Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veronica & co ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veronica & co ?

    Hoe kan je hier de commerciële Nederlandse zenders ontvangen...kan dit nog trouwens ?
    Last edited by Titus5; 3 mei 2016, 18:06.

  • #2
    Re: Veronica & co ?

    Bedoel je de tv zenders?

    Deze kan je ontvangen via satelliet.
    Dus een schotel tegen de muur en een abonement van Canaldigitaal.

    Maar Veronica is niet meer het veronica van de beginpeiode.
    Ondertussen zijn ze al een aantal keer overgenomen.

    Als je de radiozenders bedoeld, dan kan dat ook via satelliet, zonder abonement.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Veronica & co ?

      Veronica beluisterden we vroeger via de radio, maar toen zaten die nog op zee https://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_...ca_(zeezender) .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Veronica & co ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Veronica beluisterden we vroeger via de radio, maar toen zaten die nog op zee https://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_...ca_(zeezender) .
        De meesten hier zullen dat niet meer weten.Dat was in de tijd dat de dieren nog spraken en ze nog in hun bloemkool of andere koolachtige zaten.(Ja dat was toen de sexuele opvoeding).
        Toch leuke tijd:Veronica,Rob Out of zoiets,Tinneke (nou ja zeg maar Tinne als je ze zag),Arbeidsvitaminen etc.Toen kwam er nog Caroline bij,radio Noordzee .... Allemaal op de middengolf,geen FM.

        Comment


        • #5
          Re: Veronica & co ?

          192, goed idee, luister mee naar Veronica...
          Veronica blijft.... als U dat wil... en uiteindelijk toch niet, net als Mi Amigo, Atlantis, Caroline. BTW, Radio Caroline was een tijd terug weer op middengolf vanop zee te horen als herdenking.

          Wat de satellietontvangst betreft, is het niet zo dat je een NL adres moet hebben om een abonnement te kunnen nemen?
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Veronica & co ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            De meesten hier zullen dat niet meer weten.Dat was in de tijd dat de dieren nog spraken en ze nog in hun bloemkool of andere koolachtige zaten.(Ja dat was toen de sexuele opvoeding).
            Toch leuke tijd:Veronica,Rob Out of zoiets,Tinneke (nou ja zeg maar Tinne als je ze zag),Arbeidsvitaminen etc.Toen kwam er nog Caroline bij,radio Noordzee .... Allemaal op de middengolf,geen FM.
            Ik was in mijn jonge jaren een fan van Veronica tot de laatste snik............snif.........snif.........snif.
            's Avonds zagen we dan op TV hoe ze (was dat de) kristal verwijderden.
            Veronica is nooit nog geëvenaard geweest tenzij door de Franse piraten zenders.
            Maar hadden wij ook geen piratenzender voor onze kust leggen, was dat Radio Uilenspiegel niet?
            Nu is er een Radio Uilenspiegel die uitzend vanaf de Zwartenberg (le mont noir, dat is Frankrijk) maar heeft maar een beperkt zendbereik.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Veronica & co ?

              Waar is de tijd.
              Heb in de tijd samen met wat vrienden ook nog een piratenzender gedraaid We hadden wel geen groot vermogen hoor.
              Grappig was toen we eens bij de Politie een aangifte gingen doen van een fietsdiefstal dat de politie daar gewoon naar ons aan het luisteren was tijdens de werkuren

              Comment


              • #8
                Re: Veronica & co ?

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Ik was in mijn jonge jaren een fan van Veronica tot de laatste snik............snif.........snif.........snif.
                's Avonds zagen we dan op TV hoe ze (was dat de) kristal verwijderden.
                Veronica is nooit nog geëvenaard geweest tenzij door de Franse piraten zenders.
                Maar hadden wij ook geen piratenzender voor onze kust leggen, was dat Radio Uilenspiegel niet?
                Nu is er een Radio Uilenspiegel die uitzend vanaf de Zwartenberg (le mont noir, dat is Frankrijk) maar heeft maar een beperkt zendbereik.
                Die piratenzender voor onze kust was dat niet "Mi Amigo". Met Sylvain Tack van Suzy Wafels?
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #9
                  Re: Veronica & co ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Ik was in mijn jonge jaren een fan van Veronica tot de laatste snik............snif.........snif.........snif.
                  's Avonds zagen we dan op TV hoe ze (was dat de) kristal verwijderden.
                  Veronica is nooit nog geëvenaard geweest tenzij door de Franse piraten zenders.
                  Maar hadden wij ook geen piratenzender voor onze kust leggen, was dat Radio Uilenspiegel niet?
                  Nu is er een Radio Uilenspiegel die uitzend vanaf de Zwartenberg (le mont noir, dat is Frankrijk) maar heeft maar een beperkt zendbereik.
                  Wat nostalgie Luc. . https://m.youtube.com/watch?v=bJIr81I6V44

