Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

    Heb nu al voor de derde keer een nieuwe accu ontvangen en vervolgens omgewisseld omdat de vorige "defect" bleek te zijn.
    Telkens hetzelfde fenomeen.
    • Ik schakel de tablet uit.
    • Ik wissel de oude accu voor de splinternieuwe.
    • Ik start de tablet op en die blijkt telkens voor zo'n 60% al geladen te zijn (te zien aan het groene batterijtje dat oplaadt).
    • na een korte tijd slaat de tablet compleet uit en kan alleen nog maar met netstroom weer opgestart worden...

    Ik heb al gepoogd hem voor 100% op te laden, en dan werkt ie perfect op accu tot de 60% ongeveer bereikt wordt en slaat dan telkens opnieuw weer uit.
    De internetwinkel heeft me nu al de derde keer een nieuwe originele accu opgestuurd met telkens hetzelfde probleem...

    Wie weet raad?

  • #2
    Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

    Ik zou het ook niet dadelijk weten, maar het eerste waaraan ik zou de denken is dat bij de energie setttings iets verkeerd staat waardoor die zo vroeg uitvalt zoals die zou doen als hij niet genoeg power meer heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

      Ik heb tot hiertoe een goed contact met de internetwinkel.

      Ik heb hun het probleem uitgelegd en dat is wat ze o.a. antwoorden:

      Het kan zijn dat de accu’s nog gekalibreerd dienen te worden. Het is een probleem dat we niet vaker zijn tegengekomen. Omdat het om nieuwe accu’s gaat, kan het zijn dat de tablet de accu’s nog niet volledig heeft gelezen en dus denkt dat de accu’s bij 60% leeg zijn. Om dit probleem op te lossen, dienen de accu’s gekalibreerd te worden. Zodra we de accu’s hebben ontvangen, zullen we ons best doen om te achterhalen wat het exacte probleem is, zodat we het kunnen oplossen en u dus een werkende accu kunt ontvangen.

      hoe dat kalibreren in zijn werk gaat zeggen ze er echter niet bij...ik heb nu dus voor de derde keer een accu gekregen doch zonder woordje uitleg.
      Volgens mij weten ze ook geen raad, en sturen ze me gewoon telkens opnieuw een accu op, in de hoop dat ik uiteindelijk, ofwel een goeie heb, ofwel tot ik hun met rust laat...

      Comment


      • #4
        Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

        Of er scheelt gewoon iets met die tablet?

        Originele accu's van het merk zelf?
        Android toestel?
        Percentage batterij via batterij info bekeken?
        Correct werkende lader?

        Zonder info over toestel kan men moeilijk weten over welk menu eventueel te spreken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

          Daarover kan ik kort zijn VerSeg:

          De tablet werkt PERFECT, alléén is de oorsponkelijke accu die er bij aankoop instak aan vervanging toe, reden waarom ik een nieuwe had gekocht.
          Het gaat om een SAMSUNG GALAXY note tablet versie 2014
          laadpercentage loopt gelijk met batterij info.
          De lader werkt correct!

          Als ik de oude accu terugzet dan is alles als van ouds. De tablet werkt zoals het moet, alleen "minder lang"

          Comment


          • #6
            Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

            Heb je de spanning al eens gemeten?
            Een 100% geladen lithium-ion cel heeft een spanning van 4,2V.
            De meeste lithium-ion cellen (dat geldt ook voor de platte lithium polymeer cellen) worden geleverd met een spanning van 3,6-3,7V (40-50% geladen).
            Een lithium-ion cel is "leeg" bij ongeveer 3V (de beveiliging schakelt doorgaans uit tussen 2,8 en 3,0V om de accu te beschermen tegen te diep ontladen).
            Het is mogelijk dat de ontlaadbeveiliging te vroeg werkt, en dan kan je de accu nooit helemaal opgebruiken.
            Als de beveiliging op de print van de tablet zit, dan is het mogelijk dat er een slechte verbinding is tussen de accu en de plaats waar de spanning wordt gemeten voor de beveiliging (maar de beveiliging zelf kan ook defect zijn).
            Als er een beveiliging bij in de accu zit, dan heb je die nu al een paar keer mee vervangen, de kans dat het daar aan ligt is dan ook bijzonder klein.

