Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voigtlander Nokton repareren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voigtlander Nokton repareren

    Ik liet gisteren mijn Nokton 17.5 mm F 0.95 vallen op betonklinkers waardoor de metalen voorkant met schroefdraad verbogen is en er stukjes uit zijn. Voor de rest lijkt de lens in orde te zijn.
    Weet iemand of de lens in een service center of zoiets uit elkaar gehaald kan worden en het voorste gedeelte vervangen? Indien ja, waar kan ik terecht?
    Ik hoop een oplossing te vinden want een nieuwe kost € 1200 en het is een van mijn favoriete lenzen.

    Als laatste nog een waarschuwing voor mensen die overwegen om een carryspeed draagriem te kopen: als je niet elke keer dubbelcheckt of die verdomde camerabevestiging wel degelijk gesloten is ( en niet enkel gesloten LIJKT) dan valt vroeg of laat je camera met lens op de grond.
    Voor mij was het de 2e keer. Ik geef mijn carryspeed draagriem nu alleszins mee met de vuilkar! Of iemand die het risico wil lopen mag hem gratis hebben.

  • #2
    Re: Voigtlander Nokton repareren

    Jammer te horen dat zo'n mooi stukje glas op de grond is gevallen.
    Die sluitingen aan dergelijke riemen heb ik nooit vertrouwd en daarom was ik nooit echt geïnteresseerd in dergelijke riemen.
    Stuur me eens een PB dan heef ik u het email adres door van een vriend die (bijna) alles kan vermaken.
    Het is een vakman hoor en wat voor één.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Voigtlander Nokton repareren

      Ik begin ernstig te overwegen om alles te dubbellocken maar dan nog blijf je met zwakke punten zitten. Ik begin te denken dat ik serieus wat ga knutselen desnoods met remdraad - want zoiets is echt bangelijk - bestaan er nu echt geen goeie degelijke straps meer - zonder plastieken klikrommel?

      Comment


      • #4
        Re: Voigtlander Nokton repareren

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Ik begin ernstig te overwegen om alles te dubbellocken maar dan nog blijf je met zwakke punten zitten. Ik begin te denken dat ik serieus wat ga knutselen desnoods met remdraad - want zoiets is echt bangelijk - bestaan er nu echt geen goeie degelijke straps meer - zonder plastieken klikrommel?
        er bestaan wel degelijk nog goede systemen, kijk maar naar wat er bij je camera komt overigens ook goede ervaringen met blackrapid en peak design.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Voigtlander Nokton repareren

          Ik werk eigenlijk al enkele jaren, voor events, met de Hold Fast Moneymaker waaraan ik 2 camera's bevestig. die hebben telkens een dubbele bevestiging (1 aan de statiefbevestiging van de camera en ook nog eens 1 aan de zijkant van de camera waar je normaal de draagriem bevestigt). Dat werkt perfect maar de moneymaker trekt nogal de aandacht.
          Omdat ik me onopvallend met de camera in de straten wilde bewegen gebruikte ik dan nog maar eens die carryspeed (ik had er nochtans al eens een ongelukje mee gehad, idioot dat ik ben).
          Nooit meer dus.
          Een systeem met dubbele beveiliging zoals bij de moneymaker lijkt me de enige veilige optie (of gewoon een klassieke draagriem natuurlijk).
          En ik zal nu ook maar eens een verzekering nemen voor mij fotomateriaal.

          Comment

          Working...
          X