Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony "true black" scherm coating komt los

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony "true black" scherm coating komt los

    Als je een Sony toestel hebt van een van de vorige generaties kun je best eens controleren of je je scherm nog volledig proper krijgt, in het begin dacht ik namelijk dat het gewoon nogal moeilijk was om vetvlekken er af te kuisen, maar inmiddels wordt het op geen enkele manier nog properder dan dit:


    2016-05-13_08-46-39 by Koen Nieuwenhuize, on Flickr

    Na wat opzoekwerk en uiteindelijk bellen met het Service Center Deinze (http://www.scd.be/), waar alle Sony's (en héél veel andere merken) naartoe gaan voor herstelling, blijkt dat Sony wel op de hoogte is van dit probleem, de coating kan niet goed tegen zweet , en herstelt dit normaal zonder problemen onder garantie, 't is te zeggen, het scherm wordt gewoon volledig vervangen.
    Dus ik heb vandaag mijn toestel toch maar binnen gebracht, 2 dagen voor de garantie verloopt en als alles goed verloopt en ik krijg hem hersteld terug zal ik er direct een extra screenprotector op hangen, de rest van mijn body ziet er namelijk echt nog prima uit op wat oppervlakkige krasjes na.

    'Men' verzekerde mij dat zo'n herstelling sowieso binnen de 3 weken gebeurt, ik ben benieuwd, als dat lukt is het uiteindelijk wel netjes opgelost, maar toch vreemd dat ze zo'n coating niet fatsoenlijk testen en blijkbaar gebruiken ze die al jaren lang op allerlei toestellen, wellicht heb ik agressief zweet oid..

    Dus als je er (nog) geen last van hebt zou ik ook aanraden om er preventief een beschermfolie / glaasje over te zetten, 't is anders zonde van het uiterlijk, maar vooral bijna onbruikbaar in de zon wanneer de coating er uiteindelijk af komt!
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

  • #2
    Re: Sony "true black" scherm coating komt los

    Als je er "preventief" iets over zet (folie of een ander soort protector), dan hebben ze een reden om te weigeren van het schermpje onder garantie te vervangen als er iets mee fout gaat.
    Ik heb op nog geen enkele camera een screenprotector gekleefd, en tot nu toe heb ik nog nooit last gehad van beschadigingen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sony "true black" scherm coating komt los

      Wat dat eerste betreft heb je wsl wel gelijk, ik heb ook al gelezen dat de coating alsnog los kan komen wanneer je zo'n protector er later voorzichtig probeert af te halen, maar wat de mijne betreft is die nu toch uit garantie (vanaf morgen) dus ga ik er toch wel iets op hangen, want als ik dat niet doe ben ik 99% zeker dat de coating er terug af zal komen.
      Bovendien is dat scherm ook een enorme vet/vuil magneet en enkel bruikbaar de eerste minuten na een kuisbeurt wanneer je een vette huid hebt..

      Dus als iemand goede ervaringen heeft met een bepaald merk protector: laat het hier maar even weten aub!

      Wat het 2de betreft, als ik me niet vergis gebruik jij Canon? Ik heb 7 jaar met een canon 40D gedaan en dat schermpje ziet er effectief nog prima uit, hoewel ik daar absoluut niet extra voorzichtig mee ben geweest wat dat betreft, ik heb o.a. de Pyreneeën door getrokken met deze camera gewoon los rond de nek (zo lang het niet regende), bengelend tegen mijn rugzaksluiting, geen probleem, dus de Sony coating is in vergelijking echt wel erg zacht en kwetsbaar!

      Edit: Net nog eens even naar gekeken, dat scherm van de 40D is volledig proper na een paar keer lichtjes vegen met een katoenen t-shirt, dat is onmogelijk met de A7, daar heb je echt een zuiver microvezeldoekje voor nodig en/of vetoplossend product, zelfs toen hij nog nieuw was, best een groot nadeel waarvan ik hoop dat een goede protector het kan oplossen, maar ik weet uit ervaring met gsm's dat het niet evident is om op voorhand te weten te komen welke goed zijn en welke niet.

      Mijn Canon Ixus 40 heeft trouwens wel minstens even veel last van lossende schermcoating, maar dat gaat dan ook over een andere prijsklasse..

      Met mijn Sony ben ik trouwens automatisch een pak voorzichtiger dan met mijn 40D, de constructie is prima, maar absoluut niet zo 'massief' als een 40D..
      Last edited by oermens; 14 mei 2016, 16:33.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Re: Sony "true black" scherm coating komt los

        Ik heb zo'n originele Sony protector (PCKLM15) en dat is prima!

