Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gaat er een 20D kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gaat er een 20D kopen?

    Ik zal al maar beginnen zeker ikke dus, maar waarschijnlijk pas in de winter (begin volgend jaar).

    Handig om weten is misschien wel vanwaar je komt.
    Ik heb op dit moment een analoge EOS30 met uiteraard een aantal canon lenzen. Dus voor mij een logische keuze.
    Ook nog de Pro1 van Canon die ik zeker bij ga houden wanneer ik licht gepakt wil zijn.
    Last edited by amest; 27 augustus 2004, 09:07.
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

  • #2
    Re: Wie gaat er een 20D kopen?

    Denk wel up te graden van mijn 10D, maar ik voel meer voor de MarkII. Maar dan wacht ik best nog een kaartje denk ik.

    ff off-topic, Arvid, ben je tevreden van je Canon Pro1 ?

    Twee dingen waar ik veel belang aan hecht: shutterlag en ruisvrije beelden.
    Hoe zit dat op ISO 200 ? Heb je niet ergens een paar voorbeelden staan.

    De rest van de camera spreekt mij erg aan.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Wie gaat er een 20D kopen?

      Ik, maar dat was reeds bekend.

      Ergens tussen nu en einde November.

      1DII is te groot, te duur en te zwaar.

      Met het prijs verschil koop ik later wel een draadloze interface.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Wie gaat er een 20D kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        1DII is te groot, te duur en te zwaar.
        En te snel qua Autofocus ?
        Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

        Comment


        • #5
          Re: Wie gaat er een 20D kopen?

          Dat er maar veel upgraden naar een 20D dan worden hier zeer veel 10D's tweedehands aan een mooie prijs aangeboden
          http://katrijn.fotopic.net
          Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

          Comment


          • #6
            Re: Wie gaat er een 20D kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kat
            Dat er maar veel upgraden naar een 20D dan worden hier zeer veel 10D's tweedehands aan een mooie prijs aangeboden
            Wees daar maar niet te zeker van. Indien de mensen echt te weinig van hun 10D krijgen, wordt ie hoogst waarschijnlijk gehouden als backup.

            Zeg nu zelf één is toch géén ?
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Wie gaat er een 20D kopen?

              Ik heb zo'n vermoeden dat de 20D de tweedehandsmarkt in 10D's niet meteen op gang gaat sleuren. Dacht dat ook toen de 10D de D60 verving, maar ook daar waren de verbeteringen niet spectaculair genoeg om mensen te overtuigen nogmaals honderden euro's te verliezen op een camerabody dat perfect z'n mannetje kan staan tegenover z'n opvolger.

              ... dus geen 20D voor mij. Ik kijk uit naar de "echte" opvolger van de 10D die qua specs nog iets dichter bij de 1DII zal liggen. Ik kijk vooral uit naar de verdere onvermijdelijke prijsdalingen in zowel het professionele als semi-pro -segment. De concurrentie zit immers niet stil en binnen een paar jaar zullen we met verbazing terugblikken op de kapitalen die we er vandaag doorjassen als gedreven amateurs en professionelen.
              Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

              Comment


              • #8
                Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                Ik kijk vooral uit naar de verdere onvermijdelijke prijsdalingen in zowel het professionele als semi-pro -segment. De concurrentie zit immers niet stil en binnen een paar jaar zullen we met verbazing terugblikken op de kapitalen die we er vandaag doorjassen als gedreven amateurs en professionelen.
                Ik heb zojuist een EOS 1D aangeschaft voor niet al te veel Alleen objectieven uit bijvoorbeeld de Canon L-serie zijn bijzonder waardevast. Een digitale body keldert per minuut qua prijs. Dat is niet bij te houden! Geen goede belegging...

                Maar dat is in digitale fotografie al jaren aan de gang. Dat houd je niet tegen. Wat kostte een een EOS 1D tijdens zijn introductie? Zo'n 4.500,-? Nu koop je een heel goede 2e handse (zonder gebruikssporen) voor zo'n 1.900,- en een exemplaar met gebruikssporen al voor 1.500,-

                Als je een gebruikte digitale body zou willen aanschaffen, moet je dat gewoon doen en er niet (te) lang over nadenken. Het is immers een slechte belegging. Die prijsdaling blijft toch wel doorgaan, anders kun je blijven wachten. Er komt tegenwoordig om de paar maanden wel weer een model uit met een paar extra pixels aan boord...

