Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zakelijk aankopen als particulier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zakelijk aankopen als particulier

    Weet iemand hier of het een probleem is om als particulier via de website www.dell.be te kiezen voor "voor werk" en zo de zakelijke aanbieding aan te schaffen.

    Ik zou dit willen doen omdat die notebooks aangeboden worden met win 10Pro ipv win10 Home (geen bitlocker, e.d.)

    Je kan bij de afhandeling van de betaling netjes aangeven dat je belastingsplichtig bent, waardoor je er dus ook belastingen op betaald hebt.

    Is dit legaal en indien niet, wordt dit nagekeken?
    Last edited by Dpix; 14 mei 2016, 07:03.

  • #2
    Re: zakelijk aankopen als particulier

    Toch geen probleem, desnoods op iemand zijn zaak bestellen, als hij dan die factuur niet in brengt hoeft hij ook niets te bewijzen.
    En als je dat op eigen naam doet is er ook geen probleem hoor, zo heb ik reeds veel materiaal gekocht.

    Comment


    • #3
      Re: zakelijk aankopen als particulier

      Bedankt
      Ik ga dat gewoon doen als ik voor Dell kies...

      Comment


      • #4
        Re: zakelijk aankopen als particulier

        De selectie "voor thuis" of "voor werk" heeft niets met een zakelijke aankoop te maken (met of zonder BTW).
        Dell splitst zijn catalogus tussen computers voor "thuisgebruik" en computers voor "voor werk", door er andere software, snellere processor, meer geheugen, een grotere HD of SSD, enz in te plaatsen zodat je in en iets hogere prijsklasse valt in de klasse "voor werk".

        Comment


        • #5
          Re: zakelijk aankopen als particulier

          Je verliest wel uw rechten van 2 jaar wettelijke garantie mits je zelf te kennen geeft geen particuliere klant te zijn.

          Gewoon zakelijke computer kopen maar niet opgeven dat je een bedrijf bent ... als particulier kopen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: zakelijk aankopen als particulier

            De Dell benaming "voor thuis" (= basic configuratie) en "voor werk" (= uitgebreide configuratie), wordt hier blijkbaar verward met "zakelijke aankoop" of "zakelijke computer" (= aankoop op naam van een firma met BTW nummer).
            't Lijkt wel Babylon

            Comment


            • #7
              Re: zakelijk aankopen als particulier

              De verwarring kwam van de dell medewerker die via "dell chat" zei dat het niet mogelijk was...
              Maar leek niet één van de slimste... :-)

              Comment


              • #8
                Re: zakelijk aankopen als particulier

                Is bij Acer ook zo. Een zakelijk reeks en een particulier reeks.
                Trek je niets aan van de dommekl*ten die in de callcenters zitten.
                Gewoon doen. Heb ik ook gedaan bij Acer dan.

                VerSeg geeft wel goede tips.
                Had ik ook gedaan. Een zakelijk model aangekocht als particulier. Alles dik in orde en ik kreeg na veel klagen er nog gratis 3 FULL OS upgrades (pro versies) bij LOL.

                Los van deze ook even meegeven dat wij met regelmaat gaan aankopen als particulier in de groothandel van horeca. Werkt perfect, we betalen gewoon de BTW erbij.

                Comment


                • #9
                  Re: zakelijk aankopen als particulier

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  De Dell benaming "voor thuis" (= basic configuratie) en "voor werk" (= uitgebreide configuratie), wordt hier blijkbaar verward met "zakelijke aankoop" of "zakelijke computer" (= aankoop op naam van een firma met BTW nummer).
                  't Lijkt wel Babylon
                  Inderdaad Notex,
                  Terwijl je zou denken dat die firma's als Dell en anderen nog steeds niet door hebben da computers voor thuisgebruik
                  in veel gevallen meer moeten aan kunnen dan veel computers in firma's, waar de software veel beperkter is dan wat
                  sommigen thuis doen met een computer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: zakelijk aankopen als particulier

                    Dubbelpost.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zakelijk aankopen als particulier

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Inderdaad Notex,
                      Terwijl je zou denken dat die firma's als Dell en anderen nog steeds niet door hebben da computers voor thuisgebruik
                      in veel gevallen meer moeten aan kunnen dan veel computers in firma's, waar de software veel beperkter is dan wat
                      sommigen thuis doen met een computer.
                      Wat soms wel een voordeel is, is de garantie. Op veel zakelijke modellen zit er 3 jaar garantie on-site, next business day.
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment


                      • #12
                        Re: zakelijk aankopen als particulier

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Trek je niets aan van de dommekl*ten die in de callcenters zitten.
                        Toch ietwat kort door de bocht vind ik. Ik ben de eerste voorstander om alle callcenters te verbieden.
                        Maar voor de "mensen" die er werken heb ik alle respect. Zij worden gewoon verplicht om in veel gevallen als robotjes te werken, want anders haalt de "supervisor" niet voldoende "streepjes" voor de statistieken.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment

                        Working...
                        X