        Comment


        • #5
          Re: Sony "true black" scherm coating komt los

          Bedankt Dpix, dat is wel niet de protector voor de A7, maar daardoor vond ik nu wel de juiste van Sony zelf, dus dan is er van garantieproblemen sowieso geen sprake!
          Dit is de juiste, Sony PCK-LM16, bij Mediamarkt hadden ze niks van Sony zelf toen ik mijn toestel binnen bracht, maar deze zag ik net goedkoop online bij Grobet, dus dat zal hem worden dan
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: Sony "true black" scherm coating komt los

            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
            Bedankt Dpix, dat is wel niet de protector voor de A7, maar daardoor vond ik nu wel de juiste van Sony zelf, dus dan is er van garantieproblemen sowieso geen sprake!
            Dit is de juiste, Sony PCK-LM16, bij Mediamarkt hadden ze niks van Sony zelf toen ik mijn toestel binnen bracht, maar deze zag ik net goedkoop online bij Grobet, dus dat zal hem worden dan
            http://www.grobet.be/nl/reiniging-en...7s-197217.html
            Oei, sorry... Ik had het gegoogeld voor mijn A7RII want je moet idd. goed opletten want er zijn verschillende versies zelfs tussen de A7 en A7II e.d....
            Ik had ook eerst de verkeerde meegekregen bij Grobet maar nadien netjes naar de juiste omgewisseld..

            Ik heb die daar onmiddellijk opgedaan zodat ik gerust ben :-)
            Heb me ook zo'n Gariz lederen hoes gekocht zodat mijn body 100% gedekt is tijdens het gebruik van een Blackrapid Sport...

            Comment


            • #7
              Re: Sony "true black" scherm coating komt los

              heb de PCK-LM16 voor de Sony A7II bij CameraNu .Heb ook de Sony Nex 7 zonder bescherming en mijn scherm ziet er uit gelijk het scherm van Oermens,ga nochtans voorzichtig om met met mijn toestellen.Vind het jammer dat je het scherm niet naar binnen kunt draaien zoals bij de Sony A77 en andere camera's,zou toch een betere bescherming bieden
              mvg Albert

              Comment


              • #8
                Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                Licht niet aan de behandeling van het scherm, maar aan de kwaliteit van het scherm. Het scherm van mijn, weinig gebruikte, Pana G3 ziet er uit als de foto en dat van mijn Nikon D700 ziet er uit als nieuw en deze wordt niet zacht zinnig gebruikt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                  Dedju zeg! Ik bescherm ook wel al m'n alpha's met of een beschermfolie of een beschermkapje - maar als dat niet helpt ben je goed gezien. Ik koop wel enkel van die behoorlijk prijzige 3M-beschermfilms, niet van die goedkope chinezen (en hoop gespaard te blijven).

                  Er zijn er die 't zelf fixen blijkbaar... https://www.youtube.com/watch?v=xW724cngWk4 (op eigen risico).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                    En heeft er iemand er varing met deze protectors:
                    GGS Self-Adhesive Glass LCD Screen Protector Sony Alpha A7II A7M2 a7ii
                    Plus minus 12 euro kostprijs

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                      Oorspronkelijk geplaatst door hubje Bekijk bericht
                      En heeft er iemand er varing met deze protectors:
                      GGS Self-Adhesive Glass LCD Screen Protector Sony Alpha A7II A7M2 a7ii
                      Plus minus 12 euro kostprijs
                      Voor een paar euro meer heb je een originele van Sony?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Oei, sorry... Ik had het gegoogeld voor mijn A7RII want je moet idd. goed opletten want er zijn verschillende versies zelfs tussen de A7 en A7II e.d....
                        Ik had ook eerst de verkeerde meegekregen bij Grobet maar nadien netjes naar de juiste omgewisseld..

                        Ik heb die daar onmiddellijk opgedaan zodat ik gerust ben :-)
                        Heb me ook zo'n Gariz lederen hoes gekocht zodat mijn body 100% gedekt is tijdens het gebruik van een Blackrapid Sport...

                        Ik ben blij dat je gereageerd hebt, door jou weet ik nu dat Sony zelf ook van die dingen maakt en los verkoopt, daar was ik zelf nooit op uit gekomen om de een of andere reden. (vreemd want als ik nu zoek komt die vrij snel naar boven)
                        Zo'n hoesje is voor mij nu geen optie meer, krasjes staan er toch al op, maar eigenlijk is de body redelijk krasbestendig op zichzelf vind ik (ook/zeker) de 'plastieken' delen.

                        Hoe vind je de coating van die Sony protector eigenlijk, is die makkelijk(er) af te kuisen (dan het originele scherm)?
                        Bij deze site staat er o.a. bij "anti-fingerprint", maar dat is niet terug te vinden op de site van Sony zelf..


