Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe richtlijnen Roland Garros

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe richtlijnen Roland Garros

    Wellicht ten gevolge van de recente aanslagen zijn tassen met een inhoud van meer dan 15 liter dit jaar verboden. Nu ben ik in het bezit van een Lowepro slingshot AW 302 en als ik het goed heb berekend heeft deze een inhoud van meer dan 40 liter. Het weekend van de aanslagen in Parijs vorig jaar hadden ze voor aanvang van de voetbalwedstrijd in La Louvière via de website van de thuisclub laten weten dat rugzakken niet zouden worden toegelaten maar ik heb het toch maar gewaagd en na een grondige controle hebben ze mij onder begeleiding wel binnen gelaten. Ik mag echter veronderstellen dat ze daar in Parijs veel strenger zullen zijn en ik wil vermijden dat ik met al mijn fotomateriaal weer de bus op mag richting hotel.
    Nu is mijn dringende vraag (want het is pas vandaag dat ik de nieuwe richtlijnen op mijn ticket heb gelezen): bestaat er een (foto)tas van hoogstens 15 L waar ik minstens 1 body + de 70-200mm lens (en bij voorkeur ook de 24-70mm) kan in opbergen? Met uiteraard ook nog een beetje ruimte voor een lunchpakketje, kleine drinkfles en accessoires (bv extender) ??? Iemand tips?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  • #2
    Re: nieuwe richtlijnen Roland Garros

    Geen idee, het lijkt me klein. Maar ik zou zeggen, reken het volume van je body en lenzen eens uit en je weet direct of al dit materiaal in 15L past
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe richtlijnen Roland Garros

      25x15x40 cm. = 15000 cm³ = 15 liter

      25 breed = genoeg voor 2 x een 70-200 naast elkaar (9 cm diameter + padding + dikte rugzak zijkanten)

      40 cm = hoog genoeg voor een 7D + 70-200 gemonteerd ( + padding e.d.)

      15 cm = diep genoeg voor de bodyhoogte ( + padding ).

      Klein spul kan daar ook nog bij echt klein spul, genre extender, extra batterij, ...)

      Lunch en drinken .... zal je daar moeten kopen of anders toch in de rugzak steken en bij het binnengaan je camera+70-200 om je nek dragen ...

      Zoiets of iets groter : http://store.lowepro.com/media/catal...uffedH2O.j.jpg Format backpack 150
      Last edited by Empe; 21 mei 2016, 08:30.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe richtlijnen Roland Garros

        is net iets meer : http://www.evocsports.com/photo/phot...8l-camera-pack
        aan de zijkant - ruimte voor een drinkblaas of een fles water of dergelijke ...
        http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe richtlijnen Roland Garros

          Hoi,

          camera aan je lijf hangen en een gewoon plastic tasje met de rest... (in English Racing Green )
          Die 15 liter is bijna de "Ryanair" of "Transavia" handbagage grootte...
          Daar ga ik gemakkelijk één week mee op vakantie.

          Adrie

          Comment

          Working...
          X