Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop lens

    Beste leden,

    Ik ben een beginnend fotograaf ( amateuristisch) en zou een lens aankopen op 2de hands.
    Type Canon EF 28-70 L f2.8, deze zou een defect hebben aan de flex kabel van het diafragma.
    De prijs die ik hier voor zou betalen is 200€ is dat een goed idee of niet en wat zou die herstelling mij kosten?

    Alvast bedankt


    Edit Mod Franciskine : topic verplaatst van beginnersforum naar objectieven….
    Last edited by Franciskine; 25 april 2016, 20:15.

  • #2
    Re: Aankoop lens

    Weinig reacties...

    De 28-70L is een uitstekende lens, maar als je niet weet waaraan je begint, lijkt het mij niet verstandig om een defecte lens te kopen.
    Tweedehands via een winkel, met een beperkte garantie, zou je er pakweg 400 euro voor kunnen geven. Misschien kan je de verkoper 400 euro bieden op voorwaarde dat ze hersteld is en correct functioneert op jouw toestel?

    Ik heb snel even gekeken en deze lens werd tot 2002 gefabriceerd. Je zou dus een minstens 14 jaar oude, defecte lens kopen voor zowat de helft van de tweedehands waarde. Voor een recentere en nog heel wat betere 24-70 L (versie 1) betaal je tweedehands 700 euro. Dat zou mijn keuze zijn voor een lens in dit bereik.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop lens

      Daar zou ik mijn handen van afhouden...
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop lens