Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA 55-200 mm f4 5,6 DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA 55-200 mm f4 5,6 DC

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
    Ikke gisteren naar de winkel prijzen gaan vragen voor een Sigma of Tamron 70-300
    Raad de eigenaar mij dat ten stelligste af wegens niet gemaakt voor een DSLR
    Volgens hem is er een kleurprobleem (heeft mij daar een schoon tekeningske bij gemaakt hoor maar ik krijg het hier niet goed uitgelegd)
    Hij heeft die info van een technicus bij Nikon invoerder (ene Goossens?)
    En er wordt mij nu bovenstaande lens aanbevolen waarover ik maar bitter weinig voorbeeldfoto's vind
    HEEEEEEEEEEEEEEEEEELP !!!

  • #2
    Re: SIGMA 55-200 mm f4 5,6 DC

    Niet luisteren naar die prietpraat!! De Sigme 55-200 is wel gemaakt voor digitaal, maar i sniet zo'n extreem goede lens (kost ook nit veel). Gewoon gaan voor die 70-300...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: SIGMA 55-200 mm f4 5,6 DC

      Bedankt voor de reply
      Dat is nu al de tweede keer dat ze mij daar iets tegenstrijdigs vertellen hé
      (remember duurdere filter, die ik trouwens nog steeds NIET heb)
      Ik denk dat ze daar eens goed lachen wanneer ik de winkel uitloop
      Denk dat ik 's elders ga kijken

      Comment


      • #4
        Re: SIGMA 55-200 mm f4 5,6 DC

        De Sigma 55-200 is UITLSUITEND gemaakt voor DSLR.

        Niet op allemaal. (Categorie van de 300D (en20D) of de camera's met een sensor niet groter dan de APS-C maat.). Dus voor een 300D geen probleem.
        Stel dat je later een "goedkope" 10D tweedehands op de kop kan tikken dan past die 55-200 er niet op.....

        Ga voor de 70-300 (Tamron of Sigma ) Ik heb een Sigma.

        Bij Sigma wel de Super APO nemen. Die is stukken beter dan de gewone, oudere super II. (Het is maar dat jij dat zeker weet.... en dat je sterk in je schoenen staat bij die verkoper )

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: SIGMA 55-200 mm f4 5,6 DC

          Nog een kleine correctie op Skitch. De 55-200 DC past wel degelijk op een 10D. Ik heb hem zelf en gebruik hem vooral als ik "klein" bepakt op weg wil. Voordeel... groot bereik en zeer licht van gewicht. Nadeel: niet de beste lens, maar wat wil je voor die prijs

          Hier een voorbeeld met de Sigma 55-200: http://62.131.190.201:8080/hertwig/S...s/IMG_1280.JPG

          en hier nog een: http://62.131.190.201:8080/hertwig/G...s/IMG_5810.JPG

          en nog een:


          Kortom... beperkt bruikbaar in "donkere" omstandigheden... maar bij daglicht een prima lens, zeker voor die prijs.
          Last edited by Havezet; 28 augustus 2004, 13:35.

          Comment


          • #6
            Re: SIGMA 55-200 mm f4 5,6 DC

            Oeps Havezet,

            Skitch met rode wangen en zonder tanden .

            Weer wat bijgeleerd.


            Groetjes

            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment

            Working...
            X