Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

    Ik weet niet of dit een 10.11.4 bug is, maar ik was van plan om profielen te installeren in /Library/ColorSync/Profiles, maar in een poging om read/write permissies toe te kennen (ben volgens systeemvoorkeuren gewoon administrator), krijg ik de foutmelding:

    De bewerking kan niet worden voltooid, omdat u niet de benodigde bevoegdheden hebt.

    Dit is gewoon kafkaiaans: Ik ben administrator, heb mijn paswoord ingetikt toen ik het slotje aanklikte om te ontgrendelen.

    Gevolg: ik kan mijn profielen niet installeren en vroeger ging dat perfect.

    Overigens crasht mijn Safari regelmatig of blijft soms hangen als ik het wil afsluiten .
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

    Vraag je nu hulp of uit je alleen kritiek?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Vraag je nu hulp of uit je alleen kritiek?
      Het is een vraag.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

        Probeer eens het schijfhulpprogramma en de EHBO functie ervan.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

          Net geprobeerd, het werkt niet helaas....Nog altijd geen permissies en alles potdicht.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

            blijkbaar wel wat andere problemen ook met deze versie, ik heb deze versie en geen probleem maar m'n vriendin haar laptop wacht ik toch nog even met updaten:
            http://www.demorgen.be/technologie/u...4-40021281a60b

            Comment


            • #7
              Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

              Al eens herstart?
              Als er (achtergrond)bewerkingen op de files bezig zijn dan kan je ook zoiets hebben.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                Opnieuw opgestart. Het werkt niet. Kan iemand eveneens met Mac OS X eens proberen om read write permissions te veranderen voor de map /Library/ColorSync/Profiles en of dat lukt en iets naar toe te schrijven, zoals een profiel ? Dan weet ik of het al dan niet een bug is in Mac OS X 10.11.4.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  Opnieuw opgestart. Het werkt niet. Kan iemand eveneens met Mac OS X eens proberen om read write permissions te veranderen voor de map /Library/ColorSync/Profiles en of dat lukt en iets naar toe te schrijven, zoals een profiel ? Dan weet ik of het al dan niet een bug is in Mac OS X 10.11.4.
                  Er zijn veel meldingen van dergelijke problemen met de laatste update. Ook eens getest op mijn virtuele OSX en daar het van hetzelfde laken een broek. Apple zou er van op hoogte zijn volgens de fora en werken aan een oplossing
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                    10.11.5 komt zo.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                      10.11.5 komt zo.
                      Is released
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                        Opnieuw opgestart. Het werkt niet. Kan iemand eveneens met Mac OS X eens proberen om read write permissions te veranderen voor de map /Library/ColorSync/Profiles en of dat lukt en iets naar toe te schrijven, zoals een profiel ? Dan weet ik of het al dan niet een bug is in Mac OS X 10.11.4.
                        Geen enkel probleem met permissies aan te passen: ik heb mezelf toegevoegd, Read&Write gegeven, en een willekeurig bestandje in de Profiles folder gestoken:


                        (daarna terug verwijderd)

                        Het lijkt alsof er iets aan de hand is met jouw OSX 10.11.4. Nu, vanaf El Capitan zijn er wijzigingen ingevoerd, precies wat de permissies betreft (houdt m.i. allemaal verband met verhoogde veiligheid voor 'vreemde indringers'). Zo was Repair Permissions vroeger een vaak toegepaste oplossing bij bepaalde problemen. Wel: bij Disk Utility (Schijfhulpbeheer) is Repair Permissions niet eens meer aanwezig! Je kunt het commando nog steeds uitvoeren met de recentste versie van OnyX (http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx), een gratis tooltje dat ik alle Mac-gebruikers aanbeveel.
                        In dergelijke gevallen (je zegt ook dat Safari crasht) raden wij (wel, de ervaren gebruikers die bv actief zijn binnen de Apple Support Communities) aan om EtreCheck (https://etrecheck.com/#about) te downloaden, te installeren en te laten lopen. Check dan de rode lijnen in het rapport, en zie of daar niks aan de hand is. Post eventueel dat rapport hier, of op de Apple Support Communities subforum (https://discussions.apple.com/welcome) en misschien kan iemand je helpen?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                          Dag Les, Ik vermoed dat je 10.11.3 of lager nog hebt ? Ik ga nu de 10.11.5 update doen en kijken of dat helpt.....wordt vervolgd.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                            YES: het werkt nu weer. Dus blijkbaar toch een probleem met 10.11.4, dus gauw upgraden naar 10.11.5 voo vergelijkbare problemen. Hopelijk zijn er nu geen andere problemen
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

                              Nee, nee, ik had, op het moment dat ik het testte en schreef, nog 10.11.4, intussen ge-upgrade-t naar 10.11.5 en iOS 9.3.2 voor mijn iPhone en iPad. Ben nog druk bezig een en ander te testen, en mijn signatures op de verschillende fora waar ik actief ben, aan te passen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X