. "Ze" kennende stond ik dan op wacht achter de (glazen) voordeur.
        Toen kwam er een bestelwagentje met twee wielen op het voetpad aan de brieven bus om dat briefje (waarop stond dat ik niet huis was) er in te gooien.
        Er werd niet gebeld, noch gewacht.
        'k Ben toen serieus van mijn tak gaan maken in het postkantoor met veel lawaai + een boze, maar wel beleefde, mail en telefoon naar Coolblue.
        Sindsdien zijn de leveringen correcter.
        PS: PostNL levert ook in Brugge. Die zijn heel correct.
        Last edited by Skitch; 18 mei 2016, 21:52.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Enige die klacht kan indienen is de afzender. Nooit de ontvanger. En het kan pas na 1 maand! Heb het ook al verschillende malen geprobeerd.

          En denk niet dat het met de private pakketbedelers beter is. PostNL bvb heeft niet eens een email of adres in België en de nederlandse vestiging zal stellig ontkennen dat ze in België paketten bedelen. Enkel PostNL medical heeft een ondernemersnummer in België. De rest zijn zelfstandigen die niet te bereiken zijn.
          Bon, de afzender is BD lid en hem treft absoluut geen schuld in tegendeel zelfs. Maar moet ik hem nu lastig vallen omdat die pipo van Bpost de moeite niet heeft gedaan om aan te kloppen?
          Ik was thuis en was in de keuken bezig het middag eten klaar te maken en de brievenbus staat amper op VIER meter van de keuken vandaan.
          Hij of zij moet me ZEKER bezig gezien hebben in de keuken want het licht brandde van het aanrecht.

          Wat PostNL betreft, ik heb al meerdere keren een camion van PostNL in Mol gezien. Weer werk voor de EU? Zij zien daar alles en regelen alles? Maar tot op heden hebben nog niet veel goeds gedaan!
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

            Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
            Pakje dat ik u verstuurd heb??? Hebben dat hier ook regelmatig voor, ze hebben zogezegd aangebeld. Vrouw is de ganse dag thuis maar hoor nooit een bel of voor dat ze de deur kan opendoen zijn ze al weg.
            Inderdaad Jean-Pierre het pakje dat u mij stuurde.
            Wij waren ook thuis we zijn het huis niet uitgegaan!
            Morgen weer 4km heen en terug en ik mag er pas na 11h00 om!
            Ik ben wel de kok met dienst thuis hé.
            Als de markt vrij komt, ALS dat ooit gebeurd, dan kunnen ze bij Bpost de pot op hoor want nu ben ik pas echt kwaad!
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Bon, de afzender is BD lid en hem treft absoluut geen schuld in tegendeel zelfs. Maar moet ik hem nu lastig vallen omdat die pipo van Bpost de moeite niet heeft gedaan om aan te kloppen?
              Ik was thuis en was in de keuken bezig het middag eten klaar te maken en de brievenbus staat amper op VIER meter van de keuken vandaan.
              Hij of zij moet me ZEKER bezig gezien hebben in de keuken want het licht brandde van het aanrecht.

              Wat PostNL betreft, ik heb al meerdere keren een camion van PostNL in Mol gezien. Weer werk voor de EU? Zij zien daar alles en regelen alles? Maar tot op heden hebben nog niet veel goeds gedaan!
              Spijtig genoeg wel, want voor die zending is de afzender de klant van Bpost, niet de ontvanger. Ik ken je probleem, ik liet ook altijd de pakjes toekomen bij mijn (gepensioneerde) moeder en die zag vaak wel een briefje in de bus steken maar niet aanbellen.

              PostNL, de pakketjesdienst, heeft niet eens een btw nummer in België. De europese instanties zijn de enige die iets kunnen doen, maar die willen wel een volledig dossier en liefst verschillende gelijkaardige voor ze hun achterste lichten. Ik heb reeds contact gehad met hun maar ben tot de conclusie gekomen dat het veel eenvoudiger is om niet met afzenders die van PostNL gebruik maken te werken (en dit steeds als redenen te laten weten) dan met de europese instanties. Dus bvb voor mij betekent dit dat ik niets meer koop bij nederlandse bedrijven (of nederlandse vestigingen van buitenlandse bedrijven (Conrad!)) indien ik geen garantie heb dat het niet via PostNL zal verstuurd worden. Aliexpress die gebruik maken van Bpost zijn véél betrouwbaarder in levering dan de rest.

