Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

    Hallo,

    een vraag : hoe kan ik de RAF bestanden openen met mijn PS6? In Lightroom lukt het, heb blijkbaar een "nieuwe plug-in" of een nieuwe versie van PS nodig?
    Iemand een oplossing?

    mvg,
    Alain

  • #2
    Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

    Dag Alain,

    eerst converteren naar DNG, dan kan PS6 ze ook aan.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

      Dag Lieven, met welk progje converteer ik best naar DND, zonder kwaliteitsverlies?

      bedankt hé,

      Alain

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

        Er staat een gratis converter op www.adobe.be, maar als je in LR importeert en omzet naar DNG kan je vanuit Lightroom naar PS6.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

          Als je LR versie inderdaad de RAW-bestanden van die camera herkent, lijkt me de beste weg via LR. Omzetten naar DNG is dan in principe niet meer nodig, want je kunt vanuit LR je foto naar PS sturen voor verdere afwerking. Enfin, zelfs zonder nieuwe camera is dat de weg die ik volg. Sinds LR6 verder staat dan PS6 krijg ik wel het volgende venster te zien:



          waarbij ik voor Render using LR kies.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

            Voor PS kan je normaal van de website van Adobe de laatste versie van Camera RAW downloaden. Deze gaat waarschijnlijk die raw bestanden wel kunnen openen

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

              Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
              Voor PS kan je normaal van de website van Adobe de laatste versie van Camera RAW downloaden. Deze gaat waarschijnlijk die raw bestanden wel kunnen openen
              Dat gaat dan weer niet lukken, want Adobe wil dat je CC huurt.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

                Klopt: CS6 is end-of-line; vandaar ook die boodschap in mijn vorige post. Geen erg, tenminste als LR6 niet end-of-line is. En de concurrentie lonkt. Voor mij is Adobe bijna end of line.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

                  heb de trial PS2015 geprobeerd, raf bestanden zijn perfect te openen, op zoek nu naar die versie...!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

                    Je kan camera raw 9.5 hier downloaden:
                    https://www.adobe.com/support/downlo...atform=Windows
                    Bij mijn weten werkt die op alle CS en CC versies. Het is een gewoon exe bestand.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

                      werkt deze download als plug-in bij PS of is het een zelfstandig progje?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji X-Pro2: RAF bestand openen met PS6 lukt niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                        Je kan camera raw 9.5 hier downloaden:
                        https://www.adobe.com/support/downlo...atform=Windows
                        Bij mijn weten werkt die op alle CS en CC versies. Het is een gewoon exe bestand.
                        Downloaden en kunnen toepasen zijn twee verschillende zaken hé Pixxel, PS6 kan met de laatste cameraraw niet overweg, dat werd vroeger in de thread al geschreven.
                        ...leeg...

                        Comment

                        Working...
                        X