Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

    Hallo,
    Ik ben een leek, maar wil snel leren.

    1. Wat kiezen?
    Ik zou graag een snelle autofocus behouden en een goede scherpte over het hele vlak. Kan dat met onderstaande configuratie?

    Nikon D70 Bundle met Sigma 18-50mm + 55-200mm AF DC
    of
    Nikon D70 Bundle met Nikon 18-70mm + Nikon 70-300/4,0-5,6 AF G Nikkor
    Of gewoon de basiskit van Nikon en sparen voor ooit een beter straffere zoonlens?

    Zijn de bovenstaande zoomlenzen met een groter bereik ook goede lenzen voor een modale fotograaf? Mijn budget is beperkt, dus 1000 en meer euro voor uitsluitend een lens is uitgesloten. Budget totaal = +/_ 1400

    2. De lenzen hebben letterafkortingen. Kan ik ergens informatie vinden wat dit allemaal wil zeggen. Op sommige sites van merken is er geen woordje uitleg.
    Voorbeeld de DC bij de Sigma of de G bij Nikon. AF en APO weet ik ondertussen via deze prachtige site.

    Hartelijk dank
    PatrickL
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

    Hallo patrickL,

    Zou voor de D70 met kitlens 18-70 gaan en dan wat afwachten en uitzien naar een lichtsterkere lens als uitbreiding of als vervanging als de financiën het toelaten.
    Met de 18-70mm ben je al een heel stuk weg. Heeft een snelle focus en voor zijn prijs een koopje. Hiermee kan je al experimenteren. Het is tenslotte daar waar het op aankomt. Je toestel eerst goed leren kennen en dan investeren in degelijke lenzen. Een body kan je immers altijd upgraden, terwijl lenzen, indien ze van goeie kwaliteit zijn, jaren kunnen meegaan. Good luck met de aankoop !!

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

      die 55-200 AF DC die je daar opgeeft, is dat die van Sigma? Ik neem aan van wel, in dat geval --> ik heb deze lens, dit is echt een goedkoop spul en het is eraan te merken ook.
      Heb deze lens zelf gekocht (bovenop de nikon 18-70 kitlens) op toch al wat tele te hebben, en ik zou ze niet aanraden.

      Kwaliteit van het beeld valt alles bijeen nog redelijk mee, maar AF is betrekkelijk droevig. Zeker niet snel, en "slaat" ook vaak door van het ene bereik naar het andere, zonder echt te focussen.

      Koop beter de 18-70 kit, met desnoods als goedkope oplossing de 70-300 erbij, ik denk persoonlijk dat die al beter is dan die sigma 55-200 en je heb meer tele, en spaar dan voor het betere werk... (of als je kan wachten.... start enkel met de kitlens.... en spaar voor een goede tele)

      wat die afkortingen betreft (usm, hsm, apo...) moet je eens kijken in dit topic: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=44179
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Re: NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

        Iemand ervaring met deze lens?

        Nikon 70-300/4,0-5,6 AF G Nikkor
        Bij Topfoto in een kit te verkrijgen met de D70


        PatrickL
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

          Ik heb de 70-300mm zelf niet, maar ik heb er wel eens enkele opnames mee gemaakt. De lens is licht, compact, en goedkoop - dus als je echt nu al een groter telebereik wil, kan je voor de heel redelijke prijs niet al te slecht varen... Het is natuurlijk geen "superglas" voor die prijs .

          Meer info erover vind je o.m. op http://www.kenrockwell.com/nikon/70300g.htm

          Zelf heb ik uiteindelijk voor de niet zoveel duurdere Nikkor 28-200G gekozen: betere kwaliteit, en vaak de enige lens die ik meeneem (als ik het 17-28mm groothoekbreik niet nodig denk te hebben).

          René
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

          Comment


          • #6
            Re: NIKON 70D en lenzen (vraag van een leek)

            ik heb vroeger op mijn f80 analoog de 70-300 G en de D versie gehad en moet zeggen dat de ED versie toch betere resultaten gaf dan de G versie
            verder zou ik mij aansluiten bij de uitleg van pol

            Comment

            Working...
            X