Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterijgrip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterijgrip

    Voor natuurfotografie in Afrika (safari) overweeg ik de aankoop van het objectief Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM.
    Ik wil het objectief gebruiken in combinatie met mijn Canon Eos 7-D.
    Mijn vraag : kan ik mij dan best ook de batterijgrip aanschaffen voor meer balans in het gebruik van deze combinatie, of is dit niet nodig. Ik zou deze in principe met een éénbeenstatief (monopod) gebruiken (en / of "bonenzak).
    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

  • #2
    Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

    Van een "verwijderbare" batterijgrip was ik nooit liefhebber. Het verandert de balans wel een beetje, maar of het echt een verschil maakt, betwijfel ik.
    Met zwaardere lenzen voel je ook wat speling tussen grip en body; het is uiteraard niet te vergelijken met een 1D body qua constructie.

    Een monopod is nog zoiets waar ik nooit overweg mee heb gekund. Ik haal er ook niet echt tragere sluitertijden mee, tenzij misschien met een 400 of 500 zonder stabilisatie. Geef mij maar iets waar ik tegen kan leunen of mijn arm op kan zetten. Een bonenzak is inderdaad ook handig en geeft veel meer vrijheid in vergelijking met 1 of 3 poten. Een 100-400 is ook niet zo zwaar dat je echt ondersteuning nodig hebt. Die is perfect uit de hand te gebruiken. Een je lenzen van 3+kg hebt, wordt het andere koek...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

      De 100-400 is niet zo'n zware lens en dus is het niet nodig om een batterijgrip te gebruiken om in balans te zijn met de 7D
      Daarentegen heb je dan natuurlijk veel meer power en kan je langer werken zonder dat je een batterij moet wisselen in een stoffige omgeving
      Met een monopod heb ikzelf geen ervaring dus kan ik je niet mee helpen
      Een rijstzak is altijd handig natuurlijk en geen verloren aankoop, beste is om hem leeg mee te nemen en ginder te vullen met bonen, maïs of iets dergelijke

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

        De balans wordt bepaald door waar je de 100-400 beetpakt en met een batterij grip moet je iets verder naar achteren vastpakken. Ik heb alleen een batterijgrip voor de 2de ontspanknop en set wieltjes voor in de portretstand.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

          Bedankt voor jullie reacties.
          Ik zal de batterijgrip voorlopig maar vergeten. Na aanschaf van het objectief kan ik nog altijd beoordelen of het echt wenselijk is om de "balans" te verbeteren met een batterijgrip.
          Een tweede (reserve)batterij heb ik toch altijd bij me, en het duurt maar even om deze te vervangen (zelfs in een stoffige omgeving is dit niet echt een probleem, weet ik uit ervaring). Een batterijgrip vind ik hiervoor niet echt nodig.
          KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

            Het grote voordeel van een batterijgrip zijn de extra "knoppen" zodat je de camera gemakkelijker in de portretstand kan gebruiken.
            Voor de balans maakt dat volgens mij weinig uit, want als je de camera op de juiste manier vasthoudt, dan ondersteun je de lens toch.
            Ik gebruik de 100-400 net zo goed op de 5D als op de 1D, op de 5D heb ik geen batterijgrip, en die mis ik ook niet als ik er de 100-400 aan hang.

            Het is dus geen enkel probleem om een 100-400 op een 7D te gebruiken zonder er een batterijgrip aan te hangen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

              Voor de balans maakt dat net héél veel uit die batterijgrip met extra batterij, maar dan wel op 500mm en 600mm lenzen !
              Dus met andere woorden enkel op de echt zware lenzen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

                Oorspronkelijk geplaatst door KingCanon Bekijk bericht
                Voor natuurfotografie in Afrika (safari) overweeg ik de aankoop van het objectief Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM.
                Ik wil het objectief gebruiken in combinatie met mijn Canon Eos 7-D.
                Mijn vraag : kan ik mij dan best ook de batterijgrip aanschaffen voor meer balans in het gebruik van deze combinatie, of is dit niet nodig. Ik zou deze in principe met een éénbeenstatief (monopod) gebruiken (en / of "bonenzak).
                Ik bezit deze combinatie ook ( gebruik nu wel meer 150/600 van tamron ) en zeer tevreden van. als je er niet tegen op ziet om dit mee te nemen naar Afrika.Mijn zoon heeft voor een reis naar Kenia een nikon P510 meegenomen en heeft belden kunnen maken die mensen met een 400mm niet kon maken wegens onderwerp te ver.De Nikon is heel compact en gemakkelijk mee te nemen .Op mijn grote tele's gebruik ik regelmatig een monopod en heb daar eigenlijk geen problemen mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

                  Iedereen bedankt voor de gegeven informatie.
                  Heb ondertussen de Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM aangeschaft.
                  Ook al wat geoefend / getest. Het is een fantastisch objectief, met haarscherpe foto's, zelfs zonder gebruik van een statief ! Zal dit zeker goed kunnen gebruiken tijdens mijn komende trip door Namibië en Botswana (september - oktober).
                  KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

                    Vorig jaar naar Tanzania geweest met mijn Canon en de 100-400mm. Mooie foto's mee genomen. Zorg dat je vooraan in de jeep staat dan kan je het dak boven de chauffeur gebruiken als steun. Zorg niet alleen voor extra batterijen ('s avonds is het dikwijls een gevecht voor een stopcontact) en neem zeker genoeg geheugenkaartjes mee. Een monopod is balast en ga je niet gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM met Canon Eos 7-D met of zonder batterij

                      Met grip erop heb je meer batterij capaciteit en dat kan in je voordeel spelen. Ook is het aangenaam om beelden te maken in portretstand dit is zeker een meerwaarde.
                      http://500px.com/lishapics

                      Comment

                      Working...
                      X