Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EF-500 DG Super II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EF-500 DG Super II

    Wil voor m'n D70 een externe flitser kopen en dacht aan de Sigma EF-500 DG Super II, die toch een pak goedkoper is dan de SB800. Zijn er al mensen die er ervaring mee hebben (pos/neg), wat zijn voor- en nadelen?

  • #2
    Re: Sigma EF-500 DG Super II

    Ik gebruik zelf deze flits (op een Canon, maar dat zal weinig uitmaken) en ben er zeer tevreden over. Nadeel vind ik de matig afgewerkte body, maar ja het verschil moet ergens vandaan komen denk ik dan.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EF-500 DG Super II

      Ik heb deze ja, ook gekocht voor op m'n D70

      tot nu toe geen klagen, doet wat hij moet doen (toch met m'n beperkte ervaring )

      Ik vind toch wel dat hij redelijk degelijk aanvoelt hoor, en alle functies werken, slave, remote wireless flitsen zowel met extra EF500 unit als met D70 flash.

      Prijs was ook voor mij een doorslaggevende factor

      Zonder een hele dag binnenshuis foto's getrokken tijdens een feestje, met deze flash, en geen problemen ondervonden. Foto's zijn goed geslaagd!
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Re: Sigma EF-500 DG Super II

        Aragorn, ik zie in je gegevens onderaan staan: Sigma EF-500 Super II iTTL Flitser, is dat dezelfde als de EF-500 DG Super II ?? 'k vind die nummers eigenlijk best wel verwarrend soms... (ook op het net prijs gezien van iTTL voor meer dan 300 euro, en de DG Super II staat rond de 220 dacht ik...).

        (bv. op de website van www.sdcard.be staat Sigma Elektronische Flitser EF-500 DG ST NA-iTTL voor Nikon; op de website van topfoto staat de DG Super II, gaat dat over dezelfde flitser??)

        Comment


        • #5
          Re: Sigma EF-500 DG Super II

          Da's inderdaad dezelfde Rik, de originele versie was de "EF-500 Super" en het nieuwe model, de "EF-500 Super II" heeft nu ook iTTL ondersteuning voor de D70

          De reden dat ik het er extra bijvermeld, is dat ik hier al enkele personen heb weten beweren dat het net andersom is. Niet dus, het is logisch dat het nieuwere model een "II" als volgnummer krijgt en extra ondersteuning naar de nieuwere camera's biedt.

          Nu is het best wel verwarrend, want op de doos van de sigma fllash staat nergens die "II" aanduiding. Wel staat er "EF-500 DG SUPER NA-iTTL" op!

          Bij bestelling dus toch best vermelden dat je de nieuwere versie met iTTL nodig hebt, voor de D70!

          PS Ik heb de mijne gekocht bij Corné...
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

          Comment

          Working...
          X