Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop lens

    Beste leden,

    Ik ben een beginnend fotograaf ( amateuristisch) en zou een lens aankopen op 2de hands.
    Type Canon EF 28-70 L f2.8, deze zou een defect hebben aan de flex kabel van het diafragma.
    De prijs die ik hier voor zou betalen is 200€ is dat een goed idee of niet en wat zou die herstelling mij kosten?

    Alvast bedankt


    Edit Mod Franciskine : topic verplaatst van beginnersforum naar objectieven….
    Last edited by Franciskine; 25 april 2016, 20:15.

  • #2
    Re: Aankoop lens

    Weinig reacties...

    De 28-70L is een uitstekende lens, maar als je niet weet waaraan je begint, lijkt het mij niet verstandig om een defecte lens te kopen.
    Tweedehands via een winkel, met een beperkte garantie, zou je er pakweg 400 euro voor kunnen geven. Misschien kan je de verkoper 400 euro bieden op voorwaarde dat ze hersteld is en correct functioneert op jouw toestel?

    Ik heb snel even gekeken en deze lens werd tot 2002 gefabriceerd. Je zou dus een minstens 14 jaar oude, defecte lens kopen voor zowat de helft van de tweedehands waarde. Voor een recentere en nog heel wat betere 24-70 L (versie 1) betaal je tweedehands 700 euro. Dat zou mijn keuze zijn voor een lens in dit bereik.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop lens

      Daar zou ik mijn handen van afhouden...
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop lens

        Alvast bedankt voor het reageren. Ik heb momenteel volgende lenzen, 70-200 1:4 L usm, 50 1:1.8 II, 28-90 1:4-5.6 en een tamron 70-300 1:4-5.6 LD. Mijn werkgebied is vooral natuur en sport, maar ben toch nog op zoek naar een goede portretlens of lens die je wat gemakkelijker kan meenemen op een wandeling of korte reis. Van die eerste lens ben ik uitermate tevreden van de rest toch minder( kwaliteit ). In welke lens investeer ik dan het best?
        M

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop lens

          Hangt ook af van je type toestel.
          Een crop is zeer gelukkig met een 17-55 van Canon of het alternatief van Sigma of Tamron: 17-50 (alles f/2.8)
          alternatief is de 15-85 van Canon

          Als je geen behoefte hebt aan breedhoek kun je gaan voor een 24-105 f/4 L of een 24-70 f/4 L
          Met de 24-105 heb je een goed en lichtgewicht objectief die het heel goed zal doen op wandel en zelfs als portretlens goed inzetbaar is. Heb die nog gehad op mijn 50D (crop).
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop lens

            Beste
            Ik heb een 1D mark III van Canon.
            De bedoeling van de aanschaf van een nieuwe lens is dat het een beetje allround kan gebruikt worden, maar wil toch goede kwaliteit, vooral de foto's dan.
            Last edited by Martin Z; 27 april 2016, 05:41.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Martin Z Bekijk bericht
              Ik heb een 1D mark III van Canon.
              Dan vallen de EF-S lenzen al af, net als die 17-50 van Sigma/Tamron.
              Een 24-70 lijkt mij dan de beste keuze. (Gebruikte ik voor de meerderheid van mijn foto's met de 1D.)
              De f/4 met IS heb je voor 800 euro, geloof ik. Een tweedehands f/2.8 versie I zal nog iets lager zijn van prijs.

              Ik ben nog altijd fan van het zonnekap-ontwerp van de 28-70 en 24-70 versie I. De nieuwere versies hebben kleinere zonnekappen die enkel op 24mm hun werk doen.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop lens

                De sigma 24-105 f4 ART zou ook een pareltje zijn

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment

                Working...
                X