Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor wildfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor wildfotografie

    Hallo,
    Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een goede uitrusting om aan wildfotografie te doen in Zuid-Afrika.
    Ik heb een Nikon 70-200 f2.8 lens + TC20E AF-S TeleconverterIII waardoor ik door mijn cropfactor een lens krijg van 210-600 f5.6. Of zou het interessanter zijn een Nikon lens 80-400 f 4.5-5.6 aan te schaffen. Ik moet er wel bij vermelden dat ik graag in detail fotografeer. Daarmee bedoel ik dat ik het dier graag beeldvullend zou fotograferen.

    Alvast bedankt voor je tijd.
    Hartelijk dank Noorke

  • #2
    Re: Lens voor wildfotografie

    Wat voor toestel zit er voor? En welke Nikon lens bedoel je precies . Een verschil van 1500 euro zit hem in de lettertjes die je er bij wil.
    Om je een beetje te helpen


    Geeft je een beetje idee.
    Een standaard opmerking hier zou kunnen zijn dat als je beeld vullend wil werken moet je dichterbij komen.
    Maar dat is niet altijd mogelijk.
    Dus naar groter bereik en budget.
    Aan de andere kant is een grote toeter niet altijd even praktisch. Zit je veel in een jeep dan schommel je wat meer. Veel mm's kunnen dan in de weg zitten of onscherp worden.
    Er zitten in het objectieve forum een aantal topics hier over, ook over safari en jungle.
    Verder zullen de Nikon kenners je wel wat meer details over lenzen kunnen geven.
    Sterkte en geniet van je reis.
    M

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor wildfotografie

      ik heb zelf de 200-500 van Nikon en die bevalt me prima.
      Zelfs bij voldoende licht kan ik de Kenko 1.4 converter er tussen zetten wat goede resultaten geeft.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor wildfotografie

        De Sigma 150-600S is een goede lens. Ik ben er toch content over.

        Die eerste versie vd Nikon 80-400 is niet zo denderend, de AF-S versie is beter maar de Sigma S is op 400mm al scherper en de Sigma kan tot 600mm.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor wildfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          De Sigma 150-600S is een goede lens. Ik ben er toch content over.

          Die eerste versie vd Nikon 80-400 is niet zo denderend, de AF-S versie is beter maar de Sigma S is op 400mm al scherper en de Sigma kan tot 600mm.
          Héél erg bedankt voor de tip! Ik zal deze lens eens opzoeken. Eens kijken of ze niet te groot en te zwaar is want ik zal niet in de mogelijkheid zijn om met een statief te werken en ook mijn bewegingsruimte zal beperkt zijn.

          Noorke

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor wildfotografie

            Bedankt voor de reactie! Ik ben nog gloednieuw op BD en het lukte me maar niet om mijn gedetailleerde beschrijving op BD te krijgen. Telkens was ik mijn bericht kwijt omdat ik tegen de tijd dat het klaar was weer uitgelogd was.
            Mijn toestel is een Nikon D7000, dus met een APS sensor. Ik heb het over de laatste versie van de 80-400 lens. Ik zal niet met een statief kunnen werken en mijn bewegingsruimte zal heel beperkt zijn. Het max gewicht van de lens dat ik aankan is het gewicht van de Nikon 70-200mm f2.8 lens.
            Bedankt voor de interessante site en de tip over de andere topics. Ik zal het verder bekijken.

            Noorke

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor wildfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
              ik heb zelf de 200-500 van Nikon en die bevalt me prima.
              Zelfs bij voldoende licht kan ik de Kenko 1.4 converter er tussen zetten wat goede resultaten geeft.
              Bedankt voor de reactie. Ik ken deze lens niet maar ik zal ze eens opzoeken.

              Noorke

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor wildfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Noorke Bekijk bericht
                Bedankt voor de reactie! Ik ben nog gloednieuw op BD en het lukte me maar niet om mijn gedetailleerde beschrijving op BD te krijgen. Telkens was ik mijn bericht kwijt omdat ik tegen de tijd dat het klaar was weer uitgelogd was.
                Mijn toestel is een Nikon D7000, dus met een APS sensor. Ik heb het over de laatste versie van de 80-400 lens. Ik zal niet met een statief kunnen werken en mijn bewegingsruimte zal heel beperkt zijn. Het max gewicht van de lens dat ik aankan is het gewicht van de Nikon 70-200mm f2.8 lens.
                Bedankt voor de interessante site en de tip over de andere topics. Ik zal het verder bekijken.

