Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

    Hello iedereen,

    heb een tijdje een canon 70-200 f4 is gekocht, tweedehands. heb er tests mee gedaan ter plaatse en was tevreden. Nu heb ik ook wat tests gedaan op bewegende objecten, en merk toch dat ik met problemen zit. blurry en ontzettend moeilijk om ze scherp te krijgen.

    stilstaande objecten gaan prima, alsook mensen die stilstaan en praten, krijg ik scherp.

    alles gedaan op iso400 f4 shutter 4000

    IS staat aan.

    Ik ken de lens niet, dus ben geintereseerd naar jullie mening.

    Klopt het dat je met deze lens sport acties kunt nemen? of heb ik het fout.

    alvast bedankt voor je tijd.

    groet Peter

    ps kreeg ze niet op flickr. dus even op google account gedropt. fotos zijn jepg s3(canon 6d) en inserts geexporteert vanuit lightroom.

    Home for all your photos and videos, automatically organized and easy to share.

  • #2
    Re: canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

    De opgevraagde URL is op deze server niet gevonden. That’s all we know.
    dus geen foto's........bericht van Google.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

      Als je onderwerp beweegt, beweeg jij dan ook met je camera/lens?
      Indien je beweging in 1 richting gebeurt en geleidelijk is, zet de IS dan in de juiste modus (ik vermoed "2").
      Als de beweging met schokken of wisselen van richting gebeurt, zet de IS dan uit. Bij 1/4000s heb je er sowieso niks aan.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

        Is alles blurry?Als je onderwerp flou is en achtergrond scherp,dan kiest je toestel een verkeerd scherpstelpunt.
        Welk toestel gebruik je?
        Die stand 2 van IS zul je waarschijnlijk niet hebben op een F4.
        Je kunt wel de scherpstelafstand verminderen(limiter) als je onderwerp ver genoeg is,dat kan tijd sparen voor de AF.
        Vermoedelijk staat je AI-servo aan.Normaal kun je alleen afdrukken als je onderwerp scherp is.Met servo kun je altijd afdrukken,ook met een onderwerp buiten focus.
        Scherpstelpunt zou ik centraal nemen,meestal is dat het gevoeligste.
        Sluitertijd 4000 en ISO zou ik zo laten om te testen.Sommigen prefereren Av in plaats van Tv,maar als er te weinig licht is gaat je sluiter naar beneden en kun je hierdoor bewegingonscherpte krijgen.Voor de test dus Tv.
        Verder kun je ook eens proberen enkele opnames in burst te maken,en kijken of er daar iets scherp tussen zit.
        Deze lens kun je zeker voor sport gebruiken.Heeft toch de naam een snelle AF te hebben.
        Enige beperkende factor kan de AF-snelheid van je body.(die we dus niet kennen)
        Succes ermee.

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

          Had er over gekeken dat het een 6D is.Dus sport moet kunnen.
          Verder eens een manual gedownload.Blijkbaar zit er daar een keuzemogelijkheid voor sportopnames tussen.Zou dit in eerste instantie niet gebruiken,want er zullen daar waarschijnlijke enkele automatische instellingen in zitten,die je dus niet onder controle hebt.
          Zou eerst Tv ,Iso zelf kiezen etc.

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

            Ik heb sinds kort de lens zonder IS.
            Deze heb ik al 2 maal kunnen uittesten bij (actie) hondenfotografie en dit ging prima.
            Mooi scherpe foto's en heel snelle Af (met 70D body).
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

              Ik heb die lens gehad en heb daar prachtige sportfoto's (paardensport military)mee getrokken. De IS stand 1 is voor stilstaande beelden(verticale stabilisatie), stand 2 is voor horizontale stabilisatie en wordt vooral gebruikt wanneer je met een bewegend object mee beweegt zoals bij panning. Wel raad ik u aan een diafragma van minimum 5.6 te gebruiken .
              Hier onder zie je een paar voorbeeldjes;






              Last edited by Guest22; 13 mei 2016, 20:51.

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200 f4 is blurry bij bewegende objecten probleem

                hey iedereen,

                merci voor alle input. ik leer nu veel bij.
                Ik ga dit weeknd weer wat testen,
                normaal trek ik manueel, maar ga toch eens av of tv trekken. 5,6, 8 en 11.
                eens kijken hoe ik eruit kom.

                merci voor je tijd

                groet p

                ps ik post nog fotos, hopelijk even scherp als die van jullie.

                Comment

                Working...
                X