Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

    Hallo,

    ik zit nu al maanden te wachten tot ze op http://www.dxomark.com/ eindeljk eens de 80D testen zodat ik ze kan vergelijken tegen de D7200 wat betreft de eigenschappen uit het onderwerp. Op http://snapsort.com/compare/Canon-EO...vs-Nikon-D7200 verschijnt dan normaal gezien een beter vergelijk dan nu. Maar het komt maar niet.

    Ook op het internet vind je vele vergeljkingen tussen de twee, maar dan gaat het meestal over de specs. Ik lees wel dat het dynamisch beriek van de 80D gevoelig verbeterd is, maar nergens hoeveel exact.

    Heeft iemand al ervaring op dit vlak? Of weet iemand een link naar een test die echt met cijfers dingen vergelijkt. Met name dus het dynamisch bereik en de iso waarde bij een bepaalde signal to noise ratio.

    alvast bedankt, Geert

  • #2
    Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

    Order the 80D on Amazon http://help.tc/80d & SUBSCRIBE!TABLE OF CONTENTS:0:20 Image Quality1:14 Summary of Competing Cameras4:01 Wildlife Photograph...


    Tony Northrup.

    De D7200 zal wel de betere camera blijven voor de meesten.

    Of toch maar dxo : http://www.dxomark.com/Cameras/Compa...00___1076_1020 en wachten op de test met de 80D af is ...
    Last edited by Empe; 18 mei 2016, 17:00.

    Comment


    • #3
      Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

      Here you go, Photographic dynamic range vs ISO.

      En hier kan je het met je eigen ogen zien, dpreview dynamic range testscene.

      De 80D is het beste van Canon tot nu toe, maar de Sony sensors in de Nikons/Pentax/Sony's doen het nog altijd beter.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

        Leuk, leuk, ..

        Comment


        • #5
          Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

          Ondertussen heeft ook DXO de test gedaan:

          Comment


          • #6
            Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

            En dacht je de verschillen in real life echt te zien?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

              Ik denk het wel, maar ik ben er niet 100% zeker van. Uiteindelijk is er toch een verschil van 1.4 EVS en ze suggereren zelf dat je het begint te merken vanaf een verschil van 0.5


              Hoe dan ook, ik kom van een Nikon D80 en dat was op gebied van dynamisch bereik een grote teleurstelling (tov mijn analoge canon eos). En die vergelijkende test heb ik zelf al wel gedaan:
              Volgens DXO:

              zou ik 3.6 EVS erop moeten vooruit gaan. Mijn collega heeft de D7200 al gekocht en we hebben beiden de oude 18-200 lens. Ik heb een hele reeks foto’s gemaakt met beide toestellen: met beide begonnen op +0.7 belichting compensatie en dan naar beneden gegaan tot er beduidend overbelichting te zien was. Het leek erop dat ik gemiddeld op de D7200 1 stop kon verder gaan dan op de nikon D80. Ik had echter gehoopt op 3.6 stops.
              Conclusie: het verschil was niet zo groot dan ik gehoopt had, maar toch duidelijk merkbaar. Uiteraard is het niet fair een oeroude D80 te vergelijken met een D7200 en begrijp ik wel dat de verschillen tussen de D7200 en de 80D minimaal gaan zijn.

              Comment


              • #8
                Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
                Ik denk het wel, maar ik ben er niet 100% zeker van. Uiteindelijk is er toch een verschil van 1.4 EVS en ze suggereren zelf dat je het begint te merken vanaf een verschil van 0.5


                Hoe dan ook, ik kom van een Nikon D80 en dat was op gebied van dynamisch bereik een grote teleurstelling (tov mijn analoge canon eos). En die vergelijkende test heb ik zelf al wel gedaan:
                Volgens DXO:

                zou ik 3.6 EVS erop moeten vooruit gaan. Mijn collega heeft de D7200 al gekocht en we hebben beiden de oude 18-200 lens. Ik heb een hele reeks foto’s gemaakt met beide toestellen: met beide begonnen op +0.7 belichting compensatie en dan naar beneden gegaan tot er beduidend overbelichting te zien was. Het leek erop dat ik gemiddeld op de D7200 1 stop kon verder gaan dan op de nikon D80. Ik had echter gehoopt op 3.6 stops.
                Conclusie: het verschil was niet zo groot dan ik gehoopt had, maar toch duidelijk merkbaar. Uiteraard is het niet fair een oeroude D80 te vergelijken met een D7200 en begrijp ik wel dat de verschillen tussen de D7200 en de 80D minimaal gaan zijn.
                Das dus totaal de manier niet om zoiets uit te testen...
                Was die test in j-peg?
                Het is wat je er nog uit kunt halen in raw, dat is het maximum dynamisch bereik, bijvoorbeeld een foto met bijna volle zon en er staat iemand diep in een schaduwgebied, wat kun je uit die raw halen, het is meer zo dat je het moet bekijken (alé simpel gezegd hé, want bij dxo testen ze dat grondig en op meerdere manieren)

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                  Dat is prima voor mensen die veel tijd hebben om Raw-bestanden te bewerken.
                  Wanneer een sensor intrinsiek beter is qua DR, dan ga je dat echter net zo goed merken in de jpegs (op voorwaarde dat je de camera voldoende kent om eruit te halen wat er in zit...). Ik werk het liefste op die tweede manier.


                  Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                    De test was niet in raw en zelfs niet in jpg! Gewoon op het schermpje van de toestelen gevoelsmatig vergeleken

                    Ik heb inderdaad geen tijd om met raw te werken. Het is ook niet mijn ambitie om toch maar die mooiste foto op het perfectste moment te maken. Het gaat in de eerste plaats om mijn vakantiefoto’s. Het irriteert me gewoon dat ik zo snel uitgebrande foto's krijg met mijn D80. Dat ik af en toe moet genoegen nemen met te donkere foto's. Ik pretendeer niet dat de test die ik gedaan heb zelfs maar in de buurt komt van wat DXO doet en ik snap wel dat ik zo niet exact het verschil in EV kan bepalen, maar het is wel indicatief en ze toont toch aan dat een D7200 minder snel uitgebrande foto's oplevert dan mijn huidige D80.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                      Dat klopt, is ook geweten, maar wat uitgebrand is op je schermpje is dat niet altijd op de computer als je de hooglichten een beetje tempert
                      Bij mijn d800e is ie altijd iets te vroeg aant pinken (hooglichtwaarschuwing)

                      En je zegt dat je gewoon mooie vakantiefoto's wil, wel dat is een van de uitdagendste soorten van fotografie ook hé, overdag bij felle zon dat mooie landschap vastleggen zonder na te bewerken lukt ook bij mijn d800e niet helaas...

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                        Zelfs met een modern toestel als de d800 niet? Af en toe lees ik wel dat je uit raw veel meer kunt uithalen, maar je zou denken dat moderne toestellen toch voldoende goede software aan boord hebben om standaard al een goede jpg te maken. Zeker op het vlak van intensiteit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                          Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
                          Zelfs met een modern toestel als de d800 niet? Af en toe lees ik wel dat je uit raw veel meer kunt uithalen, maar je zou denken dat moderne toestellen toch voldoende goede software aan boord hebben om standaard al een goede jpg te maken. Zeker op het vlak van intensiteit.
                          De camera staat j-peg ingesteld op een bepaald contrast, maar je scènes varieeren toch?
                          Hoe kan die camera dan weten dat hij bij dat bepaald beeld die contrasten en/of kleursaturatie moet aanpassen?
                          Idd de j-pegs zullen iets beter zijn indien je ze zelf zo instelt, wat bij bijna alle camera's kan (onlangs ontdekt toen ik iemand aijn camera afregelde: niet in de auto-stand??)
                          Uit RAW haal je idd véél meer, en hoe meer kennis je hebt voor met raws om te gaan, hoe meer je er kàn uithalen, ik denk dat de meeste hier er ook zo over denken

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                            Uit RAW haal je idd véél meer, en hoe meer kennis je hebt voor met raws om te gaan, hoe meer je er kàn uithalen, ik denk dat de meeste hier er ook zo over denken

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                            Ja, maar je moet er in het begin wel wat tijd in investeren, anders zijn je jpg's beter dan je RAW's ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: D7200 versus 80D wat betreft Dynamic Range and low light iso

                              Uitgebrand = uitgebrand, dood = dood. Raw of niet.

                              Comment

                              Working...
                              X