                Noorke
                Ahum, je ziet dat ik nieuw ben op BD. Ik moet nog alles proberen. Deze reactie is bedoeld voor Majaka.

                Noorke

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor wildfotografie

                  De sigma 150-600mm Sport is een fantastische lens (heb ze zelf) maar geen optie als je geen statief wil gebruiken. Na 10 minuten voel je je armen niet meer (of juist wel ).

                  Ik heb ook een Tamron 150-600mm. Die is veel beter (wat handelbaarheid betreft) om uit de hand te fotograferen.




                  Sent from my iPad using Tapatalk HD
                  Nikon D800, Nikon 16-35 & 50 & 24-70 & 70-200mm & 300mm ; 200 mm Micro; Sigma 105 & 180 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor wildfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door xtiaan_moons Bekijk bericht
                    De sigma 150-600mm Sport is een fantastische lens (heb ze zelf) maar geen optie als je geen statief wil gebruiken. Na 10 minuten voel je je armen niet meer (of juist wel ).

                    Ik heb ook een Tamron 150-600mm. Die is veel beter (wat handelbaarheid betreft) om uit de hand te fotograferen.
                    Sent from my iPad using Tapatalk HD
                    Maar je moet er ook bij vertellen dat de Tamron een héél pak minder kwaliteit biedt t.o.v. de Sigma Sport

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Lens voor wildfotografie

                      Een heel pak minder is heel zwaar overdreven. Ik heb testjes gedaan met dezelfde camera (D800) en die twee lenzen. Er is verschil maar de vraag is of je het prijsverschil en gewicht kan verantwoorden. Kwaliteit/prijs en kwaliteit/kg is die Tamron reuzegoed.


                      Sent from my iPad using Tapatalk
                      Nikon D800, Nikon 16-35 & 50 & 24-70 & 70-200mm & 300mm ; 200 mm Micro; Sigma 105 & 180 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor wildfotografie

                        Hoi,

                        Je had ook voor de Sigma 150-600 Contemporary kunnen gaan, goed en "licht".
                        In combinatie met een USB Dock mooi te fine tunen en te updaten.
                        Ík ben er in ieder geval zeer tevree over.
                        Vandaag nog mooie plaatjes geschoten van ooievaars aan Portugese kust

                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor wildfotografie

                          Net terug van een weekje Zuid-Afrika en dit in de private consessies (Klaserie en Timbavati tijdens deze reis). Ik neem steeds FX 2 bodies mee en 2 tot 3 lenzen.
                          Welke ik echter steeds meeheb is de 70-200mm f2.8 VRII en dit voor de grotere zoogdieren en is de 70-100mm bereik zeker veel gebruikt.
                          Dan heb ik nog een 500mm prime mee voor wat head shots en de roofvogels maar dan zou ik idd uitkijken naar de Nikon 200-500mm en een 2de body. Lenzen wisselen tijdens een safaririt is eenvoudigweg not done.
                          De AF-S 80-400mm VRII is zeker een prima lens waar je plezier aan zou beleven maar de 200-500mm is prijsgunstiger en krijgt ook positieve reviews alom.
                          Last edited by Sultana; 1 mei 2016, 18:48.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor wildfotografie

                            Het grote voordeel van een 80-400 tov de lenzen die op 150 of 200mm beginnen is de 80mm, zodat ook beesten dichter bij niet meer dan beeldvullend op de sensor komen. Ik heb de oude versie en ik ben alleen ontevreden over de AF-snelheid, hoewel die weer makkelijk een F16 trackt.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor wildfotografie

                              Heb de af-s 80-400 gehad en nu de 200-500mm. 200-500mm is een fantastische lens en merkbaar scherper dan de 80-400 en een pak goedkoper.

                              Comment

                              Working...
                              X