Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jessica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Jessica


  • #2
    Re: Jessica

    haar lach en blik komen bij mij nogal geforceerd over. de bloemen en planten hadden voor mij wat meer oof gemogen
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Jessica

      Inderdaad te gemaakt/forceerd . Ook de belichting .
      Grtn Thierry

      Comment


      • #4
        Re: Jessica

        Jammer dat er een schaduw van haar neus onder haar linkeroog zit (voor ons rechts).

        Comment


        • #5
          Re: Jessica

          Soms ben ik beschaamd om deel uit te maken van dit forum, de vorige reacties zijn daar een bewijs van.
          Karabinier post dit in 'oordeel' en wil dus hulp, geen botte kritiek.

          je model is mooi, daar ga je prachtige foto's van kunnen nemen. Gebruik eens een reflectiescherm (in dit geval haar linkerkant dus jouw rechterkant) dan kan je warschaduwen wegwerken. Schaduwen zijn natuurlijk, maar niet altijd gewenst.
          Wat het geforceerde van je model betreft, je kent haar beter en weet dus wat er in zit/zat.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Jessica

            Denk dat het geforceerde ook komt door de pose en de uitgekozen achtergrond. Ga gewoon buiten met je model in de natuur waar ze zich gemakkelijker kan houden en met een goed reflectiescherm los je dan die schaduw op. Al dat groen is ook niet echt flatterend vind ik.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Jessica

              hallo allemaal,
              ik kan wel tegen een stootje hoor, maar ik wil idd leren,
              zal even toelichten, de locatie werd gekozen door de leden van de fotoles (ikzelf vond het ook niet de beste locatie, maar ja), model was ook iemand die ik nog niet kende, is ook geen profmodel, maar een liefhebster. ik probeerde met praten haar wat op haar gemak te stellen, maar ze kijkt op alle foto's zo... het was de bedoeling met reportageflitsers te werken...ik merk nu ook dat ik de schaduw zou kunnen wegwerken met een reflectiescherm...en ja buiten.....maar de opdracht speelde zich binnen af in een tuincentrum....

              Comment


              • #8
                Re: Jessica

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Soms ben ik beschaamd om deel uit te maken van dit forum, de vorige reacties zijn daar een bewijs van.
                Karabinier post dit in 'oordeel' en wil dus hulp, geen botte kritiek.
                Een beetje vreemd dat je geen kritiek mag geven op een foto in beoordeling, enkel wollige zinnen dus van gebruik eens een schermpje of iets dergelijks? Komt mij wat te bemoederlijk over, dan gewoon liever rechtaantoe zeggen wat er fout is of beter kan in plaats van rond de pot te draaien, toch?

                Wat de foto betreft, inderdaad jammer van die schaduw op haar gezicht, voor de rest vind ik het licht anders wel mooi. Het model staat alleen in een wat moeilijke positie precies, waardoor ze sowieso geen mooie, natuurlijke gezichtsexpressie zal geven denk ik, alsook werken de planten hier niet mee. Volgende keer gewoon alleen met een model gaan shooten, zodat je zelf alle touwtjes in handen hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Jessica

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                  Een beetje vreemd dat je geen kritiek mag geven op een foto in beoordeling, enkel wollige zinnen dus van gebruik eens een schermpje of iets dergelijks? Komt mij wat te bemoederlijk over, dan gewoon liever rechtaantoe zeggen wat er fout is of beter kan in plaats van rond de pot te draaien, toch?
                  In oordeel iets plaatsen wil zeggen dat je hulp wil om het beter te doen, dat lijkt mij niet moeilijk te begrijpen.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jessica

                    Mja, gewoon een verschil in mening dan, Lieven. Ik leer bij doordat mensen kritiek geven op mijn foto's en dus zeggen wat er fout is. Soms zie je bepaalde fouten niet op je eigen beelden, en daar is een forum dan goed voor. Daarbij, als de topicstarter niet vertelt hoe de lichtopstelling was vind ik het als buitenstaander heel tricky om te zeggen dat je een reflectiescherm moet gebruiken. Voor hetzelfde geld los je het probleem op door gewoon een flits een paar cm te verplaatsen.

                    Comment

                    Working...
                    X