Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Print actie probleem Photoshop cc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Print actie probleem Photoshop cc

    Om heel gemakkelijk en snel foto's af te drukken, maakte ik een kleine actie met photoshop cc om het afdrukken wat te "automatiseren".

    Wat hierbij kritisch is, is dat onafhankelijk van welke grootte de foto heeft, hij toch altijd mooi gescaled op het papier komt. Dit doe ik door "scale to fit media" aan te vinken bij de actie in de printeigenschappen.

    Wanneer ik de actie dan controleer (door de actie te doorlopen, enkel het effectief afdrukken af te vinken), zie ik dat hij effectief de foto scaled. Bij de ene foto bv. naar 71%, bij een foto die groter is bv. naar 51%.

    Wanneer ik de foto dan afdruk, dan houd ie GEEN rekening met deze scaling! Print ik de foto handmatig af, met dezelfde instellingen als bij het opnemen van de actie, dan print ie hem WEL af met de scaling.

    Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

  • #2
    Re: Print actie probleem Photoshop cc

    printer driver settings vallen buiten het bereik van bijna elk software pakket.... je kunt hooguit proberen via de driver settings bij default de scaling to fit aan te vinken.

    Comment


    • #3
      Re: Print actie probleem Photoshop cc

      Ik begrijp wat je zegt, maar waarom is het dan bij de printerinstellingen van PS effectief aangepast?

      Comment

      Working...
      X