Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke draadloze afstandsbediening voor D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke draadloze afstandsbediening voor D3

    Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een setje om draadloos foto's te nemen. Graag enkele opties.

  • #2
    Re: Welke draadloze afstandsbediening voor D3

    Als het niet persé draadloos moet kies ik altijd voor een bedrade, daar zijn de batterijtjes nooit leeg van.

    Er zijn bij alle bekende handelaren wel setjes te koop voor een lage prijs en die hebben leuke fantasie merkennamen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke draadloze afstandsbediening voor D3

      Oorspronkelijk geplaatst door GeukensB Bekijk bericht
      Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een setje om draadloos foto's te nemen. Graag enkele opties.
      Cactus (beetje overkill) Yongnuo603N (en ik heb C te koop), Pocketwizard (rolls royce, maar werkt dan ook zeer goed). Niet vergeten om het kabeltje naar je camera ook te bestellen. Je zet een trigger op je camera (en die is met een kabeltje aan je body geconnecteerd) en een trieer in de hand.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Welke draadloze afstandsbediening voor D3

        Draadloos is noodzakelijk. Ik begrijp natuurlijk wel het nadeel.

        Anders niemand ervaring met draadloze ontspanners waarvan hij/zij zeer tevreden is?

        Comment


        • #5
          Re: Welke draadloze afstandsbediening voor D3

          Ikzelf heb er van Cactus, de cactus V5 momenteel 72€ per set. (fotokonijn)
          Deze ondersteunt geen TTL, de cactus V6 wel, maar kost bijna 2 keer zoveel ( 123€ )
          Met de v6 kan je ook de power van de flash van op afstand instellen.

          In de set zitten 2 toestellen, die elk kunnen dienen als zender of ontvanger.
          Er is dus geen onafhankelijke zender.

          werkt op 2 aaa batterijen,
          Het enigste nadeel vind ik de keuze schakelaar zender/uit/ontvanger.
          Deze verschuift nogal gemakkelijk bij het wegbergen, ik doe dus altijd het batterij klepje open, of de batterijen zijn plat :-(

          Ikzelf ben er best tevreden van.

          Maar let op, niet elke flash is compatibel, en ik denk dat dat voor meerdere merken geld.

          De set is ook uit te breiden met de Cactus LV5 , dit is een laser trigger.
          Andere merken hebben wel uitgebreidere triggers.
          Last edited by mlap; 21 mei 2016, 21:08.

          Comment


          • #6
            Re: Welke draadloze afstandsbediening voor D3

            Ik denk dat ik me verkeerd/niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt.

            Ik zoek een draadloos toestel waarmee ik vanop een bepaalde afstand (liefst toch 30m) een foto kan nemen door op een knop te drukken.

            Ik was van onder de veronderstelling dat een cactus V5/V6 toestelletjes waren om remote je flitsen mee te activeren. Of kun je daar meer mee?

            Comment


            • #7
              Re: Welke draadloze afstandsbediening voor D3

              Je kunt de cactus ook gebruiken om een foto te nemen.
              Je moet dan wel een kabel bijkopen die op je fototoestel past.

              Je hebt dus een set van 2 nodig, en een remote kabel.
              De kabel verbind je met de cactus die je instelt als ontvanger en moet dus niet lang zijn.
              De andere cactus stel je in als zender en hou je in de hand.

              Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het staat in de handleiding.

              Comment


              • #8
                Pocketwizard, draadloos meer dan 200m en daarna uit te breiden met extra PW.

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #9
                  Re: Welke draadloze afstandsbediening voor D3

                  Ik heb een pixel Oppilas ( http://www.pixelhk.com/Proshow.aspx?id=300 ) - en er is nog veel meer op de markt - deze phottix: http://www.phottix.com/index.php/en/...l?options=cart

                  De Pixel is interessant omdat daar meerdere draadjes aan kunnen, dus je kan die controller voor meer gebruiken dan alleen maar één vast cameratype (soms wil je al 's veranderen) - er zullen er nog meer op de markt zijn, die pixel was de eerste die op de multi-connector van sony kon werken - vandaar dat ik die gekocht heb. Nadeel van de pixel is dat er maar AAA's in gaan (2stuks - je kan wel heroplaadbaar gebruiken - da's dan weer een +je) - ik heb 't meer voor AA (hou niet van kleine rommel, maar dat is iets genetisch - daar kan ik niks aan verhelpen - ik hou van grote en lompe batterijen en grote stevige connectoren, knoppen enz... - lenzen naar't schijnt ook).

                  Google is uw vriend lijkt me - voor de reviews.

                  Comment

                  Working...
                  X