Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke grijsfilter aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke grijsfilter aankopen?

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een grijsfilter om het stromen van het water vast te leggen.
    Ben eens op zoek gegaan op internet maar zie dat daar nog veel verschillen in zitten.
    Kan iemand mij zeggen welke het beste aan te raden is voor een niet te dure prijs?
    Deze had ik gevonden op konijnenberg maar weet niet of dit genoeg stops zijn.. "Tiffen 72mm Neutral Density 3.0"

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: welke grijsfilter aankopen?

    En waarom kijk je naar een schroef filter? In veel gevallen ben je beter uit met voorzet filters zoals het Z-Pro systeem van cokin

    Comment


    • #3
      Re: welke grijsfilter aankopen?

      Vermits ik al een polarisatiefilter heb en enkel nog opzoek ben naar een grijsflilter had ik gedacht aan een schroeffilter..

      Comment


      • #4
        Re: welke grijsfilter aankopen?

        Geen enkele omstandigheid is hetzelfde, dus het is handiger om een range aan ND's en grijsverloops in je tas te hebben zitten....

        Comment


        • #5
          Re: welke grijsfilter aankopen?

          Dank je wel voor de tip!

          Comment


          • #6
            Re: welke grijsfilter aankopen?

            84.5mm is een goedkoper merk hierin, ik vind dit prijs-kwaliteit dik in orde!

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: welke grijsfilter aankopen?

              Bij mij voldoet deze ND filter (Grijsfilter) vario ND2-400 van LangWei : http://www.kortingcamera.nl/lens-fil...lter-nd-filter Aangezien ik het grijsfilter maar heel weinig nodig heb was ik niet van plan daar honderd of meer euro voor uit te geven.
              Last edited by Eenbes; 28 april 2016, 12:42.

              Comment


              • #8
                Re: welke grijsfilter aankopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                En waarom kijk je naar een schroef filter? In veel gevallen ben je beter uit met voorzet filters zoals het Z-Pro systeem van cokin
                Ik heb dit systeem pas aangekocht maar valt mij enorm tegen aan kwaliteit. Daarbij komt ook nog dat bij 24 mm groothoek (FF) de randen van de filterhouder aan de brede zijde in beeld komen . Ik had hem gekocht voor een 24-70 f2:8 objectief.
                Last edited by Eenbes; 28 april 2016, 15:22.

                Comment


                • #9
                  Re: welke grijsfilter aankopen?

                  Dank je wel! Dit is denk ik wat ik zoek Want zoals ik er uit op maak kan je hier de verschillende belichtingen mee doen en niet elke keer apart moeten veranderen hé?

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke grijsfilter aankopen?

                    Als je een camera hebt met een timelapse mogelijkheid, gaat het daarmee ook goed: 100 opnames, laden in een stack en middelen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke grijsfilter aankopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Ik heb dit systeem pas aangekocht maar valt mij enorm tegen aan kwaliteit. Daarbij komt ook nog dat bij 24 mm groothoek (FF) de randen van de filterhouder aan de brede zijde in beeld komen . Ik had hem gekocht voor een 24-70 f2:8 objectief.
                      Heb je dan wel zeker de 100mm versie??
                      Ik heb met de 24-70 f2.8 van nikon nog met de 84.5mm filterhouder gewerkt die dient voor crop sensor (vergelijkbaar met P-houder systeem van cokin), was bruikbaar tot 28mm!

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment

                      Working...
                      X