Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar nieuwe printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek naar nieuwe printer

    ben op zoek naar een nieuwe A3 printer naar weet niet welke Canon of Epson

    Canon Pixma Pro 1
    Canon Pixma Pro-10S
    Epson SureColor SC-P600 A3+ Foto Printer
    Epson SureColor SC-P400 A3+ Foto Printer

    Welke heeft de beste kwaliteit en zijn de afdrukken betaalbaar

    mvg
    Jos
    EOS 550D - EOS 70D - EOS 7D Mark II - Tamron SP 90 mm F2.8 - canon 50mm 1.8 - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Sigma 120-300mm f/2.8 -
    - sigma 70-200mm F2.8 - Tamron AF 10-24mm F3.5-4.5 - - sigma converter 1.4x

  • #2
    Re: op zoek naar nieuwe printer

    Privé gebruik ik de Epson 3880 a2-printer met 100% tevredenheid.
    In de club hebben we recent een Canon Pro-1 aangekocht. In het begin had ik wel mijn bedenkingen maar na wat meer testen voldoet deze zeer goed. Is wel vrij traag!
    Indien je de resultaten wil zien moet je het weekend van 13, 14 of 15 mei afzakken naar Herenthout. Fotoclub Toreke stelt dan tentoon, je kan de verschillende mogelijkheden vergelijken waarbij ik je graag wil informeren.
    http://www.torekefoto.be

    Comment


    • #3
      Re: op zoek naar nieuwe printer

      Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
      Privé gebruik ik de Epson 3880 a2-printer met 100% tevredenheid.
      In de club hebben we recent een Canon Pro-1 aangekocht. In het begin had ik wel mijn bedenkingen maar na wat meer testen voldoet deze zeer goed. Is wel vrij traag!
      Indien je de resultaten wil zien moet je het weekend van 13, 14 of 15 mei afzakken naar Herenthout. Fotoclub Toreke stelt dan tentoon, je kan de verschillende mogelijkheden vergelijken waarbij ik je graag wil informeren.



      De 3880 is nu de SC-P800
      Bij Canon heb je ook de Pro 1000.
      De inktprijs van beide printers is ongeveer gelijk: 50€ voor 80ml.

      Comment


      • #4
        Re: op zoek naar nieuwe printer

        Over canon ga ik mij niet uitspreken.

        Epson SureColor SC-P600 A3+ deze>>>> omdat deze printer ook 2 grijs-carts heeft en daardoor mooie zwart/wit afdrukken kan leveren, de p400 heeft dat niet.

        PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

        Comment


        • #5
          Re: op zoek naar nieuwe printer

          ikzelf heb de epson surecolor p600 en ben daar heel tevreden over

          Comment


          • #6
            Re: op zoek naar nieuwe printer

            Qua betaalbaarheid van afdrukken heeft de Pro-10 het voordeel dat er een resetter en goede compatiebele inkt te verkrijgen is.

            Comment


            • #7
              Re: op zoek naar nieuwe printer

              bedankt voor de info
              mvg
              Jos
              EOS 550D - EOS 70D - EOS 7D Mark II - Tamron SP 90 mm F2.8 - canon 50mm 1.8 - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Sigma 120-300mm f/2.8 -
              - sigma 70-200mm F2.8 - Tamron AF 10-24mm F3.5-4.5 - - sigma converter 1.4x

              Comment


              • #8
                Re: op zoek naar nieuwe printer

                Ik gebruik nu de Epson p800 naar volle tevredenheid erg mooie print zeker in zw het voordeel zijn de grotere patronen van 80 ml

                Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: op zoek naar nieuwe printer

                  De Canon Pro-1000 is zeer interessant Waar de Epson Pro 3880/P800 slechts 8 inktkleuren heeft (matte en foto zwart delen dezelfde patroon: omwisselen kost enkele euro's inkt dat in uw waste ink container wordt gedumpt), heeft de Pro-1000 beide zwarten gelijktijdig geladen, waardoor je niet moet gaan switchen. Bovendien heeft het een glansversterker, een feature dat enkel beschikbaar is bij de Epson R2000/P400 om een gelijkmatige glans te geven en bovendien 2 extra kleuren: oranje (Canon noemt het "rood") en blauw (eigenlijk: purper), waardoor het gamut wordt versterkt bovenop dezelfde kleuren die ook in de Pro 3880/P800 hebben. Het heeft in totaal dus 8 inktkanalen, terwijl de Epson printers slechts 8 (+1) kanalen hebben.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment

                  Working...
                  X