Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1Ds opvolger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1Ds opvolger

    De 1Ds opvolger die op photokina aangekondigd zal worden is een 16 MP kamera. Meer wou of kon men mij bij Canon B niet vertellen.

    Vanaf midden september zal de 20D beschikbaar zijn maar de hoeveelheid is beperkt.

    Hopelijk heeft iemand iets aan deze info.

  • #2
    Re: 1Ds opvolger

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    De 1Ds opvolger die op photokina aangekondigd zal worden is een 16 MP kamera. Meer wou of kon men mij bij Canon B niet vertellen.

    Vanaf midden september zal de 20D beschikbaar zijn maar de hoeveelheid is beperkt.

    Hopelijk heeft iemand iets aan deze info.
    Lap ! Wééral onze CF-kaarten upgraden !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: 1Ds opvolger

      Had Hitachi net geen 15Gb kaarten uitgebracht ?
      Saluti,

      Pascal

      Comment


      • #4
        Re: 1Ds opvolger

        Met 16 megapixel-foto's kan je al een flinke poster laten afdrukken .


        Maar de prijs zal wel iets te hoog zijn voor mij.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 1Ds opvolger

          Kan het moeilijk geloven, ook al komt het van Canon België.

          Andere personen, zoals een Paul Pope, weten dan weer van niets.

          Comment


          • #6
            Re: 1Ds opvolger

            Paul Pope gaf reeds een aanwijzing over deze nieuwe 1Ds nog voor hij bekendmaakte dat er een opvolger voor de 10D was.

            Bovendien is de originele 1Ds nu 2 jaar oud en dus digitaal prehistorisch.

            Jan.

            Comment


            • #7
              Re: 1Ds opvolger

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              Paul Pope gaf reeds een aanwijzing over deze nieuwe 1Ds nog voor hij bekendmaakte dat er een opvolger voor de 10D was.
              Ja maar volgens hem zit die er nu niet aan te komen.

              Comment


              • #8
                Re: 1Ds opvolger

                Ik heb via Nederlandse (betrouwbare) bronnen ook vernomen dat de nieuwe EOS 1DS-II op de Photokina gepresenteerd zal gaan worden.

                Aantal pixels is mij niet bekend, maar als je er al 11.1 mljn in huis hebt, dan zullen het er nu (inderdaad) wel minimaal 15 mljn gaan worden.

                Wellicht ook wat meer beeldjes per seconde, want daar is de 1D Mark-II nog steeds sterker in. Ik hoop het trouwens, want dan worden die Mark-II's misschien weer eens wat betaalbaarder?
                Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

                Comment


                • #9
                  Re: 1Ds opvolger

                  Wel niemand hoeft mij te geloven maar je zal binnenkort wel zien dat ik gelijk heb. Ik zie echt niet in waarom ze mij iets zouden voorliegen daar hebben ze immers geen enkele baat bij.

                  ps: mijn bron is heel betrouwbaar en weet volgens mij al een pak meer over dat toestel maar kan mij dat gewoonweg nog niet zeggen.
                  Last edited by Kevlar; 28 augustus 2004, 00:37.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1Ds opvolger

                    Ik wi je wel geloven hoor.
                    Maar je hoort zoveel uit zoveel verschillende richtingen tegenwoordig.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1Ds opvolger

                      De verwachting is dat er wel een opvolger zal komen, alhoewel 15MP te weinig zal zijn om huidige 1Ds gebruikers over de streep te trekken. Wil je het verschil echt gaan zien, dan zul je op min. 16MP moeten uitkomen. Als ze daarnaast de ruis boven de ISO 400 onder controle zullen krijgen (hoe meer MP, hoe meer ruis : zie huidige 1Ds) is het een waardige opvolger. Indien anders: laat maar...
                      Meer buffer cq snelheid is voorbehouden aan de 1D. Voor de toepassing van de 1Ds is dat ook niet echt nodig.
                      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                      Comment

                      Working...
                      X