Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drukte richting kust.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drukte richting kust.

    Net terug van Oostende se, zalig weertje om een uitstap te doen.
    Verkeer viel goed mee, maar ik beklaag die dat vanavond vetrokken zijn.

    Op de Brusselse Ring staan ze aan te schuiven van Diegem tot op de E40 en daar gaat de drukte verder tot de splitsing Veurne / Oostende.
    Op vele plaatsen staan ze stapvoets aan te schuiven, dan stukken met zwaar vertraagd verkeer.
    Als op de volledige rit 10 km wat acceptabel gereden kan worden is het veel.
    Wie de drukte van morgen wil vermijden door nu onderweg te zijn is er aan voor de moeite.
    Nooit gezien zoveel file om dit uur.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Drukte richting kust.

    Ik heb vanavond op de E314 het stuk Zonhoven-Lummen verkeerswisselaar moeten nemen. Nou moeder, daar zat het al vol.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: Drukte richting kust.

      Beteren zal het niet doen.
      De enige manier dat het kan beteren is als mensen gewoon blij zouden zijn met hun eigen hof.
      Maar ondertussen zijn we allemaal prachtig geconditioneerd. Streepje zon en verlengd weekend: allen richting zee.
      Ik zal wel bbq-en op m'n terrasje. Is gezelliger dan in de file te staan.

      Comment


      • #4
        Re: Drukte richting kust.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        De enige manier dat het kan beteren is als mensen gewoon blij zouden zijn met hun eigen hof.
        U heeft een tuin, wij hebben een tuin ... duizenden mensen hebben geen tuin.
        En als je eens uit je dagelijkse sleur wil geraken is een uitstap een goede remedie ... maar die uitstappen doen we zelf bij voorkeur op wat minder drukke dagen.
        Vandaag in Oostende zeker 80% van de parkings vrij, overal plaats en niet over de koppen lopen ... zalig met zo'n weertje.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Drukte richting kust.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          U heeft een tuin, wij hebben een tuin ... duizenden mensen hebben geen tuin.
          En als je eens uit je dagelijkse sleur wil geraken is een uitstap een goede remedie ... maar die uitstappen doen we zelf bij voorkeur op wat minder drukke dagen.
          Vandaag in Oostende zeker 80% van de parkings vrij, overal plaats en niet over de koppen lopen ... zalig met zo'n weertje.
          voor de duidelijkheid dan maar:
          Beteren zal het niet doen.
          De enige manier dat het kan beteren is als mensen gewoon blij zouden zijn met hun eigen buurt (fietsafstand).
          Maar ondertussen zijn we allemaal prachtig geconditioneerd. Streepje zon en verlengd weekend: allen richting zee.
          Ik zal wel bbq-en op m'n terrasje (geen hof). Is gezelliger dan in de file te staan.

          Comment


          • #6
            Re: Drukte richting kust.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            voor de duidelijkheid dan maar:
            De enige manier dat het kan beteren is als mensen gewoon blij zouden zijn met hun eigen buurt (fietsafstand).
            Nog eens pech!
            'k Woon, zoals vele anderen, op een appartement in de stad, en er is nergens plaats om een fiets te zetten.
            Dus ik heb, jammer genoeg, geen fiets wegens : niet te doen.
            'k Heb altijd al een ligfiets gewild : dat is hier helemaal onmogelijk.
            Gelukkig heb ik, i.p.v. een tuin, achteraan een terras van 15m², tussen vier muren, met een streepje lucht als je naar boven kijkt.
            Lees: 'k ben gewoon niet blij met mijn eigen buurt.
            Last edited by Skitch; 4 mei 2016, 23:59.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Drukte richting kust.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Net terug van Oostende se, zalig weertje om een uitstap te doen.
              Verkeer viel goed mee, maar ik beklaag die dat vanavond vetrokken zijn.
              .............
              Deze namiddag naar Brussel gereden.
              Bijna de gehele autostrade, richting Oostende, van voor Gent tot bijna in Asse was één grote file.
              Richting Brussel was er een ongeval met 15 minuten oponthoud.
              Hoe het op de ring was weet ik niet, we zijn recht het centrum ingereden en daar was helemaal vrij.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Drukte richting kust.

                Ik ben van de kust en heb dit nog nooit gezien op deze tijd van het jaar.
                Wat een drukte aan de kust! Nu al.
                Deze avond laat kon je al nergens meer je auto kwijt.
                Een situatie vergelijkbaar met hoogseizoen.
                Als er nog mensen willen komen, doe dat gerust maar neem dan vooral de trein want je auto krijg je hier niet meer kwijt.

                Comment


                • #9
                  Re: Drukte richting kust.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Nog eens pech!
                  'k Woon, zoals vele anderen, op een appartement in de stad, en er is nergens plaats om een fiets te zetten.
                  Dus ik heb, jammer genoeg, geen fiets wegens : niet te doen.
                  'k Heb altijd al een ligfiets gewild : dat is hier helemaal onmogelijk.
                  Gelukkig heb ik, i.p.v. een tuin, achteraan een terras van 15m², tussen vier muren, met een streepje lucht als je naar boven kijkt.
                  Lees: 'k ben gewoon niet blij met mijn eigen buurt.
                  mensen zoals.jij mogen gaan, maar de rest niet
                  Maar ik vind het wel erg voor je.

