Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

    Hallo,
    Ik ben een leek, maar wil snel leren.

    1. Wat kiezen?
    Ik zou graag een snelle autofocus behouden en een goede scherpte over het hele vlak. Kan dat met onderstaande configuratie?

    Nikon D70 Bundle met Sigma 18-50mm + 55-200mm AF DC
    of
    Nikon D70 Bundle met Nikon 18-70mm + Nikon 70-300/4,0-5,6 AF G Nikkor
    Of gewoon de basiskit van Nikon en sparen voor ooit een beter straffere zoonlens?

    Zijn de bovenstaande zoomlenzen met een groter bereik ook goede lenzen voor een modale fotograaf? Mijn budget is beperkt, dus 1000 en meer euro voor uitsluitend een lens is uitgesloten. Budget totaal = +/_ 1400

    2. De lenzen hebben letterafkortingen. Kan ik ergens informatie vinden wat dit allemaal wil zeggen. Op sommige sites van merken is er geen woordje uitleg.
    Voorbeeld de DC bij de Sigma of de G bij Nikon. AF en APO weet ik ondertussen via deze prachtige site.

    Hartelijk dank
    PatrickL
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

    Hallo patrickL,

    Zou voor de D70 met kitlens 18-70 gaan en dan wat afwachten en uitzien naar een lichtsterkere lens als uitbreiding of als vervanging als de financiën het toelaten.
    Met de 18-70mm ben je al een heel stuk weg. Heeft een snelle focus en voor zijn prijs een koopje. Hiermee kan je al experimenteren. Het is tenslotte daar waar het op aankomt. Je toestel eerst goed leren kennen en dan investeren in degelijke lenzen. Een body kan je immers altijd upgraden, terwijl lenzen, indien ze van goeie kwaliteit zijn, jaren kunnen meegaan. Good luck met de aankoop !!

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)