Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke allround lens voor D7200 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke allround lens voor D7200 ?

    Na veel lezen en vergelijken geraak ik er niet uit welke allround lens ik het beste koop.
    Ze moet vooral dienen voor portretfotografie, landschappen, sportfotografie en autoraces.
    Ben nu in het bezit van een tamron 17-50mm 2,8, 50mm 1,8, 35mm 1,8. Wat fantastische lenzen zijn.
    Maar zou graag mijn tamron vervangen voor een lens met iets groter bereik (17mm of minder en meer dan 50mm) en ben het soms wat beu om te moeten wisselen met primelenzen.

    IQ primeert voor mij en de prijs liefst niet boven de 1500€.

    Had al gedacht aan de Nikon AF-S DX NIKKOR 16–80 mm 1:2,8–4E ED VR, maar vind niet echt een overtuigende review.

    24-70 lijkt mij ook wel wat maar daar vind ik die 24mm weer wat minder op crop en blijkbaar is die ook een pak minder op 24mm.

    Mvg Joeri.

  • #2
    Re: Welke allround lens voor D7200 ?

    De Nikkor 17-55 f2.8 is een dijk van een lens, ik gebruik ze op mijn D7100. Dit is één van de beste lenzen waar ik al mee gewerkt heb.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Welke allround lens voor D7200 ?

      Dat klopt, maar dan kan ik ook bij mijn tamron blijven, zou graag iets meer bereik hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Welke allround lens voor D7200 ?

        Hoi,
        Ik zou naast je 17-50 lens een superzoom rondwandellens aanschaffen.
        Tamron heeft verschillende zeer goed bruikbare mogelijkheden daarvoor, voor een redelijke prijs.
        Daarnaast de 17-50 lens gebruiken voor binnensituaties en portretten.
        (Ik ga voor mijn D750 een 28-300 VC PZD aanschaffen, daarnaast heb ik de Tamron 24-70 F2.8 VC )

        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Welke allround lens voor D7200 ?

          Ikzelf zou ik indien ik budget had de 16-80 overwegen, prachtig bereik en erg lichtsterk, wel duur natuurlijk....
          Ze eens gaan uittesten? Eens een dagje huren? Zijn er hier eigenlijk BD-ers die deze lens al hebben?

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Welke allround lens voor D7200 ?

            Hoopte ook dat er fotografen waren met deze lens. Ziet er een goed lensje uit maar vind er niet echt een overtuigende review over of ze goed is.

            Comment


            • #7
              Re: Welke allround lens voor D7200 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door joerisan Bekijk bericht
              Hoopte ook dat er fotografen waren met deze lens. Ziet er een goed lensje uit maar vind er niet echt een overtuigende review over of ze goed is.
              Dit had de nieuwe DX formaat toplens moeten worden. Helaas schijnt ze weinig extra te bieden boven de 16-85 afgezien van de ene stop extra licht. (Afwerking is "hedendaags", dus zeker niet van het niveau van de 17-55.)
              Als ze voor 200-300 euro minder te koop was, had ik ze meteen gekocht, maar nu vind ik ze overprijsd. Ze zit boordevol nieuwe snufjes, dat wel. Overtuigende vergelijkingsfoto's heb ik er ook nog niet van gezien, helaas...

              De lens heeft 1 groot voordeel: ze was bij de lancering al voorzien van een exorbitant prijskaartje en is ondertussen relatief "goedkoop" geworden in vergelijking met enkele gevestigde waarden die 1/3 in prijs gestegen zijn.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment

              Working...
              X