                Mij doen die extra pixels dan ook niet zo veel. Ik heb gekozen voor een EOS 1D vanwege zijn erg snelle autofocus en de vergrotingsfactor van de sensor van slechts 1.3x (10D/20D = 1.6x). Ik heb geen 10 mljn. pixels nodig, zo'n 4.5 mljn vind ik voorlopig voldoende. Ik investeer liever in lichtsterke objectieven. Een 8.5 mljn pixels body met een slecht objectief levert ook geen mooie beelden op... Mijn EOS 1D mark II komt volgend jaar wel een keer, royaal nadat de EOS 1DS-II (binnenkort) is geintroduceerd...
                Last edited by di Marco; 27 augustus 2004, 17:12.
                Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

                Comment


                • #9
                  Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                  ik bekijk het nog, zal vooral afhangen van hoeveel ik nog krijg voor mijn 10D eens de 20D er is (ik ga mijn 10D NIET verkopen voor de 20D in winkel ligt, teveel toffe dingen om te fotograferen nu )

                  en het is nu idd niet zo dat een 10D plots niet 'goed genoeg' meer is omdat de 20D er is hé. ik kijk de kat dus nog even uit de boom.

                  btw : ALS ik mijn 10D (binnen enkele weken) verkoop, dan ga ik dit zeker hier niet doen, want hier krijg je voor zo'n body gewoon te weinig geld (terecht, omdat men hier goed weet waar goede prijzen te vinden). Denk dat als je max geld wilt van een 2e hands item, je best ebay gebruikt)

                  ps: 10D body staat in Fnac nog altijd 1899€ en die verkoopt daar gelijk zot. go figure!!
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                    Ik niet , wreed content van den 10D , kzie het nut niet echt in om te upgraden op het moment .
                    http://www.dullaert.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                      Ik ook niet... de upgrade is gewoon te klein om nu al weer te investeren in een nieuwe body.... ik denk dat ik voor de opvolger van de 20D ga en deze boot dus laat varen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                        Noppes. Ik ben voorlopig nog heel tevreden met mijne 10D.
                        Al bij al heeft mijn Nikon F ook een carriere van haast 30 jaar meegemaakt.
                        Jo(han)
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                          Mijn 10D is nog maar 6 maand oud en ik heb ze nog allemaal op het rij hé.
                          Last edited by Cois; 27 augustus 2004, 18:36.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                            oei, ben ik de enige die nadenkt om een 20D te kopen. Ik heb nu een G3 en als ik hier kijk in de koopjeshoek dan krijg ik daar geen geld meer voor, als de 20D even snel in waarde gaat dalen . Laat mijn vrouw dit niet lezen of ik mag de 20D vergeten.

                            Groetjes,
                            Rudy
                            Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie gaat er een 20D kopen?

                              Oei Rud, ff voor de duidelijkheid... ik zeg niet dat de 20D een slechte aankoop is. Ik zeg alleen dat ik de boot laat varen omdat het verschil met de 10D te klein is. Als u na de G3 wilt overstappen op een DSLR zal ik de laatste zijn om u een 20D af te raden.

                              Zoals al eerder gezegd is een investering in een body niet de meest verantwoorde investering. De waarde daalt al snel tot een niveau dat het pijn aan het hart doet om het nog van de hand te doen. Ik zou die G3 dan ook gewoon erbij houden als ik u was. Een DSLR is leuk en mooi (lees zeeeer leuk en zeeeer mooi), maar is niet echt geschikt om bij iedere gelegenheid mee te sjouwen. Soms, en vaker dan gedacht, komt zo'n G3 wel heel goed van pas

                              Steek uw geld vooral in lenzen, want die kunt u meenemen naar een volgende body.

                              Comment

                              Working...
                              X