Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor EIZO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor EIZO

    Onlangs begon mijn EIZO scherm af en toe wat feller te flikkeren.
    Ondertussen een tweetal weken verder flikkert het bijna continu heel fel
    Het lijkt alsof de brightness af en toe naar 100% springt (eigenlijk meer flikkerend)
    Iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen ?
    Zou deze al aan het einde van z'n latijn zitten, heeft tot nu toe ongeveer 17000 uren op de teller staan.

    Gelukkig had ik nog een ander scherm liggen, geen 24 inch spijtig genoeg maar ik ben ondertussen toch verder geholpen. Het scherm ook gecalibreerd maar wat een verschil zeg ...

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Monitor EIZO

    Geen slecht contact in kabel/connector toevallig?
    Soms wat losgekomen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Monitor EIZO

      Soms nog het model met die 16 backlicht lampjes Sieg?
      Hoogstwaarschijnlijk zal het de backlightverlichting zijn, driver en of lampen die het begeven, na 17.000 uren niet uitzonderlijk denk ik.
      Ik weet niet hoe het zit met de calibratie, maar volgens mij gaan we snel naar Oled schermen.

      Comment


      • #4
        Re: Monitor EIZO

        Kan je dat ergens zien hoeveel uren die monitor gepresteerd heeft, of maakte je gewoon een schatting?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Monitor EIZO

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Soms nog het model met die 16 backlicht lampjes Sieg?
          Hoogstwaarschijnlijk zal het de backlightverlichting zijn, driver en of lampen die het begeven, na 17.000 uren niet uitzonderlijk denk ik.
          Ik weet niet hoe het zit met de calibratie, maar volgens mij gaan we snel naar Oled schermen.
          Hoe weet je dat Geert, waar zou ik dat ergens terug kunnen vinden hoeveel backlight lampjes deze heeft ?
          17000 vind ik niet zoveel hoor, het scherm is maar aangekocht rond 22/12/2011
          Ik weet dat EIZO op monitoren soms 5jaar garantie geven, moest dat zo zijn dan valt hij nog binnen de garantie
          Maar ik denk dat op mijn scherm het maar drie jaar garantie was
          Uiteraard vind ik voorlopig mijn aankoopfactuur niet meer terug

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 30 april 2016, 10:02.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Monitor EIZO

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Kan je dat ergens zien hoeveel uren die monitor gepresteerd heeft, of maakte je gewoon een schatting?
            Je kan dat aantal uren exact terug vinden in het menu van het scherm

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Monitor EIZO

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Hoe weet je dat Geert, waar zou ik dat ergens terug kunnen vinden hoeveel backlight lampjes deze heeft ?
              Typenummer + backlight ingeven in Google en specificaties bekijken.
              Zal wel op ene site wat info staan zeker?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Monitor EIZO

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Hoe weet je dat Geert, waar zou ik dat ergens terug kunnen vinden hoeveel backlight lampjes deze heeft ?

                grts
                Sieg
                Weet ik gewoon omdat dat vroeger net hun kenmerk was bij EIZO Sieg, om een mooi verdeeld licht te krijgen werkten zij met
                meerdere staaflampjes ipv. met zo een prismaplaat en zijverlichting, nadien is alles stilaan led geworden als backlicht.
                Best eens navragen bij de invoerder zeker. http://www.eizo.be/support.html

                Comment


                • #9
                  Re: Monitor EIZO

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Je kan dat aantal uren exact terug vinden in het menu van het scherm

                  grts
                  Sieg
                  Ah, ja, ik heb het nu gevonden,: de mijne nog maar amper 4000 uren.
                  Maar ik werk hier met 3 monitoren.

