Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heylen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heylen

    In december een bestelling geplaatst met levering voorzien in februari.
    Nu al mei en nog niets geleverd, ook geen enkele communicatie.
    Blijkt nu dat ze betalingsproblemen hebben en dat ons materiaal nooit via hun geleverd zal worden.
    Weer een fameuze financiële kater als we het voorschot niet kunnen recupereren.

    Grrr ... ge kunt niets meer vertrouwen. 😈
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Heylen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    In december een bestelling geplaatst met levering voorzien in februari.
    Nu al mei en nog niets geleverd, ook geen enkele communicatie.
    Blijkt nu dat ze betalingsproblemen hebben en dat ons materiaal nooit via hun geleverd zal worden.
    Weer een fameuze financiële kater als we het voorschot niet kunnen recupereren.

    Grrr ... ge kunt niets meer vertrouwen. 😈
    Meubelcentrale ? Die zijn zogezegd aan het "uitverkopen" - ik hoor 's ochtends altijd die reclame op Radio2.....
    Ze zouden gaan verbouwen tot een heel nieuw concept.......

    In feite zou een mens nooit een voorschot mogen geven, dat is niet wettelijk, maar ja, elke winkel vraagt er haast naar....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Heylen

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Meubelcentrale ? Die zijn zogezegd aan het "uitverkopen" - ik hoor 's ochtends altijd die reclame op Radio2.....
      Ze zouden gaan verbouwen tot een heel nieuw concept.......

      In feite zou een mens nooit een voorschot mogen geven, dat is niet wettelijk, maar ja, elke winkel vraagt er haast naar....
      Echt verbouwen gaan ze niet doen.
      Volgens hun uitleg gaan ze het assortiment voor 3/4 vervangen.
      Misschien wel nodig als ze bepaalde zaken niet meer geleverd krijgen? ☺

      Soit, ik kan niet zeggen dat het algemeen is, maar een goed teken is het niet.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Heylen

        Betaal nooit een voorschot (als het over een redelijk bedrag gaat) zonder bankwaarborg/bankgarantie.
        Dat is me 40 jaar lang ingepeperd geweest door mijn baas.
        Toen wijzelf onze laatste meubels kochten vroeg men ook een voorschot.
        Wanneer ik antwoordde dat ik dan iets ter waarde van dat bedrag moest hebben, keek men me aan alsof ze het in Keulen hoorden donderen.
        Natuurlijk vroeg ik dat, wat heb je voor dat bedrag/voorschot anders ?????
        Een bankwaarborg wouden ze ook niet omdat die hen wat zou kosten (al weet ik uit ervaring, wanneer je goede klant bent bij een bank, dit peanuts is).
        Ik stelde ofwel 100 % betaling bij levering of geen bestelling voor, en dik tegen hun goesting hebben ze het toch aanvaard.

        Comment


        • #5
          Re: Heylen

          Op dergelijke praktijken zouden serieuze straffen moeten staan, voorschot vragen wetende dat je niet kan leveren.
          Sh*t,

          Senn

          Comment


          • #6
            Re: Heylen

            Ben vorig weekend daar langsgereden op de E17 en je kan niet naast het spandoek van uitverkoop kijken. Maar de naam Heylen is wel van het gebouw gehaald. Als het een gewone uitverkoop is doe je dat toch niet?

            Comment


            • #7
              Re: Heylen

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ben vorig weekend daar langsgereden op de E17 en je kan niet naast het spandoek van uitverkoop kijken. Maar de naam Heylen is wel van het gebouw gehaald. Als het een gewone uitverkoop is doe je dat toch niet?
              Heylen, Lokeren? Die naam is er al lang (maanden) af hoor.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Heylen

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Heylen, Lokeren? Die naam is er al lang (maanden) af hoor.
                Heylen Lokeren werd in 2011 al overgenomen volgens wat ik kon lezen.
                Enkel de winkels van Kortenberg en Peer waren nog van Heylen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Heylen

                  Gewoon afwachten of eens naar de winkel stappen en uitleg vragen ... de toonzalen zijn toch nog altijd open ?

                  Zelfs bij faillisement zou je nog je voorschot kunnen terugkrijgen ... iets van aparte verzekering of rekening bij een waarborgfonds of zo

                  Dat ze nu de stock uitverkopen om dan ergens in oktober 2016 een herstart te doen geeft te denken ... misschien problemen bij de huidige leveranciers/fabrikanten van de meubels ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heylen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    In december een bestelling geplaatst met levering voorzien in februari.
                    Nu al mei en nog niets geleverd, ook geen enkele communicatie.
                    Blijkt nu dat ze betalingsproblemen hebben en dat ons materiaal nooit via hun geleverd zal worden.
                    Weer een fameuze financiële kater als we het voorschot niet kunnen recupereren.

                    Grrr ... ge kunt niets meer vertrouwen. ��
                    Misschien heb je nog een beetje geluk,
                    Ze zijn aangesloten bij Meubelwaarborg, en dat dekt zelfs een beetje een faillissement.
                    Je krijgt geen geld terug, maar kunt in een andere zaak (deels) hiervoor andere meubels bestellen
                    Ook als er klachten zijn, kun je hiermee gemakkelijker geholpen worden.

                    Meer info vind je op de achterkant van je bestelbon.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heylen

                      Als erkende federatie zijn we trots dat talloze meubel- en woonwinkels en interieurspeciaalzaken bij ons zijn aangesloten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heylen

                        Bedankt voor de info, maar dan moet ik blijkbaar wacten tot een faillissement uitgesproken zou worden en dan nog eens 3 maand.
                        Ik zal alles nog eens grondig doornemen en zien wat mogelijk is.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heylen

                          In gebreke stellen wegens late levering, en uw voorschot onverwijld terug eisen.

                          Comment

                          Working...
                          X