              En eerlijk gezegd, zelfs DHL -tot nu toe de beste onder de paketdiensten- begint ook steken te laten vallen met pakjes bij de buren te leveren zonder een briefje in de bus te steken waar het geleverd is.

              Comment


              • #8
                Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                ben ik blij met mijn postbode. Die belt altijd aan (en sinds ik aliexpress ontdekt heb mag ze dat veel doen) en blijft dit met de glimlach doen.

                Comment


                • #9
                  Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  .....................
                  PostNL, de pakketjesdienst, heeft niet eens een btw nummer in België. .......................................
                  BE862 743 833
                  PostNL Pakketten België NV/SA
                  Bremheidelaan 10
                  2300 Turnhout
                  België

                  PostNL Pakketten België NV/SA
                  Generaal de Wittelaan 11C
                  2800 Mechelen

                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Inderdaad Jean-Pierre het pakje dat u mij stuurde.
                    Wij waren ook thuis we zijn het huis niet uitgegaan!
                    Morgen weer 4km heen en terug en ik mag er pas na 11h00 om!
                    Ik ben wel de kok met dienst thuis hé.
                    Als de markt vrij komt, ALS dat ooit gebeurd, dan kunnen ze bij Bpost de pot op hoor want nu ben ik pas echt kwaad!
                    Ik kan morgen eens naar de post gaan, is trouwens betaald voor levering aan huis maar of dat veel zode aan de dijk zal brengen. Ze zullen wel zeggen dat ze aangebeld hebben en dat niemand open deed. als ze niet willen leveren dat ze die optie dan schrappen en gewoon zeggen kom het pakje op d epost halen of in een postpunt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Inderdaad Jean-Pierre het pakje dat u mij stuurde.
                      Wij waren ook thuis we zijn het huis niet uitgegaan!
                      Morgen weer 4km heen en terug en ik mag er pas na 11h00 om!
                      Ik ben wel de kok met dienst thuis hé.
                      Als de markt vrij komt, ALS dat ooit gebeurd, dan kunnen ze bij Bpost de pot op hoor want nu ben ik pas echt kwaad!
                      kijk eens op de achterkant van het briefje. Je kan het ook nog een tweede keer laten aanbieden. En zet je camera maar klaar zodat je kan filmen hoe men enkel het briefje achterlaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                        Wat zeker helpt is dit melden via Twitter. Toen de postbode bij ons (3 personen thuis) een pakje moest brengen zat er ook gewoon een briefje in de bus. Melding op Twitter aan Bpost_nl (en coolblue) en dat werd blijkbaar opgevolgd. Ik heb toen mijn zending nog dezelfde dag gaan afhalen (post is hier maar 5 min te voet vandaan) terwijl dat eigenlijk maar de volgende dag zou kunnen. Sindsdien geen problemen meer.

                        Het ging toen wel om een vervanger en niet de vaste postbode.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Enige die klacht kan indienen is de afzender. Nooit de ontvanger. En het kan pas na 1 maand! Heb het ook al verschillende malen geprobeerd.

                          En denk niet dat het met de private pakketbedelers beter is. PostNL bvb heeft niet eens een email of adres in België en de nederlandse vestiging zal stellig ontkennen dat ze in België paketten bedelen. Enkel PostNL medical heeft een ondernemersnummer in België. De rest zijn zelfstandigen die niet te bereiken zijn.
                          Blijf je die leugens nu nog verspreiden ?

