Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geelgors +update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Geelgors +update

    Met dank aan Alex ...zodat ik ook deze aan men lijstje mocht toevoegen....eerst het vrouwke mss later het manneke...

    20160415-DSC_1710bdweb - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update: slordigheden weggewerkt en contrast verlaagd...
    20160415-DSC_1710bd-up web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Hier waaide ie bijna van zijn tak..

    20160415-DSC_1714bdweb - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update : slordigheden weggewerkt en contrast verlaagd...
    20160415-DSC_1714bd-up-web by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 25 april 2016, 15:32. Reden: slordigheden + contrast bewerkt...
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Geelgors

    Tjah Freddy, het is ergens onbegrijpelijk dat je opnames zoveel verschil kunnen geven in kwaliteit
    Waar de Pimpel zo perfect en mooi was afgewerkt is er bij deze duidelijk iets mis
    Ten eerste al veel te veel contrast en de Sijs zelf heel donker afgewerkt
    De gifgroene achtergrond doet het er ook niet goed bij, deze zit zelfs nog vol fouten, vlekken en artefacten

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Geelgors

      Altijd leuk dat je dit aan je lijstje kan toevoegen.
      Is mij nog niet deftig gelukt.
      Qua afwerking moet ik Sieg toch bijtreden Freddy. De nabewerking van de Pimpel was nagenoeg perfect, en bij deze is het een beetje te grof gedaan.

      groeten,
      Raf
      Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Geelgors +update

        Hoi Siegfried en raf bedankt voor jullie eerlijk respons...wat de slordigheden betreft volledig mee eens nadat ik de foto's ff op zoom had gezet...(vraag me wel af siegfried, op welke grote jij hier de foto's bekijkt....ik tracht altijd 100 % te zetten, maar denk dat jij ze toch ff groter zet..?)
        Moet wel ook eerlijk bekennen dat ik toch wat teveel takjes heb moeten wegclonen en dit komt de foto ook nooit ten goede leer ik nu weer al maar eens...vandaar mss ook je opmerking over die artefacten ?
        Wat het contrast en de donkerheid van de sijs betreft ben ik het niet helemaal mee eens...ten eerste is dit een kwestie van smaak denk ik ...en ten tweede het is geen sijs maar een geelgors.........toch bedankt hoor heb ondertussen een update geplaatst...

        Groetjes
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Geelgors +update

          Ik bekijk de foto's gewoon in de browser (Firefox) op 100% Freddy, inzoomen hou ik me niet mee bezig hoor
          Ik kijk wel op een 24 inch EIZO, misschien heeft dat er mee te maken, nogthans denk ik dat de meeste hier op een nog groter scherm kijken

          De update is wat mij betreft een héél pak beter hoor, zeker bij de eerste levert dat nu een hele mooie opname op

          Maar wat ik je nog wilde vragen, is je scherm gekalibreerd ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Geelgors +update

            Leuke soort upje is idd veel beter

            Comment


            • #7
              Re: Geelgors +update

              Neen siegfried werk niet met een gecalibreerd scherm ...ik werk vanop een laptop acer....maar men fotografie hobby begint wel uit de hand te lopen voor da machientje....
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment

              Working...
              X