Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

    Ik wil een draadloze speaker aanschaffen voor in de tuin.
    De speaker die ik op het oog heb die heeft WIFI en Bluetooth.
    Kan ik die speaker draadloos op mijn ONKYO TX8150 aansluiten.
    Wie heeft ervaring hiermee, wie heeft dit toestel en weet dat het kan, welke techneut wil er eens de handleiding op naslaan en me helpen?
    Ik ken deze materie niet goed genoeg om zeker te zijn...

    bedankt alvast

  • #2
    Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

    Hoi,

    dit gaat niet lukken,

    het apparaat kan wel muziek afspelen die opgeslagen is op een GSM, via bluetooth.
    Het kan ook muziek afspelen die op een pc staat of ergens op een NAS of ander apparaat dat via DNLA is verbonden met je netwerk.

    Het toestel kan echter niet streamen naar een ander apparaat.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

      Met "apparaat" bedoel je dan de speaker vermoed ik?

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

        op de website van de speaker lees ik direct...

        * Uitsluitend beschikbaar voor bepaalde Samsung-apparaten. Een overzicht van alle compatibele apparaten vind je op www.samsung.com
        *** TV- en Blu-ray-producten kunnen alleen als geluidsbron dienen voor compatibele geluidsapparatuur van Samsung, en dus niet als geluidsuitgang/luidspreker. Home Entertainment Systemen kunnen alleen met de Wireless Audio app worden bediend in combinatie met compatibele geluidsapparatuur van Samsung.

        Natuurlijk is de vraag waarom moet die over je ONKYO TX8150 gaan?
        Je zit in de tuin... Is het dan niet makkelijker om gewoon rechtstreek je gsm te linken met die speaker?
        je hebt de controle's in uw handen!

        Hier thuis doe ik het als volgt...
        Mac vol met muziek, airplay, luidsprekers selecteren(tuin, slaapkamer,living, keuken) en besturen via iphone.

        Anders moet je eens chromecast checken die hebben ook een volledige oplossing voor draadloze audio....
        en de prijs valt best mee...
        ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

          Vriendelijk dank voor de waardevolle raad.

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

            Of schaf je een kleine NAS aan; het allerkelinste model is al goed.
            Muziek neemt niet zoveel plaats in.
            Ik gebruik DS AUDIO van Synolpgy in mijn netwerk.

            Andere mogelijkheid: een Golfex wireless harddrive:

            Kan je ook van op je smartfoon bedienen en kan je bovendien nog eens overal meenemen.




            Gtech Garage Out the Box ReviewSponsored By Mr. J's Media Productions.WWW.MRJSMEDIAPRODUCTIONS.COMMr. J's Media Productions is a full service Photography & V...
            ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

              Als je 199 euro geeft voor een Samsung dan zou ik ook deze Bose in overweging nemen: http://www.audiostreamershop.be/prod...8y4aAg1f8P8HAQ
              Kost iets meer maar klinkt geweldig. Kan natuurlijk zijn dat de Samsung minstens even goed is.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                Ik zou er maar 125€ voor geven (tweedehands)

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                  Zeggen jullie nu met zijn allen dat ik wéér een extra zendertje zal moeten aansluiten, wil ik draadloze speakers gebruiken? Tof met een receiver die nagelnieuw is! Ik dacht dat zo'n zender erin zat...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    ... Tof met een receiver die nagelnieuw is! Ik dacht dat zo'n zender erin zat...
                    Receiver, is geen zender hé...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                      Is inderdaad een tuner/versterker in één, met nochtans heel wat aan boord hoor. Bekijk mss. eens de specs. als je tijd hebt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Is inderdaad een tuner/versterker in één, met nochtans heel wat aan boord hoor. Bekijk mss. eens de specs. als je tijd hebt.
                        hij is idd zeer breed en kan veel zaken ontvangen...
                        Maar ik zie in de specs geen zend mogelijkheden...
                        ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
                        Freelance bedrijfsfotograaf
                        klikerdeklik hier voor mijn website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                          Oké.
                          Case closed, dan maar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                            En waarom zou je een versterker/receiver nodig hebben als die luidspreker zelf via Wifi zijn bronbestanden kan ontvangen ?
                            Je hebt enkel een DLNA-server nodig op je netwerk, en dan speelt dat ding.

                            Je kan dat via een NAS doen, of via een laptop waar je de juiste software op draait.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft ONKYO TX8150 en weet of je er draadloos een speaker kan op aansluiten

                              een woordje extra info dringt zich op:

                              op de versterker is een externe hd aangesloten met al mijn muziek op.
                              ik weet natuurlijk wel dat ik dan die hd ook op mijn laptop kan aansluiten en via mijn laptop de speaker kan laten spelen.
                              dat is echter niet de bedoeling.
                              redenen:
                              1 ik heb geen zin om mijn laptop de hele dag te laten draaien om muziek naar de tuin te sturen.
                              2 ik verlies de functionaliteit van de onkyo-app waarmee ik mijn receiver van op afstand makkelijk kan bedienen

                              Comment

                              Working...
                              X