Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe body aanschaffen maar welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe body aanschaffen maar welke lens

    Ik ben toe aan een nieuw fototoestel. Mijn vorige is toe aan vervanging had gedacht aan een speigelreflexcamera. Ik fotografeer voor mijn hobby. De foto's tijdens mijn reizen zijn zeer belangrijk.
    Mijn eerste gedacht ging naar een Nikon 5200maar door meer te lezen over dit toestel denk ik aan een nikon 3300.
    Ik geraak er niet uit wat betreft de lens. Ik fotografeer graag landschappen, personen, bloemen.
    Omdat ik veel naar Indonesie reis en hetdaar vochtig is zie ik het niet zitten om steeds mijn lens te verwisselen. Dit wordt mij afgeraden.
    Breedhoek is belangrijk. Ik had gedacht aan EF S 18-200 f/305-506 IS
    Ik heb ook al eens gekeken naar een lens van Sigma en tamron 18-270
    Als ik op reis ben wil ik geen statief meesleuren.
    Alle advies is welkom

    Kris

  • #2
    Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

    Koop dan geen dslr maar een goede hybride, geen gedoe met lenzen wisselen, goede scherpte, goede videokwaliteit waar je ook nog eens goede foto's kan uithalen, enz. ....

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

      Mijn beslissing is genomenn. HEt wordt een Nikon 5200. Deze ligt beter in de hand dan een 3300
      Alleen de lens nog

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

        Lens wisselen is toch geen probleem ?
        Ik reis al jaren de wereld rond in alle gebieden en heb nog nooit problemen gehad.
        Als je foto's echt belangrijk zijn zou ik toch rapper kijken naar een duo van lenzen dan 1 middelmatige superzoom.
        Nu nog weten wat je budget hiervoor is.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

          Ik had gedacht rond de 800 euro. Zeker niet meer dan 1000.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

            Ik ben nogal fan van de 15-85, als je een allround lens zou willen met een wijd begin. Probeer wel tweedehands, want de nieuwprijs van die lens is overdreven.
            De 18-135 STM is ook een zeer knappe allround lens, maar die 3mm verschil zijn in de praktijk wel aanzienlijk.

            Wil je het lichtsterk hebben, kijk dan eens naar een Tamron of Sigma 17-50, als de Canon 17-55 te duur uitvalt.
            Eventueel aanvullen voor tele met de uitstekende Tamron 70-300 VC en je hebt een enorm bereik.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Ik ben nogal fan van de 15-85, als je een allround lens zou willen met een wijd begin. Probeer wel tweedehands, want de nieuwprijs van die lens is overdreven.
              De 18-135 STM is ook een zeer knappe allround lens, maar die 3mm verschil zijn in de praktijk wel aanzienlijk.

              Wil je het lichtsterk hebben, kijk dan eens naar een Tamron of Sigma 17-50, als de Canon 17-55 te duur uitvalt.
              Eventueel aanvullen voor tele met de uitstekende Tamron 70-300 VC en je hebt een enorm bereik.
              Canon lenzen op een Nikon is niet echt een goed idee

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Canon lenzen op een Nikon is niet echt een goed idee
                Ha
                Ik was lichtjes afgeleid doordat TS dacht aan een EF-s 18-200...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                  Een sigma 17-50 is dit te combineren met een Tamron 70-300.De Sigma is een 50 en de tamron een 70
                  Deze lenzen zijn die goed in combinatie met een Nikon 5200?

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door melati Bekijk bericht
                    Een sigma 17-50 is dit te combineren met een Tamron 70-300.De Sigma is een 50 en de tamron een 70
                    Deze lenzen zijn die goed in combinatie met een Nikon 5200?
                    Ik vind 17-50 + 70-300 een goed bruikbare combinatie. Het gat daartussen is voor mijn gebruik geen probleem.
                    Als je geen lichtsterke standaardzoom nodig hebt, is een 18-140VR ook handig, want dan kan je een hele hoop dingen zonder te moeten wisselen van lens.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                      Ik gebruik de Tamron 17-50 en Tamron 70-300 op mijn Sony, en ben van beiden zeer tevreden. Ik heb die 20mm tussenin nog niet gemist.
                      Als je het gat tussen 50 en 70mm wil opvullen, kan je ook een paar stappen naar voor zetten.
                      Sony α7ii
                      5OOpx

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                        Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM + Tamron SP AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di VC USD Nikon = 339 + 314,10 Totaal dus zo'n 655 euro ...

                        Of als f 2.8 niet zo noodzakelijk is, de Sigma 17-70mm f/2.8-4.0 DC OS HSM Macro Contemporary Nikon aan 419 euro.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                          Wat betreft de Tamron SP AF 70-300mm, kan je deze goed gebruiken zonder statief. (vibratie, zuiverheid)
                          of is het beter dat ik een Tamron 70-200 neem.
                          Ik had gedacht een Tamron 200 of 300 te nemen samen met een Nikkor AF-S DX 18-55mm F3.5-5.6 G VR II
                          Heeft er iemand ervaring met de Nikkor AF-S DX 18-55mm F3.5-5.6 G VR II i

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                            Ik heb ervaring met de nikkor 18-55 vr ii op nijn d5300 en d3300. Zeer degelijke kitlens...die lens blijft me verbazen betreffende scherpte ivm de voorgaande 18-55 kitlenzen.

                            Tommy (via Tapatalk)
                            Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe body aanschaffen maar welke lens

                              Tommy

                              welke andere lens heb gebruik je naast de 18-55


                              Tommy (via Tapatalk)[/QUOTE]

                              Comment

                              Working...
                              X