Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles mbt de D500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alles mbt de D500

    Hier kan je alvast een prima review vinden van eergisteren op DPreview:
    The Nikon D500 is a 21MP DSLR that shares most of its key features with Nikon's flagship D5, but packs them into a smaller APS-C format body. The long-awaited successor to the D300S, the D500 is Nikon's most professional DX-format camera ever and, with only a few exceptions, we've been very impressed. Read more


    Laat verdere info en dergelijke maar komen.

  • #2
    Re: Alles mbt de D500

    Ik heb zojuist een RAW file van die test gedownload om te testen hier, maar CC opent de NEF niet. Hij is nochtans volledig geupdate.
    Iemand een idee ?

    Ja ikke, de goeie PS openen.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Alles mbt de D500

      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      Ik heb zojuist een RAW file van die test gedownload om te testen hier, maar CC opent de NEF niet. Hij is nochtans volledig geupdate.
      Iemand een idee ?

      Ja ikke, de goeie PS openen.
      Best openen via Adobe DNG, werkt prima ook op Photoshop cs6.

      Comment


      • #4
        Re: Alles mbt de D500

        Is het omdat de body zo duur is dat de grip ook meteen onbetaalbaar moet worden.
        Man man man, daar heb je een nieuwe camera voor.
        Is toch ook alleen maar een behuizing voor de accu's en wat contacten.

        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: Alles mbt de D500

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Is toch ook alleen maar een behuizing voor de accu's en wat contacten.
          en 2 instelwieltjes, ontspanknop, af-on knop en pienterpookje voor de af(dat zit op de mijne voor een D700, dus waarschijnlijk ook wel op die van een D500).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Alles mbt de D500

            Hallo,

            De D500 heeft geen enkele behoefte aan de grip. Hij is zo ergonomisch gebouwd dat hij perfect in de hand ligt - zelfs met bv. een Sigma 150-600 Sport erop ...
            En ja, de prijs van de grip is een beetje

            Jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Is het omdat de body zo duur is dat de grip ook meteen onbetaalbaar moet worden.
            Man man man, daar heb je een nieuwe camera voor.
            Is toch ook alleen maar een behuizing voor de accu's en wat contacten.

            https://www.artencraft.be/nl/nikon-m...jZAaAqaJ8P8HAQ
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Alles mbt de D500

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              De D500 heeft geen enkele behoefte aan de grip. Hij is zo ergonomisch gebouwd dat hij perfect in de hand ligt - zelfs met bv. een Sigma 150-600 Sport erop ...
              En ja, de prijs van de grip is een beetje

              Jaja
              Oké, good to know.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Alles mbt de D500

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                en 2 instelwieltjes, ontspanknop, af-on knop en pienterpookje voor de af(dat zit op de mijne voor een D700, dus waarschijnlijk ook wel op die van een D500).
                Ja, klopt. Maar een beetje overdreven is dat wel. Of niet? :-)
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Alles mbt de D500

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  De D500 heeft geen enkele behoefte aan de grip. Hij is zo ergonomisch gebouwd dat hij perfect in de hand ligt - zelfs met bv. een Sigma 150-600 Sport erop ...
                  En ja, de prijs van de grip is een beetje

                  Jaja
                  Juist, hij heeft het niet nodig om de door jou benoemde redenen maar er is wel een redenwaarvoor ik die zou kopen en wel voor het extra gewicht. Ik heb een 500mm f4 G versie met een replacement foot met dovetail wat het handig maakt om direct op een AS style gimbal te steken.
                  Doe je dit met een D4(s) bv. dan kan je deze set prima in balans houden met de voet ergens te midden van de gimal te klemmen. Met mijn D800 vroeger lukte dit dus niet, daar moest je op het randje gaan klemmen en veilig kon je het niet meer noemen.

                  Misschien is dit heden opgelost met de 500mm FL versie maar dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de prijs van de grip als men perse DX wil werken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alles mbt de D500

                    Alles mbt de D500 ...

                    Dus ook wat D500 foto's met Sigma lenzen?
                    http://forum.belgiumdigital.com/f93/...el-532741.html
                    Tijdens de Belgiumdigital Sigma lenzendag te Duffel op 21.05.2016 ...

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alles mbt de D500

                      Absoluut JaJa. Dat is 1 van de redenen waarom ik graag naar een bepaalde US forumsite ga omdat daar chapters zijn per merk bv. en daar dan draadjes specifiek met foto's genomen met lens X of body Y. Ja, je kan met elke lens en body een prima foto maken maar toch, het geeft een direct beeld wat de mogelijkheden zijn van het materiaal.
                      Prima foto's trouwens. Die combi van D500 met de 150-600 zou een "match in heaven" zijn las ik een paar keer (tests waren wel met de S versie)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alles mbt de D500

                        Een camera kan nog zo ergonomisch zijn, maar in de portretstand blijft een grip toch handig en kan smal blijven fotograferen(probeer je rechter elleboog maar eens binnen te houden).
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alles mbt de D500

                          D500 en de Lexar SDXC uhs II 1000x gaan niet samen, bij wie de fout ligt is nog niet duidelijk.
                          Maar beter de combinatie mijden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alles mbt de D500

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Juist, hij heeft het niet nodig om de door jou benoemde redenen maar er is wel een reden waarvoor ik die zou kopen en wel voor het extra gewicht.
                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Een camera kan nog zo ergonomisch zijn, maar in de portretstand blijft een grip toch handig en kan smal blijven fotograferen(probeer je rechter elleboog maar eens binnen te houden).
                            Twee redenen waarom ik inderdaad altijd met een grip gewerkt heb op mijn D90.
                            Ik peins dat ik financieel gezien dan toch voor de D750 ga met een grip.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alles mbt de D500

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Hier kan je alvast een prima review vinden van eergisteren op DPreview:
                              The Nikon D500 is a 21MP DSLR that shares most of its key features with Nikon's flagship D5, but packs them into a smaller APS-C format body. The long-awaited successor to the D300S, the D500 is Nikon's most professional DX-format camera ever and, with only a few exceptions, we've been very impressed. Read more


                              Laat verdere info en dergelijke maar komen.

                              Comment

                              Working...
                              X