            Ik gok dus op een slechte verbinding (spanningsval), of een defecte beveiliging in het voedingsgedeelte van de tablet zelf.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              .

              Ik gok dus op een slechte verbinding (spanningsval), of een defecte beveiliging in het voedingsgedeelte van de tablet zelf.
              Hoe verklaar je dan dat de tablet met de originele batterij normaal werkt, alleen minder lang.

              Comment


              • #8
                Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                Accu met verkeerde controlechip misschien?

                Comment


                • #9
                  Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                  Geen pasklare oplossingen beschikbaar blijkbaar?
                  De verkoper spreekt van "kalibreren" in één van de antwoordmails..
                  Vermoedelijk heeft ie er ook over gelezen op het WWW, net als ikzelf.
                  Alléén zijn er daar net zoveel die zeggen dat dit een mythe is als dat er zijn die beweren dat het werkt.
                  Een handleiding wordt bij mijn weten nergens gegeven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                    baat het niet dan schaadt het niet in geval van het hercalibreren. Er bestaan apps zoals battery doctor.

                    En de nieuwe batterij is dus hetzelfde type van hetzelfde merk?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                      Batt.is, zoals ik zei, identiek.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                        Ik heb onlangs een laptop verkocht en na een paar dagen meldde de klant dat de accu maar laadde tot +- 94% en dan stopte met laden. Iedere dag minderde dat nog een beetje.
                        Ik heb toen ook gezocht naar de oorzaak en kwam ook uit bij kalibreren. Het bios van de laptop kon de capaciteit niet goed bepalen. Ik heb de klant gevraagd om op accu te werken totdat de laptop uitviel omdat de accu leeg was en daarna volledig op te laden. Een paar dagen later kreeg ik bericht dat het probleem inderdaad opgelost is.

                        Bij jou is het het omgekeerde. Hoe lang heb je hem laten opladen? Tot hij net op 100% stond of heb je hem langer (24u of zo) laten opladen?
                        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                        Mijn website: www.computerhersteller.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Batt.is, zoals ik zei, identiek.
                          Deze al gezien?
                          Hello ppl My galaxy note 8.0 battery needs battery calibration so i discharged the battery and while charging it (turned off device) I noticed that battery state give full green battery 100% for seconds then drop back to the low level it is...
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                            De accu was na het plaatsen voor 62% geladen (bij de vorige 2 was dat ook zo).
                            Na het opstarten van de tablet sloeg hij al meteen uit, daarvoor was het naar beneden trekken van de titelbalk al voldoende (bij de vorige 2 accu's, die ik terug heb gestuurd, was dat ook al het geval).
                            Net alsof de tablet "denkt" dat hij met een platte accu te maken heeft...niet?
                            Ik heb vervolgens, mede uit de ervaring met de vorige accu's, de accu nu volledig opgeladen.
                            Nu staat ie op zo'n 80%, en werkt voorlopig goed. Maar dat was met de vorige 2 ook al zo. dus ik ben er helemaal niet gerust in.
                            Vermoedelijk zal hij weer crashen bij ongeveer 60%.
                            Ik kan alléén maar afwachten, maar heb zo'n flauw voorgevoel...
                            Ik kan na zo'n crash namelijk onmogelijk nog de tablet opstarten met accukracht. Dat kan alleen met de adapter in het stopcontact...

                            Heel vreemd allemaal!

                            Er moet toch een oplossing bestaan voor dit probleem?!
                            Last edited by dréten; 10 mei 2016, 10:04.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heb nu al 3 maal tablet-accu vervangen. Slaat constant uit!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Mmmm... neen, niet gevonden...
                              Er blijken een paar positieve reacties op te staan...
                              Efkes testen vanavond mss.
                              Alhoewel... ik toch een beetje sceptisch ben omtrent al die "app's" hoor.
                              Sta me toe

                              bedankt voor de link.
                              Last edited by dréten; 10 mei 2016, 10:02.

                              Comment

                              Working...
                              X