Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner en welke camera ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner en welke camera ??

    Hallo iedereen,

    Ik ben hier volledig nieuw en ook volledig nieuw in het vak.
    Mijn excuses als ik dus regelmatig vragen stel. Ik zal uiteraard wel eens grondig in het forum rondneuzen naar tips voor beginners zodat ik de vragen kan beperken. :-)

    Nu ben ik volop bezig met een camera te kiezen... maar man man toch, niet gemakkelijk als ge der niets van kent zenne.

    Eerst was ik aan het twijfelen tussen een spiegelreflexcamera of een systeemcamera.
    Ik las op internet zeer veel dat de systeemcamera's de reflexcamera's zijn aan het inhalen.
    Toch ken ik een paar mensen die mij toch steeds zeggen om beter een reflexcamera te kopen.
    Qua uiterlijk gaat mijn voorkeur nu ook naar een spiegelreflex.

    Ik had de sony Alpha 68 met een 18-55 lens op het oog.
    Maar ik zal in de mediamarkt dan ook de Canon EOS 1300D 18-55 + 75-300 lens staan + opbergtas.
    Dit leek mij ook wel een mooi starterpakket.

    In het begin zou ik de camera wille gebruiken om op vakantie foto's te nemen van de omgeving maar ook vooral van men kinderen en hond bv.
    In de toekomst zou ik mss ook wel foto's willen trekken als hobby op wandelingen enzo. Just for fun.

    Kunnen jullie mij dan aanraden welke camera van de twee ik bijvoorbeeld zou nemen. Mijn budget ligt zo tussen de 500 en 600 .
    Bij de sony heb ik dan 1 lens erbij. Ik zie wel dat de sony op alle gebied wel beter zou moeten zijn maar is dit mss niet ineens wat hoog gegrepen.
    Ik lees overal dat dit wel een mooi toestel is voor beginners of als hooby.



    Ik geef de link alvast even mee met de vergelijking tussen de twee camera's.

    Alvast bedankt voor de hulp iedereen.


    Groeten
    Mitchell
    Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

  • #2
    Re: Beginner en welke camera ??

    Hallo Mitchell,

    500 à 600 euro, daarmee kun je al iets doen.

    Als je dan een reflexcamera wilt: weet dat er momenteel quasi geen slechte toestellen zijn. Of je nu bvb. Sony, Pentax, Nikon, Fuji, Olympus of Canon neemt: uw body zal wel doen wat het moet doen in de meeste gevallen. Het is slechts in extremere omstandigheden dat er een verschil optreedt. Maar dat is zeer uitzonderlijk.
    Een ander probleem zijn de objectieven (lenzen).
    Eerst de keuze (eventueel tweedehands). Is het grootst bij Canon en Nikon. Je kunt op je smartphone gemakkelijk via een app de objectieven vergelijken en dan een keuze maken.
    Dan de lichtgevoeligheid (diafragma): hoe groter, hoe beter, hoe duurder, hoe zwaarder, maar hoe beter het resultaat ook.
    Als je een body koopt van Nikon of van Canon vind je hier in de rubriek 'aangeboden' regelmatig mooie aanbiedingen.

    Ik zou eens goed bekijken wat je wil doen, je budget eens goed bekijken en een stapke doen (eerst via web, dan in 't echt) naar een van de fotozaken in je buurt. Ik noem maar: Art & Craft Gent, Konijnenberg Turnhout, Kameraexpress Antwerpen.. waar je deskundige uitleg zal krijgen, de toestellen eens vast zult kunnen nemen(maakt ook verschil uit), en tevreden zult terugkeren met een set die geschikt is voor jou.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Beginner en welke camera ??

      Kijk ook eens naar de Nikon D5300. Het volledig draaibaar scherm kan helpen,
      foto's te nemen van onderwerpen,die bv. lager staan.
      Nikon en Canon hebben de grootste keuze in lenzen.

      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Beginner en welke camera ??

        Welkom op het forum,
        Ik denk dat je met bovenstaande commentaar al een hele stap verder kan. De toestellen vastnemen kan echt wel een beslissende factor zijn.
        Mvg John
        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

        Comment


        • #5
          Re: Beginner en welke camera ??

          Een bedenking bij zo'n kitaanbieding als van Mediamarkt : het zijn lenzen zonder stabilisatie, met micro motor focus, de 75-300 met zéér matige kwaliteit, enz. ... en je spaart weinig tot niets uit want de veel beter presterende STM lenzen zijn al bijna even goedkoop en zeker in kitaanbieding.

          Dan ben je beter af met een hybride, veel praktischer want geen gezever met lenzen wisselen EN ook meer dan prima fotokwaliteit, genre Pana fz-1000, nu zo'n 695 euro in de winkels.
          Last edited by Empe; 18 mei 2016, 06:26.

          Comment


          • #6
            Re: Beginner en welke camera ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Een bedenking bij zo'n kitaanbieding als van Mediamarkt : het zijn lenzen zonder stabilisatie, met micro motor focus, de 75-300 met zéér matige kwaliteit, enz. ... en je spaart weinig tot niets uit want de veel beter presterende STM lenzen zijn al bijna even goedkoop en zeker in kitaanbieding.

            Dan ben je beter af met een hybride, veel praktischer want geen gezever met lenzen wisselen EN ook meer dan prima fotokwaliteit, genre Pana fz-1000, nu zo'n 695 euro in de winkels.
            Ik heb enkele maanden de Panasonic DMC FZ 1000 en ben er heel tevreden over.
            Heb ook een Sony A65 met Tamron 17-50 2.8f maar deze komt niet in de buurt van de Panasonic.
            Hier staan enkele foto's gemaakt met de Panasonic.
            Groeten,
            Patrick

            Comment


            • #7
              Re: Beginner en welke camera ??

