Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

    Vorig jaar een stuk grond gekocht in de Ardennen. Vandaag toevallig gaan kijken vanwege de nakende online belastingaangifte en ik viel achterover van het systeem:

    Aantal eigenaars: 2

    Naam van de eigenaars: de 2 vorige eigenaars en mijn partner en ik (totaal 4x).

    Werkt het kadaster zo traag in de afwerking ervan: als ze ons erop hebben gezet, waarom niet gelijktijdig de vorige eigenaars eraf halen ???

    Morgen beginnen de grondwerken, dus hopelijk gaat deze kafkaiaanse toestand geen problemen geven .
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

    Doe alsof je neus bloedt en vraag de gegevens op bij het kadaster, eens zien wat ze zeggen

    Comment


    • #3
      Re: Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Vorig jaar een stuk grond gekocht in de Ardennen. Vandaag toevallig gaan kijken vanwege de nakende online belastingaangifte en ik viel achterover van het systeem:

      Aantal eigenaars: 2

      Naam van de eigenaars: de 2 vorige eigenaars en mijn partner en ik (totaal 4x).

      Werkt het kadaster zo traag in de afwerking ervan: als ze ons erop hebben gezet, waarom niet gelijktijdig de vorige eigenaars eraf halen ???

      Morgen beginnen de grondwerken, dus hopelijk gaat deze kafkaiaanse toestand geen problemen geven .
      Kan ook met iets anders te maken hebben. Een paar jaar terug werden wij met een vijftal buren naar het gemeentehuis uitgenodigd omdat één van de buren een stuk bouwgrond wilde verkopen.
      Bleek dat het stuk bouwgrond niet bestond volgens het kadaster !?!?
      Bij de verkaveling in 1969 had de verkavelaar van vier stukken bouwgrond gewoon vijf stukken gemaakt omdat ze nogal groot waren (bvb. dat van ons heeft een straatbreedte van 33 meter.
      Alles was mooi volgens de nieuwe plannen verkocht en geschreven bij de notaris, alleen was de verkavelaar "vergeten" deze wijziging aan het kadaster te melden .

      Alle vijf de stuk moesten opnieuw uitgemeten worden door de landmeter, kosten ongeveer 4.000 euro. En elk gezin uit de wijk (ongev. 250) diende een aangetekend schrijven te ontvangen van deze" verkavelingswijziging", alles samen dus ongeveer 5.000 euro kosten.
      Ik weigerde ook maar één cent te betalen en de buren volgenden mij nogal rap.

      Gevolg alle kosten waren voor de verkoper van het stuk grond, want die streek de winst op, en wij hadden niks, dus weigerden wij ook om een deel in de kosten te betalen.
      Eind goed al goed voor ons, en hopelijk loopt het bij jou ook zo goed af.

      Comment


      • #4
        Re: Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

        Is hier ook zo hoor, in oktober 2015 geregistreerd en staat nu ook op 2 eigenaars.
        Soit, op papier is er maar één eigenaar.
        Last edited by VerSeg; 3 mei 2016, 00:27.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

          Update:
          Ik heb het even specifiek opgezocht, bij mij staan er 2 eigenaars, de vorige eigenaar en wij zelf.
          Maar als ik inlog met de gegevens van de vorige eigenaar, dan staan er geen eigendommen meer vermeld.
          Het is dus wel degelijk een of andere vertraging dat zich voordoet of een synchronisatie dat niet echt volledig gelijkloopt in de verschillende dossiers.
          Al de rest is dus eigenlijk zever ... is volgens mijn vaststellingen dus gewoon een fout in het systeem, zou toch eenvoudig op alle plaatsen tegelijk kunnen aangepast worden als dit elektronisch gebeurt.
          Tenzij in hun ketting van informatica nog een manuele schakel tussen zit.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Update:
            Ik heb het even specifiek opgezocht, bij mij staan er 2 eigenaars, de vorige eigenaar en wij zelf.
            Maar als ik inlog met de gegevens van de vorige eigenaar, dan staan er geen eigendommen meer vermeld.
            Het is dus wel degelijk een of andere vertraging dat zich voordoet of een synchronisatie dat niet echt volledig gelijkloopt in de verschillende dossiers.
            Al de rest is dus eigenlijk zever ... is volgens mijn vaststellingen dus gewoon een fout in het systeem, zou toch eenvoudig op alle plaatsen tegelijk kunnen aangepast worden als dit elektronisch gebeurt.
            Tenzij in hun ketting van informatica nog een manuele schakel tussen zit.
            OK, oef dat is al geruststellender, maar ja: je weet maar nooit met Kafka.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Kafka: eigendom van 2 eigenaars volgens het digitaal kadaster

              ooit wilden ze een stuk van mij onteigenen ( ze gingen vooraan een straat trekken, ) ikke naar het gemeentehuis , om te vragen hoeveel ik moest afgeven , wel die zaten 3 meter in mijn living. ik zeg "jamaar dan zitte gijllie binnen in mijn huis" . Zij : ja maar daar staat geen huis op ?? ikke : woon ik dan in een tent ofzo ?? zij : ja maar neen : het gaat om die grond op de..... niet die waar jou huis op staat. ( ik heb nooit gene grond gehad op... ) wat bleek, toen ik mijn huis gekocht heb, is door die notaris , ook die grond verkocht , en het kadaster heeft die allebei op mijne naam gezet : en ik betaalde dus al 3 jaar de grondlasten daarvoor... nooit niet meer kunnen terugkrijgen. maar allee, hij is er nu af.

              Comment

              Working...
              X