Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensen voor 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensen voor 20D

    Tenzij er in september nog meer spectaculaire aankondigingen komen van Canon is het besluit genomen, de opvolger van mijn G3 zal een 20D worden. Waarom, ik ben nog altijd zeer tevreden over de G3 en heb met het oog op de aankoop van een DSLR al een 550EX flits gekocht die ik niet echt weg wil doen (goede flits en financieel verlies).

    Komende van de G3 heb ik geen enkele ervaring met lenzen, daarom vraag ik jullie hulp om mij even bij te staan in het maken van mijn keuze.

    Als ik naar het gebruik van mijn G3 kijk dan zie je dat ik graag landschappen fotografeer en binnen in gebouwen bezig ben geweest, daar zou de kitlens EF-S 17-85mm IS misschien een uitkomst zijn (ik weet het niet).

    Ondanks de extender op mijn G3 heb ik tijdens natuurwandelingen gemerkt dat ik heel wat zoom tekort kom om vogels en andere dieren op een deftige manier vast te leggen, dus een deftige zoomlens zou ook zeer welkom zijn.

    Verder heb ik schrik dat er vuil in de body gaat binnendringen bij het wisselen van de lenzen.

    Persoonlijk dingen die een eventuele keuze kunnen beinvloeden zijn : ben lid van een fotoclub en doe soms mee aan wedstrijden, en ik volg fotografie in volwassenenonderwijs.

    Het budget weet ik eigenlijk niet, als er meerdere lenzen zijn is dit toch wel te spreiden dacht ik. In ieder geval ben ik geen professioneel en dat zal waarschijnlijk toch ook de keuze beinvloeden.

    Zo, dit was een hele boterham. Graag had ik nu van jullie geweten welke keuze jullie zouden doen in dit geval.

    Groetjes en alvast bedankt voor de hulp,
    Rudy
    Last edited by Rud; 28 augustus 2004, 22:07.
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

  • #2
    Re: Lensen voor 20D

    Ja, binnenkort wordt deel 2 van de níeuwe spectaculaire Canon modellen vertoond op de Canon Websites. Dat wordt dan werken voor Canon Benelux want de laatste modellen hebben ze nog steeds niet op hun website laten zien.

    Vooral even wachten met het kopen van een nieuwe Nikon, Pentax of Minolta want deze nieuwe Canon DSLR's vegen de concurrentie terug naar de tekentafels en designafdelingen.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Lensen voor 20D

      Die kitlens voldoet op papier in elk geval, mooi bereik dat zelfs aantrekkelijker is dan je G3 omwille van de 17 ofte 28mm.
      Moest ik jou zijn dan zou ik in elk geval niet onmiddellijk een heel arsenaal aan consumerlenzen kopen om op een goedkope manier een groot bereik te halen, want na enkele weken of maanden ge je toch beseffen dat kwaliteit zijn prijs heeft (dat kunnen velen hier wel beamen denk ik). Een 70-200 in om het even welke uitvoering, afhankelijk van je budget dus), lijkt me een mooie aanvulling op die kitlens, en is kwalitatief de top. Voor ongeveer €700 heb je de Canon f4 of de Sigma f2,8. Daar kan je eventueel een 1,4x teleconverter bijkopen, zodat je voor een relatief lage kost al een 448mm (omgerekend) in handen hebt.
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Re: Lensen voor 20D

        Ja, binnenkort wordt deel 2 van de níeuwe spectaculaire Canon modellen vertoond op de Canon Websites. Dat wordt dan werken voor Canon Benelux want de laatste modellen hebben ze nog steeds niet op hun website laten zien.

        Vooral even wachten met het kopen van een nieuwe Nikon, Pentax of Minolta want deze nieuwe Canon DSLR's vegen de concurrentie terug naar de tekentafels en designafdelingen.
        Wie A zegt...
        Last edited by Cyrox; 28 augustus 2004, 11:18.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Re: Lensen voor 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox
          Wie A zegt...
          Staat vaak met zijn mond vol tanden....

          Comment


          • #6
            Re: Lensen voor 20D

            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Lensen voor 20D

              mmm hier heb ik wat aan

              Dank je Cyrox omdat je toch een poging gedaan hebt om te helpen.

              Groetjes,
              Rudy
              Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

              Comment


              • #8
                Re: Lensen voor 20D

                Hallo even enkele top lezen voor de 10 of 20 D of de 1DMark II maakt niet uit
                zijn allemaal lenzen die full frame aankunnen. Sommige L type's ander dan weer niet, maar wel allemaal Canon lenzen.


                Voor (bijna) alle gebruik de 24 - 70 mm F2.8 L USM of zijn voorganger de 28-70 mm F2.8 L USM beide top kwaliteit en deze lens staat het meest op je toestel.

