Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie Canon Powershot A70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparatie Canon Powershot A70

    Hallo,


    Mijn Canon Powershot A70 is op de grond gevallen en geeft geen teken van leven meer.
    Uitwendig is er niet veel van te zien; hij is op een hoek gevallen en daar zijn wat kleine barstjes.
    Maar hij wil niet meer opstarten.
    Nu is het de vraag of het de moeite is om h'm te laten repareren.
    Ik ben bij de fnac gepasseerd, waar ze me vertelden dat een "standaard reparatie" 187 Euro kost, dus dat is niet weinig. De fnac is misschien niet de referentie qua herstellingen, maar toch zal de reparatie niet goedkoop zijn.
    Een nieuwe A75 kost bij topvisionshop 198 Euro, een A85 235 Euro, dus dat is al bijna hetzelfde.

    Wat raden jullie me aan? Toch eens laten nakijken, maar waar?
    Alle suggesties zijn welkom.


    Raf

  • #2
    Re: Reparatie Canon Powershot A70

    Die tarieven die de Fnac doorgeeft zijn normaal wel de standaardtarieven zoals die door Canon voorgeschreven zijn (enige waar ze mee kunnen spelen is de vervoerskost...). In een andere winkel zou je dus ook dat bedrag te horen moeten krijgen...

    Of je die nu nog moet laten herstellen is een vraag die je eigenlijk aan jezelf moet stellen. Als ik de bedragen zie voor herstelling en voor een nieuwe, dan zou ik zelf niet twijfelen en gewoon voor een nieuwe gaan. Als je een vergelijkbaar model kiest, kun je waarschijnlijk nog wat accessoires hergebruiken ook...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Reparatie Canon Powershot A70

      Ik moet bij Nikon 312 euro betalen voor herstelling van een Coolpix 4500,het is de kaartlezer die defect is.Heb eerst 6 weken moeten wachten op het bestek,weet nog niet hoe lang de herstelling gaat duren.
      mvg
      DeSwa
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

      Comment


      • #4
        Re: Reparatie Canon Powershot A70

        Mijn afstandbediening voor de garage maakte onlangs ook een onzachte landing op een betonnen vloer en was zo dood als ne pier. Bleek gewoon de batterij te zijn die door de schok de geest had gegeven. Misschien het proberen waard?

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: Reparatie Canon Powershot A70

          Die van ons is ook eens gevallen, maar we konden hem gelukkig terug in elkaar steken (klikken).
          Ik zou precies ook voor een nieuwe gaan of hem zelf terug in elkaar proberen te steken.

          E
          Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

          Comment


          • #6
            Re: Reparatie Canon Powershot A70

            Ik heb al andere batterijen geprobeerd, en een andere CF kaart.
            Ik heb er zelfs het achterpaneel al afgehaald, maar er is binnenin niets te zien dat gebroken lijkt.
            Even de volledige geschiedenis: Het toestel zat is z'n tasje dat aan een stoel hing, maar dat was niet toegeritst. Het tasje is omgetild, en het toestel is eruit gegleden, dus max. van een halve meter hoog. Het is op een hoek terecht gekomen, en daar zie je sporen van de impact. Maar verder is er uitwendig niets aan te zien.

            Een nieuwe kopen lijkt me de meest logische oplossing, maar ik wou hier nog eens de vraag stellen met de hoop dat misschien iemand een goedkope herstellingsdient zou kennen. Of er eens naar wil kijken zonder dat ik er veel voor moet betalen.

            Hartelijk dank voor jullie reakties.

            Raf

            Comment


            • #7
              Re: Reparatie Canon Powershot A70

              ik wil er wel eens naar kijken, maar dat zal niet veel helpen

              Iemand in de buurt die elektronische spullen repareert misschien

              Misschien zijn het enkel gebroken contactjes of zo?

              Succes

              E
              Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

              Comment

              Working...
              X