              Hey iedereen,

              Ik heb even de tijd kunnen nemen om een aantal zaken te bekijken en te vergelijken.
              Voor mij komt in deze prijscategorie de Sony Alpha 68 er toch een beetje beter uit.
              Zeker de 79 AF punten spreken mij wel aan alsook het extra digitaal schermpje waar je heel beknopt je instelling terug kan vinden.
              Zijn er mensen die dit toestel kennen of die zeggen dat er voor dat geld echt een betere camera is ?

              Alvast bedankt.

              Greetz
              Mitchell
              Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

              Comment


              • #8
                Re: Beginner en welke camera ??

                De A68 geeft je meer waar voor zijn geld dan een vergelijkbare Canon 750D of Nikon D5300.

                De autofocus is geleend vd A77II en is zeer goed. Ik heb de A77II gehad en dat is een uitstekende sportcamera.

                Sony investeert de laatste tijd vooral in de systeemcamera's zoals de A7 reeks en bij de dslr's is het eerder rustig. Sommigen vinden dat zorgwekkend maar Sony zegt zelf dat ze de dslr markt niet zullen opgeven.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner en welke camera ??

                  Hey iedereen,

                  Ik heb gisteren mijn Sony Alpha 68 toestel ontvangen.
                  Gezien ik beginner ben is dit voor mij een enorme stap vooruit uiteraard maar wat is het een kap toestel seg.

                  Ik heb een klein vraagje.
                  In de handleiding staat in een tabel tot 64 gb geheugenkaart. Kan ik daar nu ook een 128 gb insteken ?
                  Op bol.com verkopen ze nu een Sandisk SDXC 128 gb geheugenkaart met U3 en C10 voor 55 € .

                  Sandisk SD Extreme - 128GB. SanDisk Extreme SD kaarten bieden de nodige snelheid, capaciteit en kwaliteit om te voldoen aan de eisen van fotografen....


                  Dit lijkt me echt zeer goedkoop. Toch ben ik aan het twijfelen omdat niemand mee kan vertellen of de camera wel 128 gb aan kan.
                  Is er hier iemand die mij hier een antwoord op kan geven ?

                  Alvast bedankt.

                  Groeten
                  Meyers Mitchell
                  Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner en welke camera ??

                    Ik zou het kaartje kopen en een keer testen... Misschien lukt het wel. Indien niet, dan kan je het altijd weer verkopen.

                    In elk geval gefeliciteerd met je a68 ! Ga je gegarandeerd een hoop plezier mee beleven.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner en welke camera ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hunt85 Bekijk bericht
                      Ik heb een klein vraagje.
                      In de handleiding staat in een tabel tot 64 gb geheugenkaart. Kan ik daar nu ook een 128 gb insteken ?
                      Op bol.com verkopen ze nu een Sandisk SDXC 128 gb geheugenkaart met U3 en C10 voor 55 € .
                      Normaal inderdaad is het formaat belangrijk: SDXC, er zijn soms softwarematig beperkingen, maar meestal aan de andere zijde (formaat van video is beperkt voor kaarten onder 64MB van snelheid ...MB/s)
                      Onvoldoende bekent met deze Sony A68 om daar iets over te zeggen.
                      Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginner en welke camera ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hunt85 Bekijk bericht
                        Hey iedereen,

                        Ik heb gisteren mijn Sony Alpha 68 toestel ontvangen.
                        Gezien ik beginner ben is dit voor mij een enorme stap vooruit uiteraard maar wat is het een kap toestel seg.

                        Ik heb een klein vraagje.
                        In de handleiding staat in een tabel tot 64 gb geheugenkaart. Kan ik daar nu ook een 128 gb insteken ?
                        Op bol.com verkopen ze nu een Sandisk SDXC 128 gb geheugenkaart met U3 en C10 voor 55 € .

                        Sandisk SD Extreme - 128GB. SanDisk Extreme SD kaarten bieden de nodige snelheid, capaciteit en kwaliteit om te voldoen aan de eisen van fotografen....


                        Dit lijkt me echt zeer goedkoop. Toch ben ik aan het twijfelen omdat niemand mee kan vertellen of de camera wel 128 gb aan kan.
                        Is er hier iemand die mij hier een antwoord op kan geven ?

                        Alvast bedankt.

                        Groeten
                        Meyers Mitchell
                        Normaal gezien zou het moeten werken, je hebt ook voldoende snelheid met 90MB/s/60MB/s read/write. Mocht het niet werken dan kan je bij bol.com het gewoon terugsturen zonder extra kosten.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginner en welke camera ??

                          Oke,
                          Bedankt voor de info.
                          Ja nu heb ik een kaartje va 30 mb/sec en het duurt toch telkens 2 seconden heb ik de indruk dat hij de foto verwerkt.

                          Alvast bedankt.
                          Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginner en welke camera ??

                            Oke,
                            Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een Sandisk Extreme pro van 64 GB U class 3 en C - class 10 met een leessnelheid van 95 mb/sec en een schrijfsnelheid van 90 mb/sec.
                            De 30 mb/sec was voor mij toch nog belangrijker dan de 64 gb extra. Uiteindelijk dit kaartje 50 € betaald.
                            Camera: Sony Alpha 68 / Objectief: Sony 18-55

                            Comment

                            Working...
                            X