                  Heb ook een Iiyama; ben benieuwd dat die ook zo'n interne teller heeft.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monitor EIZO

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    17000 vind ik niet zoveel hoor, het scherm is maar aangekocht rond 22/12/2011
                    Ik weet dat EIZO op monitoren soms 5jaar garantie geven, moest dat zo zijn dan valt hij nog binnen de garantie
                    Geven ze ook garantie op backlight bij Eizo?
                    Bij de meeste merken is net dit uitgesloten.
                    Maar 17.000 uur is toch al een mooi gebruik ... komt overeen met 10,5 uur per dag 7 dagen op 7.
                    Of telt die stand-by ook mee in die tijd?
                    Nu ja ... alles wat stuk gaat is altijd te snel als het nog voldeed aan de eisen.
                    Maar als die lampen stuk zijn ... gaan die dan niet eerder uit dan feller branden?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monitor EIZO

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      ..... Maar als die lampen stuk zijn ... gaan die dan niet eerder uit dan feller branden?
                      Inderdaad dat was ook mijn idee toch, als het de leds zouden zijn dan zou ik minder licht moeten krijgen
                      Dat is dus niet het geval, ik heb nog steeds mijn lichtintensiteit hetzelfde staan als in het begin
                      De fout die zich voordoet is het fel oplichten van de backleds, lijkt wel steeds een bliksem in het scherm

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Monitor EIZO

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Weet ik gewoon omdat dat vroeger net hun kenmerk was bij EIZO Sieg, om een mooi verdeeld licht te krijgen werkten zij met
                        meerdere staaflampjes ipv. met zo een prismaplaat en zijverlichting, nadien is alles stilaan led geworden als backlicht.
                        Best eens navragen bij de invoerder zeker. http://www.eizo.be/support.html
                        Het is een LED belicht scherm hoor Geert, trouwens met IPS panel

                        Het lijkt alsof de sturing van het licht soms eens op tilt slaat, net zoals het bliksemt

                        grts
                        Sieg

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Monitor EIZO

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Het is een LED belicht scherm hoor Geert, trouwens met IPS panel

                          Het lijkt alsof de sturing van het licht soms eens op tilt slaat, net zoals het bliksemt

                          grts
                          Sieg
                          Dan zal het hoogst waarschijnlijk de driver van de leds zijn Sieg,
                          hoe ze daar mee omgaan bij Eizo is mij niet bekend, maar zal wel zijn prijskaartje mee hebben.
                          Eerlijk gezegd zou ik tegenwoordig niet echt voor Eizo meer gaan, tenzij je eisen zéér hoog zijn en je portemonnee zéér dik....
                          In het gewone segment zal een Dell het volgens mij even goed doen als Eizo, en zijn die schermen toch redelijk betaalbaar.
                          OLED is prachtig, maar volgens bepaalde bronnen nog niet echt kleurvast, als je DEZE info mag geloven,
                          nog niet op niveau om dagdagelijks acht uur op te staan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Monitor EIZO

                            Of het helpt of niet weet ik niet, maar ik zou het scherm ook eens volledig resetten.
                            Het is voldoende dat één parameter flipt en daarmee gereset wordt.
                            De kans is klein, maar het overwegen waard.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Monitor EIZO

                              Ik heb ondertussen (van 29 April geleden) nog steeds niks gehoord van Kamera-Express, de winkel waar indertijd het scherm is gekocht
                              Eigenlijk toch wel schandalig de mentaliteit van die dozenschuivers tegenwoordig

                              Ik heb dan maar op eigen initiatief deze week contact opgenomen met EIZO Belgium, de dag nadien kreeg ik al onmiddellijk een mailtje terug met een link hoe ik het scherm kon laten ophalen ter herstelling. Tevens werd er mij verteld dat er op mijn scherm 5jaar garantie zit en aangezien het 4,5 jaar oud is kon ik maar proberen dacht ik
                              De link gevolgd en je komt uit bij een Duits Repair Center voor EIZO, daar heb ik een aanmelding gedaan.
                              De dag nadien stond er al iemand aan de deur van UPS om het scherm te komen afhalen, kosten worden gedragen door EIZO Repair Center.
                              Nu nog even afwachten of de herstelling ook gebeurt onder garantie maar voorlopig ziet het er goed uit.
                              Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X