                        Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
                        heb de PCK-LM16 voor de Sony A7II bij CameraNu .Heb ook de Sony Nex 7 zonder bescherming en mijn scherm ziet er uit gelijk het scherm van Oermens,ga nochtans voorzichtig om met met mijn toestellen.Vind het jammer dat je het scherm niet naar binnen kunt draaien zoals bij de Sony A77 en andere camera's,zou toch een betere bescherming bieden
                        mvg Albert
                        Idd jammer, dat zou veel oplossen en dan zou de sensor om te wisselen tussen scherm en zoeker mss ook wat anders afgesteld kunnen worden zodat je het scherm ook kunt gebruiken om van bovenuit met de camera op heuphoogte te schieten, nu is die sensor zo gevoelig dat je de camera 20cm van je lichaam moet houden of hij switcht naar de zoeker, zou handig zijn moest je het zo kunnen instellen dat hij enkel naar de zoeker gaat als het scherm is dichtgeklapt oid.

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Licht niet aan de behandeling van het scherm, maar aan de kwaliteit van het scherm. Het scherm van mijn, weinig gebruikte, Pana G3 ziet er uit als de foto en dat van mijn Nikon D700 ziet er uit als nieuw en deze wordt niet zacht zinnig gebruikt.
                        Idd, beetje schandalig voor een camera uit deze prijsklasse. Dat is de hoofdreden voor dit topic, ik moet nog even zien of het idd netjes binnen garantie wordt afgehandeld, maar ik vermoed van wel en dan zou ik iedereen aanraden om hun camera's met aangetaste schermen ook binnen te brengen, wie weet denken ze dan de volgende keer ietsje beter na over waar ze op besparen, want zo'n reparatie in garantie kost hun toch wel wat.

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                        Dedju zeg! Ik bescherm ook wel al m'n alpha's met of een beschermfolie of een beschermkapje - maar als dat niet helpt ben je goed gezien. Ik koop wel enkel van die behoorlijk prijzige 3M-beschermfilms, niet van die goedkope chinezen (en hoop gespaard te blijven).

                        Er zijn er die 't zelf fixen blijkbaar... https://www.youtube.com/watch?v=xW724cngWk4 (op eigen risico).
                        Ik had dat filmpje ook al eerder gezien en was eigenlijk ook van plan dit gewoon te doen om mijn camera niet kwijt te zijn, maar ik twijfelde omdat ik ook wel al had gelezen dat het scherm vrij makkelijk kan breken bij het af trekken van de cover en na mijn telefoontje met het service center heb ik toch maar beslist hem binnen te brengen, deels om de reden die ik hier vlak boven al schreef (het zal ze leren! ), maar ook omdat ik al even voorzichtig een hoekje van dat plastiekje had afgepeld (zoals in het filmpje), maar niet de indruk had dat er bij mijn A7 dan nog steeds zo'n hard plastieken laag over mijn scherm zit zoals bij die NEX in het filmpje, ik zag precies een spleet tussen het zwarte deel en het lcd scherm zelf ontstaan, en dan zou er toch overal stof tussen beginnen komen wsl, dus dan maar beter even doorbijten en (hopelijk) gratis volledig laten vernieuwen!

                        Oorspronkelijk geplaatst door hubje Bekijk bericht
                        En heeft er iemand er varing met deze protectors:
                        GGS Self-Adhesive Glass LCD Screen Protector Sony Alpha A7II A7M2 a7ii
                        Plus minus 12 euro kostprijs
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Voor een paar euro meer heb je een originele van Sony?
                        Als ik zelf de 'herstelling' had gedaan was ik wsl ook wel voor zo'n harde cover gegaan dat biedt nog wel meer bescherming tegen vallen/stoten, maar als de coating van de originele Sony wat meevalt ga ik idd daar maar voor, dan kunnen ze bij eventuele problemen de schuld al niet naar elkaar doorschuiven.
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                          Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht

                          Hoe vind je de coating van die Sony protector eigenlijk, is die makkelijk(er) af te kuisen (dan het originele scherm)?
                          Bij deze site staat er o.a. bij "anti-fingerprint", maar dat is niet terug te vinden op de site van Sony zelf..
                          die protector is heel simpel gewoon met een doekje direkt proper... of met m'n trui LOL....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                            OK, bedankt, dat klinkt goed!
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony "true black" scherm coating komt los

                              Ola, welke protector is nu eigenlijk voor de Sony A7RII ,die ik bij Grobet kan gaan halen en wat is de kostprijs
                              De Sony PCK-LM16 of de Sony PCK-LM15

                              Comment

                              Working...
                              X