Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

    Wat is de beste lens met zoveel mogelijk lichtinval (diafragma) en haarscherpe foto's?
    18-55mm
    En voor een telelens?
    Passen deze lenzen ook op analoog als digitaal?
    Passen al de analoge lenzen van nikon op digitaal? Waar moet ik op letten?
    Weten jullie soms een goede analoog lens die past op een digitaal
    Is er een lens waarbij je weinig of geen flitser moet hebben, bestaat dat?
    Alvast bedankt voor jullie hulp

  • #2
    Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

    Voor DX of FX ?

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

      Ik zie dat je geregistreerd bent sinds 2009. Dan zal je hier al veel moeten gelzen hebben en weten dat de Nikon F-mount lenzen uit het analoge tijdperk perfect op de nieuwe DSLR passen, soms met geen AF maar goed, dat kan je zelf wel uitvissen hoe dat zit.
      Verder, serieus met je vragen? Ik snap echt niet dat iemand dit vraagt zonder zelf eerst een klein beetje onderzoek te doen en te begrijpen wat ISO, sluitertijd en diafragma doet om een correct belichte foto te krijgen zodat je al direct de vraag over de lens zonder hulp van flitser kan beantwoorden.

      OK, ik kan je de Nikon 400mm f2.8 FL versie aanraden, 1 van de scherpste stukken glas van Nikon, zoniet de scherpste: http://www.fotocoudenys.be/objectiev...f-28e-fl-ed-vr

      Comment


      • #4
        Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Ik zie dat je geregistreerd bent sinds 2009. Dan zal je hier al veel moeten gelzen hebben en weten dat de Nikon F-mount lenzen uit het analoge tijdperk perfect op de nieuwe DSLR passen, soms met geen AF maar goed, dat kan je zelf wel uitvissen hoe dat zit.
        Verder, serieus met je vragen? Ik snap echt niet dat iemand dit vraagt zonder zelf eerst een klein beetje onderzoek te doen en te begrijpen wat ISO, sluitertijd en diafragma doet om een correct belichte foto te krijgen zodat je al direct de vraag over de lens zonder hulp van flitser kan beantwoorden.

        OK, ik kan je de Nikon 400mm f2.8 FL versie aanraden, 1 van de scherpste stukken glas van Nikon, zoniet de scherpste: http://www.fotocoudenys.be/objectiev...f-28e-fl-ed-vr
        +1

        Mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

          Om het met een cliché te zeggen: "De beste lens/camera is diegene die je hebt."

          Met alle respect maar uit je vraagstelling leid ik af dat je kennis van fotografie zeer beperkt is; geen verwijt hoor, maar daarop verdergaande zal je eerder betere foto's gaan maken door kennis/techniek te verwerven dan door de zo gezegde "beste lens ooit" te gaan kopen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

            +1

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

              Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
              Passen deze lenzen ook op analoog als digitaal?
              Ja
              Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
              Wat is de beste lens met zoveel mogelijk lichtinval (diafragma) en haarscherpe foto's?
              Nikkor AF-D 135/2 DC
              Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
              Passen al de analoge lenzen van nikon op digitaal? Waar moet ik op letten?
              Ja, (alleen de zeer oude lenzen niet < 1980) +/- vanaf het type AI passen alle lenzen
              maar afhankelijk van je camera kan je NIET lichtmeten of heb je geen AF
              Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
              Weten jullie soms een goede analoog lens die past op een digitaal
              Ik gebruik een Zeiss 35/2 ZF.2 op een Nikon DF met succes. Een Nikon 50mm 1.4 AIS is ook niet slecht.
              Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
              Is er een lens waarbij je weinig of geen flitser moet hebben, bestaat dat?
              Ja dat bestaat echter niet van Nikon:
              After more than 30 years, Leica breaks its own record and introduces the worlds highest-speed aspherical lens: the Leica Noctilux-M 50 mm f/0.95 ASPH. I...


              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

                Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
                Is er een lens waarbij je weinig of geen flitser moet hebben, bestaat dat?
                Bestaat zeker. https://www.google.be/search?q=nikko...wR8HHnhoDGM%3A

                Comment


                • #9
                  Re: Nikonlens haarscherpe foto's (analoog/digitaal)

                  Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
                  Is er een lens waarbij je weinig of geen flitser moet hebben, bestaat dat?
                  Je hebt voor geen enkele lens een flitser nodig tenzij er helemaal geen licht is. En zelfs dan hoeft het nog niet eens een flits te zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X