Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website opslaan en offline bekijken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website opslaan en offline bekijken ?

    Ik heb ooit ergens gelezen/gehoord dat je een website zou kunnen opslaan op je PC/laptop/tablet om die achteraf te gaan raadplegen, wanneer je geen internetverbinding hebt.
    Ik heb het geprobeerd op tablet met Pocket maar ik slaag er niet in om de opgeslagen website volledig te bekijken zonder verbinding.
    Of heb ik het verkeerd voor en is dit helemaal niet mogelijk ?

  • #2
    Re: Website opslaan en offline bekijken ?

    In Firefox kunt u een webpagina naar uw computer opslaan, zodat u deze bijvoorbeeld kunt lezen als u niet met het internet bent verbonden.



    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Website opslaan en offline bekijken ?

      Als je met Mac werkt is sitesucker een mogelijkheid.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Website opslaan en offline bekijken ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Had ik reeds geprobeerd, en nu nog eens, maar werk van geen kanten.
        Wanneer ik, na het opslaan, het htm bestand open (zonder dat ik verbinding heb met het net) dan krijg ik de eerste pagina van de website, zonder foto's en ik kan niet verder of dieper gaan in de webpagina, ik bedoel in de verdere onderverdelingen.
        Ik zoek nog wat verder, toch bedankt voor je info.

        PS Ik ga nu eens HTTrack proberen, en zien wat dat geeft.

        Comment


        • #5
          Re: Website opslaan en offline bekijken ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Als je met Mac werkt is sitesucker een mogelijkheid.
          Mac is me totaal vreemd.

          Comment


          • #6
            Re: Website opslaan en offline bekijken ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Had ik reeds geprobeerd, en nu nog eens, maar werk van geen kanten.
            Wanneer ik, na het opslaan, het htm bestand open (zonder dat ik verbinding heb met het net) dan krijg ik de eerste pagina van de website, zonder foto's en ik kan niet verder of dieper gaan in de webpagina, ik bedoel in de verdere onderverdelingen.
            Ik zoek nog wat verder, toch bedankt voor je info.

            PS Ik ga nu eens HTTrack proberen, en zien wat dat geeft.
            de link die je kreeg was dan ook om maar 1 pagina te downloaden. Heb je iOs of Android? Er bestaan dus weldegelijk progjes -zoals je hebt gevonden, maar verwacht geen mirakels: er kunnen altijd dode links in blijven zitten.

            nog eentje: http://www.zdnet.be/download/152910/...e-droogsurfer/

            Comment


            • #7
              Re: Website opslaan en offline bekijken ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Mac is me totaal vreemd.
              Toch bedankt schrijven we dan.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Website opslaan en offline bekijken ?



                Ga off-line en proberen maar, maar ik vrees er voor. Je zal wel pagina's kunnen downloaden voor later off line herbekijken.
                Last edited by Empe; 5 mei 2016, 17:34.

                Comment


                • #9
                  Re: Website opslaan en offline bekijken ?

                  Met "wget" lukt dat, maar niet altijd. Is oorspronkelijk voor Linux, maar bestaat kennelijk ook onder Windows. Lang geleden dat ik het nog gebruikt heb dus zoek zelf even hoe het juist gaat (kan zelfs veranderd zijn ondertussen). Hiermee kan je alle pagina's van de website lokaal opslaan en de onderlinge links aanpassen naar waar je ze wegschrijft op je hd.

                  Dit lukt niet met alle websites. Zoiets als een forum werkt dus niet. Ook sites die een soort template en php gebruiken is mij nooit gelukt.

                  Je moet ook wat opletten met bvb foto's die op een andere site staan, dat je die andere site ook niet volledig binnenhaalt (je wil geen kopie van heel flickr op je hd). Ook zijn er "wachttijden" ingebouwd zodat je niet als een gek begint pagina's te downloaden, sommige sites hebben dat niet graag en smijten je eraf.

                  Het vergt soms wat proberen. Wat je nodig hebt is de "recursive download" optie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website opslaan en offline bekijken ?

                    HTTrack.. werkt perfect. Ik gebruik het voor offline opslag van info als we in de vakantie nationale parken e.d. gaan bezoeken of andere dingen waar ik op de moeite kijk om pagina per pagina naar een pdf te saven.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website opslaan en offline bekijken ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      HTTrack.. werkt perfect. Ik gebruik het voor offline opslag van info als we in de vakantie nationale parken e.d. gaan bezoeken of andere dingen waar ik op de moeite kijk om pagina per pagina naar een pdf te saven.
                      Heb het reeds op de pc staan, maar het lijkt me, vooral voor een noob als ikzelf, nogal een ingewikkeld boeltje.
                      Zal nog er nog eventjes moeten op "studeren" om het onder de knie te krijgen vrees ik.
                      Iedereen bedankt voor de bruikbare tips.

                      Comment

                      Working...
                      X