Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photo merge photoshop cc probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photo merge photoshop cc probleem

    hey!

    Wanneer ik een panorama probeer te maken in photoshop dan krijg ik verschillen in de helderheid van mijn foto's, super vreemd want ik heb ze allemaal in manueel getrokken met dezelfde instellingen!
    In lightroom doet hij het perfect maar het probleem is dat lightroom weigert om er een volledig 360° panorama van te maken. Zie ik ergens een knopje over het hoofd bij het maken van het panorama? Of is hier iets anders aan de hand?

  • #2
    Re: Photo merge photoshop cc probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk bericht
    hey!

    Wanneer ik een panorama probeer te maken in photoshop dan krijg ik verschillen in de helderheid van mijn foto's, super vreemd want ik heb ze allemaal in manueel getrokken met dezelfde instellingen!
    In lightroom doet hij het perfect maar het probleem is dat lightroom weigert om er een volledig 360° panorama van te maken. Zie ik ergens een knopje over het hoofd bij het maken van het panorama? Of is hier iets anders aan de hand?
    staat alles manueel? Ook je witbalans? Hoe staat je lichtmeeting?
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Photo merge photoshop cc probleem

      De witbalans staat hetzelfde, de lichtmeting stond op meervlaks meting. In lightroom doet hij het zonder probleem, maar ik heb de volle 360° nodig. Ik wil er namelijk ook een poolcoordinaten transformatie mee doen in photoshop. (zo een kleine wereldbol maken)

      Comment


      • #4
        Re: Photo merge photoshop cc probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk bericht
        De witbalans staat hetzelfde, de lichtmeting stond op meervlaks meting. In lightroom doet hij het zonder probleem, maar ik heb de volle 360° nodig. Ik wil er namelijk ook een poolcoordinaten transformatie mee doen in photoshop. (zo een kleine wereldbol maken)
        raar... in LR doet die het goed...
        Wat je wel kan doen...
        is je pano maken in LR en dan die pano zo een wereldbolletje maken in PS. I know it's a D-tour.
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: Photo merge photoshop cc probleem

          Je moet de foto's in Lightroom synchroniseren, maw: je stelt alles in op 1 foto (bv. de eerste van de reeks ) selecteer dan alle foto's voor de pano en klik op synchroniseren daarna exporteren en samenvoegen in PS.
          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: Photo merge photoshop cc probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk bericht
            hey!

            Wanneer ik een panorama probeer te maken in photoshop dan krijg ik verschillen in de helderheid van mijn foto's, super vreemd want ik heb ze allemaal in manueel getrokken met dezelfde instellingen!
            In lightroom doet hij het perfect maar het probleem is dat lightroom weigert om er een volledig 360° panorama van te maken. Zie ik ergens een knopje over het hoofd bij het maken van het panorama? Of is hier iets anders aan de hand?
            Heb je ze in Cameraraw op dezelfde manier behandeld in PS? Bij LR is dat eenvoudiger, zoals iemand al terecht aangaf.
            Toch even meegeven dat een panorama links en rechts nooit hetzelfde licht heeft, dat moet bijgestuurd worden. LR doet dat bij de panoramafunctie voor jou. De suggestie van appelboom is dan ook spot on.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Photo merge photoshop cc probleem

              Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb het ondertussen al opgelost! Ik had nochtans de aanpassingen in lightroom gekopieerd zodat ze overal hetzelfde waren. Ik had ook een gradient filter toegevoegd en ik denk dat die voor problemen gezorgd heeft.

              Ik heb het Panorama in PS gemaakt en daarna de post processing gedaan.


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment

              Working...
              X