                  Toch vraag ik me af hoeveel percent van de bezoekers zich wel thuis of in de buurt zou kunnen amuseren.
                  Niet dat zo iemand niet van de zee zou mogen genieten natuurlijk. Maar voor het verkeer zou het toch iets beter zijn als men wat dichterbij bleef.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drukte richting kust.

                    Na zo'n str***voorjaar snakken de mensen gewoon naar het zonnetje. En ja, dat zou in veel gevallen ook gewoon thuis kunnen of dicht in de buurt. Feit is gewoon dat de zee of de ardennen altijd dat extraatje geven van het gevoel van verlof dichtbij. Ook al is het dan maar een of twee dagen en ook al moet je daarvan tot een vierde van tijd die je hebt staan aanschuiven (heen en terug). Ik heb daar allemaal niks op tegen, je zult het zien, tegen maandag loopt iedereen veel gelukkiger en blijer rond dan gelijk welke afgelopen maandag van de voorbije maanden. Of misschien toch twee opmerkingen...

                    1. Mss zouden ze het vervoer met de trein wat beter moeten regelen.
                    2. Mss zouden mensen moeten beseffen dat er zoveel meer is dan de standaard bestemmingen. Ik ga bvb sebiet naar Zeeland. Ik voorspel voor mezelf ongeveer 200m druk verkeer over de ganse rit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drukte richting kust.

                      Wij gaan volgende week wel eens ergens naar toe... wanneer iedereen weer aan het werk is .
                      Rust en kalme wegen verzekerd .
                      Maar ik begrijp dat niet iedereen dat kan.

                      Wat ik dan weer niet begrijp is wat men gaat zoeken aan de meest lelijke 65 km kust van Europa, gewoon voor het zand of voor de volgebouwde dijk !?!?
                      Als het is om eens lekker te eten, of een ijsje of een drankje te gaan nuttigen op een terras, dan kan je dat overal.
                      Een beetje Nederland in of nog beter Frankrijk in, en daar kan je nog een paar stukjes mooie kust vinden, maar onze Belgische kust.......
                      Last edited by Guest17; 5 mei 2016, 09:20.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Drukte richting kust.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        voor de duidelijkheid dan maar:
                        .../...
                        Fietsafstand
                        Fietsafstand ... inderdaad, ik kan hier kiezen tussen de E314 en de steenweg waarbij de E314 nog het veiligste is. 😆

                        Met kan verder ook in de buurt blijven, maar op een paar nieuwe huizen en straten na ziet er dat al 50 jaar hetzelfde uit ... ik veronderstel dat dit bij de meeste mensen zo is?

                        Reden dat de meesten er eens tussenuit willen zeker?
                        Alleen spijtig dat iedereen dan tegelijk op stap is, zeker met een dergelijk weertje.

                        Hier is elke uitstap een andere richting van het land, maar we wonen dan ook redelijk centraal.
                        Gisteren was het dus naar een zo goed als lege kust.
                        En het is niet om op het strand te gaan liggen.

                        En met de trein ...
                        Kost al minstens 30€ voor een dag parkeren aan het station, de trein kost ook een klein fortuin en als het zo druk is dan is het daar ook niet echt aangenaam op.
                        Verder is de trein wel handig ... "als" hij rijdt.

                        En een BBQ in de tuin ... smaakt ook niet elke dag hé. ☺
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Drukte richting kust.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Wat ik dan weer niet begrijp is wat men gaat zoeken aan de meest lelijke 65 km kust van Europa, gewoon voor het zand of voor de volgebouwde dijk !?!?
                          Als het is om eens lekker te eten, of een ijsje of een drankje te gaan nuttigen op een terras, dan kan je dat overal.
                          Een beetje Nederland in of nog beter Frankrijk in, en daar kan je nog een paar stukjes mooie kust vinden, maar onze Belgische kust.......
                          +1!
                          Als je eens even weg wil van de dagelijkse sleur en stress ga je volgens mij beter naar de Nederlandse of Franse kust.
                          Kilometers onbebouwde stranden (of hier en daar een klein strandpaviljoen), en als je een beetje weet waarheen kom je misschien een handvol mensen tegen.

                          Maar ja... Sommige mensen zijn nu eenmaal fan van badplaatsen zoals Blankenberge, helemaal niets mis mee! Maar ik heb toch de voorkeur voor rust.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Drukte richting kust.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            .................
                            Toch vraag ik me af hoeveel percent van de bezoekers zich wel thuis of in de buurt zou kunnen amuseren.
                            ....................
                            Vandaag hebben we dat probleem niet.
                            De heilige Bloedprocessie passeert deze namiddag onder ons raam.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Drukte richting kust.

                              Sommige plekjes aan onze kust zijn ook wel mooi, maar met de kindjes trokken wij vroeger steevast naar Cadzand: auto op een parking achter de duinen en 'smiddags een frietje en een ijsje in één van de strandpaviljoenen. We reden er naartoe via Sint-Jan in Eremo, Sint-Margriete en Oostburg, zonder de minste file.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X