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veronica & co ?

                    Ik heb nog de laatste uitzending beluisterd, ik dacht eind augustus 1974
                    Maar nu ik erover nadenk, draaiden die toch ook veel bagger en die uitbundige dj's , ik weet niet of ik daar nu nog tegen kan ...
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veronica & co ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Ik heb nog de laatste uitzending beluisterd, ik dacht eind augustus 1974
                      Maar nu ik erover nadenk, draaiden die toch ook veel bagger en die uitbundige dj's , ik weet niet of ik daar nu nog tegen kan ...
                      Wel, het was een andere tijd natuurlijk.
                      De toenmalige BRT nam zichzelf zo au serieux dat er nauwelijks deftige (pop)muziek op de ether kwam.
                      Die dachten nog dat Bobbejaan Schoepen en co de dienst uitmaakten.
                      Veronica was een trendsetter, zoveel is zeker. En er werd inderdaad ook bagger gedraaid, maar de insteek was luchtiger.
                      Of het mij nu nog zou smaken, dat is wat anders.
                      Maar ook het hedendaags aanbod is weerom bedroevend.
                      Wanneer gaan presentatoren eens leren hun mond te houden wanneer er muziek draait, een goede presentator is in mijn ogen (en oren) eentje die kan zwijgen ook
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veronica & co ?

                        Wat de satellietontvangst betreft, is het niet zo dat je een NL adres moet hebben om een abonnement te kunnen nemen
                        Vroeger was dit zo,

                        tegenwoordig kan je van buiten Nederland een abonement nemen.

                        mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veronica & co ?

                          De eerste "vrije radio" was Radio Kerksken (1922 van radio amateur ON4ED).

                          Later komt er inderdaad een Belgisch station voor de kust, Radio Uilenspiegel, maar dat duurt niet lang.
                          Latere "zeepiraten" waren Mi Amigo (Sylvain Tack), Atlantis (Adriaan van Landschoot) en Radio Noordzee. Er was wel wat rivaliteit en op één van de schepen werd door de concurrentie nog brand gesticht.
                          Ik ben ooit in de buurt van Brakel nog aan een verlaten opnamestudio van Mi Amigo gepasseerd (Urbex ) waar nog posters en dergelijke aan de muren hingen en op de grond lagen na een inbeslagname.

                          Daarna was het aan de FM piraten Radio Seven en Maeva waren hier in de streek de grootsten en hun studio's werden ook regelmatig leeggemaakt door de toenmalige RTT (NCS). Het was hun populariteit die de toenmalige BRT heeft wakker geschud zodat ze eindelijk op 1 april 1983 Studio Brussel opstartten.

                          Na Mi Amigo was het aan Hilversum 3, AFN (American forces network, SHAPE), Seven om ons overdag op het werk gezelschap te houden. Later was er in de weekends Radio Cité (nu RTBf Radio 21). Het duurde nog een hele tijd eer Studio Brussel hele dagen uitzond (zij waren eerst pendelaarsradio).

                          BTW, Radio Caroline bestaat nog steeds.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veronica & co ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

                            Na Mi Amigo was het aan Hilversum 3, AFN (American forces network, SHAPE), Seven om ons overdag op het werk gezelschap te houden.
                            Ik denk dat het op SHAPE was dat ik nog de legendarische stem van Wolfman Jack heb gehoord, al was dat wel 's nachts.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veronica & co ?

                              Heette dat schip niet "Norderney" of zoiets van Veronica ?

                              Edit
                              Last edited by toerist; 4 mei 2016, 10:38.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X