Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waardebepaling Nikon uitrusting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waardebepaling Nikon uitrusting

    Allen,

    Ik heb jullie gedachten/hulp eens nodig. Aangezien mijn foto uitrusting de laatste tijd meer stof ligt te vergaren(bij manier van spreken dan) denk ik dit te verkopen en met dat geld iets anders leuks te doen.
    Ik heb geen benul van de huidige tweedehandprijzen, daarom had ik graag even jullie gedachten gehoord.

    Het gaat om:

    Nikon D600 met ongeveer 9 a 10000 clicks waarvan ongeveer 3000 reële.(sluiter vervangen door procirep om en bij de 7K clicks wegens het gekende stof/olieprobleem destijds)

    Nikon AF-S 24-120 F4.0 G ED VR.

    Nikon AF-S 80-400 F4.5-5.6 ED VR.

    Yongnuo Flash en triggers. (ben even het type kwijt.)

    Sunsniper draagriem.

    Lowepro flipside 400 draagtas.

    Alles werd aangekocht rond mei 2013, dus buiten garantie. De body heeft lichte gebruikssporen aan de rubberen delen maar is zo goed als nieuw. Lenzen zien eruit als nieuw.

    Wat kan dit alles nog waard zijn?

    Marc


  • #2
    Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

    Comment


    • #3
      Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Hey demeyereg, dit is al een heel oude lijst hé..Zijn die prijzen nog wel courant?

      Marc

      Comment


      • #4
        Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

        eens rondkijken op 2dehands sites kan mss helpen om een prijst te bepalen
        “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

        Comment


        • #5
          Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

          Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
          Hey demeyereg, dit is al een heel oude lijst hé..Zijn die prijzen nog wel courant?

          Marc
          Ziet er inderdaad naar uit dat ze er de laatste tijd niet veel aan gedaan hebben, maar was dat vroeger niet de
          waarde bepaling gebruikt door verzekeringen in Duitsland.

          Comment


          • #6
            Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

            http://www.chassimages.com/cote.html

            Comment


            • #7
              Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

              Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
              eens rondkijken op 2dehands sites kan mss helpen om een prijst te bepalen
              Als ik zo op de tweedehands sites kijk kom ik op een 800€ voor de camera, 1600€ voor de 80-400 en 600€ voor de 24-120 f4
              Als dit correct is kan ik wel leven met die prijs..

              Comment


              • #8
                Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                Dat zijn dus vraagprijzen.
                Een betere manier is op eBay een paar gelijkaardige spullen volgen, en kijken aan welke prijzen ze effectief verkocht geraken.

                Tussen vragen en krijgen zit soms wel een groot verschil.

                Comment


                • #9
                  Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                  Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                  Als ik zo op de tweedehands sites kijk kom ik op een 800€ voor de camera, 1600€ voor de 80-400 en 600€ voor de 24-120 f4
                  Als dit correct is kan ik wel leven met die prijs..
                  Ik vrees er een beetje voor dat we hier tegenwoordig met een over verzadigde tweedehands markt zitten op vlak van foto materiaal, ik heb hier zelf nog een zeer mooie Nikon 24-120 AF-S VR 2 te koop staan op verschillende plaatsen, interesse 0,0
                  Was dat een paar jaar geleden geweest, dan was deze binnen de paar dagen verkocht geweest.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                    dit is de link naar de lijst die nog wel up to date is:

                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      dit is de link naar de lijst die nog wel up to date is:

                      http://www.fotoversicherung.com/foto...isliste-nikon/
                      Bedankt voor de lijst, ik vindt er alleen de 24-120 f4 niet terug,da's jammer...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                        Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                        Bedankt voor de lijst, ik vindt er alleen de 24-120 f4 niet terug,da's jammer...
                        Staat er nogthans wel tussen hoor Marc. 505€ voor de f4.0 versie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Staat er nogthans wel tussen hoor Marc. 505€ voor de f4.0 versie.
                          Oeps dik over gekeken dan, thanks voor de rechtzetting.;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                            dit is de link naar de lijst die nog wel up to date is:

                            http://www.fotoversicherung.com/foto...isliste-nikon/
                            De prijzen van die site zijn toch wel opvallend laag vind ik, 1340€ voor een D800.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waardebepaling Nikon uitrusting

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ik vrees er een beetje voor dat we hier tegenwoordig met een over verzadigde tweedehands markt zitten op vlak van foto materiaal,
                              ... en niet alleen op vlak van fotomateriaal.
                              Ik probeer al enige tijd op tweedehands een aantal zaken te verkopen, maar geraak ze aan de straatstenen niet kwijt.
                              Ben intussen al gedaald tot 1/7e van de oorspronkelijke prijs.

                              Dat tubeke lijm dat ik probeer te verkopen is nog steeds in goede staat, nog niet veel van verbruikt, geen veelplaatser.

                              Comment

                              Working...
                              X