Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 300D LCD te licht???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 300D LCD te licht???

    Hallo,

    Wanneer ik foto's maak met m'n 300D lijken ze op de lcd ok te zijn,echter wanneer ik de foto's bekijk op m'n pc scherm zijn ze dikwijls te donker.Is dit normaal en/of kan hier ik er iets aan veranderen.
    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

  • #2
    Re: Eos 300D LCD te licht???

    Mijn monitor is gecallibreerd, en ik heb je probleem niet.
    Vermoedelijk staat je scherm niet goed afgesteld, kijk eens naar de testbalk op de BD homepage, kan je alle vakjes zien ?
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Re: Eos 300D LCD te licht???

      @Cyrox,ja heb mijn scherm daar al is met afgeregeld maar zit nog met dit fenomeen
      Vitarake


      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

      Comment


      • #4
        Re: Eos 300D LCD te licht???

        Misschien dan maar even de brightness van de LCD wat verminderen
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Eos 300D LCD te licht???

          Het is spijtig maar dat is vrees ik normaal. Mijn Lcd is ook niet correct en zoals Cooma zegt brightness op minimum zetten en dat helpt al maar bij mij nog steeds te licht.

          Oh en mijn monitor is hardwarematig gecalibreerd dus daar ligt echt het probleem niet. Dit zou naar het schijnt beter zijn op de nieuwe 20D

          Comment


          • #6
            Re: Eos 300D LCD te licht???

            Je kan ook altijd via de info knop de histogram te bekijken. Zegt al ietsje meer over de belichting.

            Ludovic
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #7
              Re: Eos 300D LCD te licht???

              Hallo Vitarake,

              Deze 300D heeft hetzelfde fenomeen. Te licht.
              In het begin paste ik dat "een beetje" aan en de foto's op de PC waren dan te donker.

              Niet op je LCD vertrouwen i.v.m. beoordelen van belichting. Je LCD donkerderzetten, dat wel.

              Gewoon vertrouwen op je lichtmeter en even nakijken met het histogram zoals Igor zegt.

              En het beestje gewoon worden. En de lenzen gewoon worden.

              Groetjes

              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment

              Working...
              X