Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Tamron 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Tamron 17-50

    Na een lenswissel gisteren kreeg ik, nadat ik mijn Tamron 17-50 terug erop schroefde, een donker beeld door mijn zoeker. Kan er mij iemand vertellen wat de oorzaak hiervan is? Het is enkel met deze lens. Ik heb de lens al verschillende keren er terug afgehaald en er opnieuw opgezet, zonder succes. Ik heb de contacten gecontroleerd, zonder succes. Als ik een andere lens op mijn body zet is er geen enkel probleem.
    Dit alles gebeurde vlak voor de start van onze babyborrel, dus de timing kon niet slechter...

    Hopelijk kan iemand mij vertellen wat de reden hiervan is en of dit op te lossen valt...
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    Re: Probleem met Tamron 17-50

    Klinkt als een vastzittend diafragma.
    Kan je er foto's mee maken? Zo ja, eens zien of het met een paar clicks terug in de volledig open positie gaat.

    Edit: je kan ook de lens op een kleine opening zetten (f11 bijvoorbeeld) en enkele keren op de DOF preview knop drukken. Dat stuurt een signaal dat het diafragma dicht moet (en terug open als je loslaat). Kwestie van er beweging in te krijgen...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Tamron 17-50

      Kijk eens voor in de lens of het diafragma geheel open is, als dat niet het geval is, probeer dan eens het diafragmahandeltje te bewegen bij afgenomen lens.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Tamron 17-50

        Bedankt voor de hulp. Lens werkt terug.
        Het was inderdaad het diafragma dat vast zat. Na een beetje "prutsen" aan het hendeltje wanneer de lens eraf gehaald werd was het probleem opgelost
        Sony α7ii
        5OOpx

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Tamron 17-50

          Als die lens nog onder garantie is - zou ik ze toch even binnensturen voor verder nazicht.
          Heb zelf ook die lens - nog nooit voorgehad, en ik gebruik die vrij regelmatig op m'n a-mount camera (een a68 - die ik naast een a900 en een a6000 gebruik). Dus we houden deze oplossing zeker bij!

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Tamron 17-50

            Heb hem zelf 2e hands gekocht maar geen garantie meer op. Hopelijk kom ik het probleem niet meer tegen.
            Sony α7ii
            5OOpx

            Comment

            Working...
            X