                Voor de landschapjes en als wandelobjectief de 17-40 mm F4 L USM licht in gewicht en aanvaardbaar van prijs voor een L objectief

                Voor de telezoom de 70-200 F2,8 L USM ook weerom top kwaliteit, indien budget belangrijk is kan je ook kiezen voor een F4 versie maar, een 2.8 is dan weer beter indien je later nog een converter wenst te gebruiken.

                Deze drie lenzen brengen je al een héél eind op weg, ik heb deze drie lenzen in mijn bezit en je kan die gerust is komen bekijken en testen op een DSLR.

                Niet onmiddelijk nodig maar ook echt steengoede lenzen voor een bepaald gebruik.


                50 mm F1.4 USM
                85 mm F1.8 USM
                100mm F2.8 Macro

                Dit zijn geen L lenzen maar allemaal stuk voor stuk zeer scherpe lenzen.

                Neem steeds in overweging dat een zoomlens een compromis is tegenover een vaste brandpunt, om het compromis aanvaardbaar te houden beperken we ons best tot maximaal drie maal zoom. De boven vermelde zoomlenzen hebben allen dit bereik en sluiten zeer mooi op elkaar aan, en geven je dan een zoombereik van 17 mm naar 200 mm in drie lenzen.

                Heb geen angst voor stof , dit is iets waar je ni echt moet over inzitten en is op de korste keren verdwenen van je sensor na een poetsbeurt.

                Ik hoop U een beetje van dienst te zijn met deze opsomming, en herhaal het nogmaals dat je steeds welkom bent om de boel is te bekijken en te testen.

                Of we komen elkaar misschien tegen op de opening van jullie Salon, waar ik een bekroonde dia heb en een aanvaard werk.
                Last edited by Digipics357; 29 augustus 2004, 07:31.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Lensen voor 20D

                  Digipics357,

                  Proficiat met je bekroonde dia op ons salon, ik heb het sorteerwerk gedaan voor dia en zal dus heel waarschijnlijk je werk in mijn handen gehad hebben. Dit was voor mij de eerste keer en amai daar komt nogal wat bij kijken. En inderdaad misschien komen we elkaar tegen tijdens de opening, verder zit ik nog twee zondagen in de voormiddag dacht ik.

                  Dank je voor je zeer professionele uitleg mbt de lenzenkeuze . Wat me wel opvalt is dat je niet kiest voor de kitlens EF-S 17-85 IS USM die toch wel IS heeft, en dat je wat betreft zoom niet verder gaat dan 200 mm terwijl ik hier regelmatig foto's zie met lenzen zelfs tot 500. Is dit misschien omdat dat geen L lenzen zijn (wegens te duur) of omdat je in praktijk gewoon dat bereik niet gebruikt.

                  Groetjes,
                  Rudy
                  Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lensen voor 20D

                    De meeste 500 lenzen hier zijn bigma's ( een afkorting voor een big Sigma)
                    Dus van het merk Sigma

                    kijk even op dit linkje voor een bigma,
                    Hallo , Heeft iemand fotos van de Bigma in actie? Hiermee bedoel ik niet fotos die met een Bigma zijn gemaakt maar fotos waar iemand opstaat die een bigma gebruikt. Ik heb al veel gehoord over deze lens maar ik kan me er eigenlijk niet veel bij voorstellen, en op de sites die de bigma verkopen staan wel fotos maar daar


                    het is een goed alternatief al je je niet blauw wilt betalen aan een 500 lensje van canon. Een Canon die zal dan kwalitatief ook beter zijn.

                    Als ik mij niet vergis kost een Bigma rond de 1000 euro
                    een Canon rond de 1800 euro

                    (verbeter mij als ik fout ben)

                    gtrz,
                    jo
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lensen voor 20D

                      Dank je voor je zeer professionele uitleg mbt de lenzenkeuze . Wat me wel opvalt is dat je niet kiest voor de kitlens EF-S 17-85 IS USM die toch wel IS heeft, en dat je wat betreft zoom niet verder gaat dan 200 mm terwijl ik hier regelmatig foto's zie met lenzen zelfs tot 500. Is dit misschien omdat dat geen L lenzen zijn (wegens te duur) of omdat je in praktijk gewoon dat bereik niet gebruikt.

                      Groetjes,
                      Rudy
                      Hallo Rudy,

                      Waarom ik niet kies voor de Kitlens, wel dit is een EF- S mount en bijgevolg aleen geschikt voor sensors van de 1.6 crop, dit maakt voor mij de lens onbruikbaar op de 1D Mark II en op mijn analoge Canon Body's.

                      Qua brandpunt ga ik wel verder dan 200 mm alleen heb ik dit niet vermeld in mijn posting. Omdat het in begin allemaal nogal véél overkomt heb ik de 300 mm F4 L USM niet vermeld. Maar met de combinatie 70-200 plus converter 1.4 kom je aardig in de buurt van de 300 mm en dit maakt dus het gebruik mogelijk van een langer brandpunt met een minimale kost.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment

                      Working...
                      X