                          Telefoon België :

                          Annick Peeters (PostNL België)09/03/2016Persbericht
                          Om zo goed mogelijk aan de vraag van onze klanten en consumenten te voldoen, hebben wij vanaf 1 maart 2016 een Belgisch telefoonnummer bij PostNL Pakketten. Onze enthousiaste medewerkers zijn elke werkdag van 10u – 16u bereikbaar voor vragen en/of problemen. U kan ze bereiken op het nummer +32 (0)15/48.02.85. Dit nummer zal enkel bereikbaar zijn vanuit België. Naast de telefonische bereikbaarheid, is er ook nog steeds de mogelijkheid om in te kiezen via het online contactformulier op
                          Mail voor paketten :

                          Bedrijfszetel :

                          PostNL Pakketten:
                          PostNL Pakketten België NV/SA, gevestigd te Vilvoorde;
                          Als uw klacht niet behoorlijk werd behandeld kan men beroep doen op .... :
                          Beroep bij de ombudsdienst voor de
                          postsector
                          Indien de Afzender niet tevreden is over de manier waarop de klacht door PostNL Pakketten is
                          afgehandeld en u bent ingezetene van België dan kunt u gratis in beroep gaan bij de ombudsdienst
                          (OMPS) voor de postsector, die werd opgericht door de wet van 21 maart 1991(ombudsdienst voor de
                          postsector, Koningstraat 97 bus 5, 1000 Brussel, www.omps.be, fax: 02 221 02 44).
                          En als het voor de rechtbank moet komen :

                          Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
                          17.1. Op alle Vervoerovereenkomsten is Belgisch recht van toepassing.
                          17.2. Alleen de rechtbanken van het arrondissement Brussel zijn gemachtigd
                          En als je voor PostNL BELGIE wil werken, 1 adres : ( ' t zijn er 2 meer maar soit ... Sint Truiden bv. ..)

                          PostNL Pakketten België NV/SA
                          t.a.v. Afdeling subcontracting
                          Radiatorenstraat 27
                          1800 Vilvoorde
                          PostNl BELGIE , ondernemersnummer :

                          POSTNL PAKKETTEN BELGIE NV

                          Bremheidelaan 10
                          2300 Turnhout

                          Ondernemingsnummer:
                          Ondernemingsnummer: Postnl Pakketten Belgie BE0862743833

                          Als je wil telefoneren : 02/758 81 21 en 02/7570720

                          Last edited by Empe; 19 mei 2016, 00:08.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                            Die camion dat ik al meerdere malen gezien heb in Mol reed inderdaad de Turnhoutsebaan op richting Turnhout, ene BTW van PostNL ben ik ook niet zo tevreden.
                            Al een pakje buiten aan mijn deur gevonden, inhoud een statief nog wel. Geen berichtje in de brievenbus.
                            Al een pakje in mijn 'kot' gevonden. Weer geen berichtje in de brievenbus.
                            En laatst stond er online dat het pakje onderweg was en plots dat het maar s' anderendaags ging geleverd worden, dan blijf je thuis en komen die pipo's plots niet af!!!!!
                            O ja vergeten te vermelden, dat was een cadeautje voor mijn vrouw besteld bij ............ Coolblue nog wel!
                            Last edited by Red Falcon; 18 mei 2016, 23:29.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                              Mijn buren zijn alletwee (man en vrouw) facteurs en de vrouw is dan nog werkzaam in onze wijk.
                              Dus beter kan ik het niet treffen.
                              Vroeger hielden ze altijd pakjes voor ons achter tot ik savonds thuis was. In werkelijkheid hield ze gewoon het pakje achter de hand op haar werk en bracht het dan mee naar huis als haar ronde er op zat.
                              Maar sinds enige tijd zijn de wetten bij de post veranderd en mogen de gewoon facteurs geen pakjes meer meedoen op ronde. Weegt teveel etc... Nu komt er altijd een autotje langs met pakjes voor mij die via de post komen desondanks de gewoon facteurs nog steeds hun ronde doen met de fiets smorgens. Het autotje ziet mijn vrouw meestal iets na de middag.

                              Mijn vermoeden is dat ze voor uw wijk/streek/straat geen autotje willen sturen en dat je er dus maar zelf moet achter gaan. Ze steken dan zoals vroeger standaard een briefje in de bus dat je pakje niet geleverd kon worden. Ahja, natuurlijk niet want ze hadden het pakje niet eens bij LOL. Kwestie van lui zijn dus (lees: performantie)

                              Comment

                              Working...
                              X