Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In The Valley

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] In The Valley

    Het Tranendal in het Hallerbos, toen het blauw net begon te verschijnen...


    Nikon D810
    Nikkor AF-S VR 300mm f/2,8
    f/2,8
    200 ISO
    1/400s
    In-camera dubbele belichting
    Last edited by IngridVekemansPhoto; 26 april 2016, 22:07.
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

  • #2
    Re: In The Valley

    Mooi Ingrid en toch net weer even wat anders, altijd leuk met dat télé effect
    Wel zou ik dat opvallende takje midden in beeld en rechts tegen het kader weggeshopt hebben

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: In The Valley

      Mooi gedaan !
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: In The Valley

        Een treurige frisheid met mooi resultaat door lens en bewerking.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: In The Valley

          Knap gedaan maar voor mijn smaak wat druk
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: In The Valley

            Dank allemaa!

            @Sieg: wegshoppen = doe ik niet - ik houd me aan de regels van de grotere natuurfotowedstrijden en daar is wegshoppen (of iets toevoegen of te grote aanpassingen in kleur, contrast enz.) echt uit den boze. Dus dan maar mèt takjes als ze er liggen, inderdaad. Dat is gewoon een lijn die ik voor mezelf trek.

            @G.R.: ik weet niet goed wat je bedoelt met 'bewerking', maar zie hierboven…

            @Frakske: is vaak het geval in een bos

            Merci, ik waardeer echt al jullie commentaren!

            Grt, Ingrid.
            Ingrid Vekemans Photography
            Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
            http://www.ingridvekemans.com

            Comment


            • #7
              Re: In The Valley

              Ik snap dan niet dat een dubbele belichting wel kan want dat is ook een bewerking, alleen gebeurt het in-camera
              Maar zoals je schrijft, ieder z'n ding hé
              Trouwens er gebeurt wel meer dan dat hoor op die "grote" "natuurfoto" wedstrijden

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 26 april 2016, 15:16.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: In The Valley

                Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
                Dank allemaa!



                @G.R.: ik weet niet goed wat je bedoelt met 'bewerking', maar zie hierboven…

                Grt, Ingrid.
                Het verschil tussen scherp en onscherpte die varieert van voor tot achteraan in de foto.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: In The Valley

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ik snap dan niet dat een dubbele belichting wel kan want dat is ook een bewerking, alleen gebeurt het in-camera
                  Maar zoals je schrijft, ieder z'n ding hé
                  Trouwens er gebeurt wel meer dan dat hoor op die "grote" "natuurfoto" wedstrijden

                  grts
                  Sieg
                  In-camera meervoudige belichting wordt in de meeste natuurfotografiewedstrijden toegestaan, zeker de laatste jaren en meer en meer naarmate de techniek meer bekendheid verwerft. Maar beelden achteraf samengevoegd in Photoshop, dat mag dan weer niet. Voor mij persoonlijk (!) is het belangrijk dat ik op voorhand een effect beoog en dat dan ter plaatse creëer met als resultaat 1 foto… en voor mij is dat nog steeds fotografie en geen bewerking. Wat dan met het gebruik van filters of het met opzet onderbelichten van een foto voor meer contrast en dergelijke…of fotograferen in zwart/wit….is dat dan ook bewerking? Misschien geraken we er nooit uit, maar soit… zo zie ik het.

                  Ik weet niet wat er dan verder zo al allemaal gebeurt, maar ik had het over het feit dat ik die regels volg, verder spreek ik me niet uit…

                  Grt, Ingrid.
                  Ingrid Vekemans Photography
                  Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                  http://www.ingridvekemans.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: In The Valley

                    Speciaal effect met de tele - zo zag ik het nog niet
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: In The Valley

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Het verschil tussen scherp en onscherpte die varieert van voor tot achteraan in de foto.
                      Dit effect wordt verkregen door de dubbele belichting, namelijk het verleggen van de focus tussen de twee foto's in.
                      Ingrid Vekemans Photography
                      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                      http://www.ingridvekemans.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: In The Valley

                        Een aparte benadering en dito weergave!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: In The Valley

                          Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
                          In-camera meervoudige belichting wordt in de meeste natuurfotografiewedstrijden toegestaan, zeker de laatste jaren en meer en meer naarmate de techniek meer bekendheid verwerft. Maar beelden achteraf samengevoegd in Photoshop, dat mag dan weer niet. Voor mij persoonlijk (!) is het belangrijk dat ik op voorhand een effect beoog en dat dan ter plaatse creëer met als resultaat 1 foto… en voor mij is dat nog steeds fotografie en geen bewerking. Wat dan met het gebruik van filters of het met opzet onderbelichten van een foto voor meer contrast en dergelijke…of fotograferen in zwart/wit….is dat dan ook bewerking? Misschien geraken we er nooit uit, maar soit… zo zie ik het.
                          Grt, Ingrid.
                          Ik snap goed wat je bedoelt hoor Ingrid en kan het alleen maar toejuichen
                          Zelf probeer ik ook zo weinig mogelijk (liefst niks) te doen aan een opname
                          Maar zoals je schrijft hé waar wordt de lijn getrokken, zw-wt omzetting, dubbele belichting, focus shifting, long exposure, gebruik van ND filters, gebruik van kleurfilters ....

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: In The Valley

                            Wat ik mij herinner uit de geschiedenis van de fotografie is dat de fotograaf vroeger een halve chemicus en een beetje artiest was, maar het belangrijkste was dikwijls zijn echtgenoot!
                            Een vrouw met schilderscapaciteiten voor het corrigeren van de foto!
                            Ontwikkelen van een foto ging vroeger nog verder dan LR en PS.
                            MVG. Hugo

                            Comment


                            • #15
                              Re: In The Valley

                              Mooie dromerige opname
                              Maar gezien de locatie iets te weinig paars.
                              MVG. Hugo

                              Comment

                              Working...
                              X