Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

    Ik heb een aanzienlijk aantal WORD documenten die ik moet nalezen en er eventueel aantekeningen of bemerkingen naast noteren.

    Om te vermijden dat ik alles moet afprinten zou ik dit graag op een iPad Pro doen: daar kan je heel makkelijk een Word document op lezen. ( ik zet ze in Dropbox )

    Nu kan je die documenten ook in WORD openen, maar je voelt me al aankomen.....wil je de pen gebruiken en al de features ( lijndiktes, fluostift enz... ) dien je een Office 365 abbo te hebben.

    Ik gebruik Office voor mezelf zéér weinig, dus ik wens geen Office 365 abbo aan te schaffen.

    Zou er geen freeware bestaan waarmee je snel wat aantekeningen in zo'n word document kan maken ?
    Wat ik zou willen:

    * een "pen" gebruiken om iets te onderlijnen of te noteren.
    * Eventueel een ellips of een rechthoek om hier en daar een kadertje te zetten.
    * "fluo" functie zou ook wel nuttig zijn


    Ik dacht dat Polaris Office freeware was, maar dus ook niet.....


    Mocht het niet lukken op de iPad Pro, kan ik ook iets gaan zoeken onder Windows, want ik heb een Spectre X360
    waar ik eveneens een pen voor heb. ( is ook een touch screen )

    Maar de iPad is lichter en de pen werkt beter.

    Zo iets bedoel ik. ( maar dit is "nagemaakt" in Paint


    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

    Volgens mij kun je Office 365 1 maand lang proberen
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

      is er een mogelijkheid om je bestanden in pdf te zetten...
      Dan kan je met PS werken...
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

        Is nogal omslachtig. Ik wil gewoon mijn aantekeningen in een word document kunnen "kriebelen" en dan terug naar verzender sturen
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

          Vergis ik mij, maar is Word niet gratis ?


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

            Dat lijkt zo
            De app is "gratis" maar wil je de volledige functionaliteit om aantekeningen te maken, moet je een office 365 abbo hebben.
            Enkel voor de Ipad Pro - ha ha, natuurlijk, want op de andere ipads kan je geen Apple pen gebruiken.

            Ondertussen heb ik gevonden dat je dat in Acrobat reader ook allemaal kan doen. Ik vraag dus of ze mij de documenten in Pdf kunnen doorsturen ipv in Word.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

              En er bestaan zeker nog apps waarmee je aantekeningen in documenten kunt maken. Ik heb als app Notepad+ geïnstalleerd op mijn iPad2, maar er zijn er nog andere.
              Ik moet wel zeggen dat ik Word-docs op de Mac zelf zal annoteren met de ingebouwde tools; da's veel professioneler, en da's ook de manier waarop ik tijdens mijn actieve carrière documenten moest "editen".
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Dat lijkt zo
                De app is "gratis" maar wil je de volledige functionaliteit om aantekeningen te maken, moet je een office 365 abbo hebben.
                Enkel voor de Ipad Pro - ha ha, natuurlijk, want op de andere ipads kan je geen Apple pen gebruiken.

                Ondertussen heb ik gevonden dat je dat in Acrobat reader ook allemaal kan doen. Ik vraag dus of ze mij de documenten in Pdf kunnen doorsturen ipv in Word.
                Je kan ze toch in Word of in OpenOffice opslaan als PDF ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

                  Ja, dat weet ik. Maar ze gaan me onmiddellijk de PDF sturen
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Word document met een ( elektronische ) pen bewerken - freeware gezocht.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    ... Zou er geen freeware bestaan waarmee je snel wat aantekeningen in zo'n word document kan maken ?
                    Wat ik zou willen:

                    * een "pen" gebruiken om iets te onderlijnen of te noteren.
                    * Eventueel een ellips of een rechthoek om hier en daar een kadertje te zetten.
                    * "fluo" functie zou ook wel nuttig zijn
                    ...
                    Programma's om 'screenshots' te nemen, hebben soms die opties.

                    Ik gebruik Snagit (zoals in dit vergeten topic: klik!). Voldoet helemaal aan jouw eisen.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment

                    Working...
                    X