Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Invoerkosten ontlopen bij omruiling materiaal USA ..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Invoerkosten ontlopen bij omruiling materiaal USA ..

    Weet er hier iemand waar men informatie kan vinden of een dienst contacteren waar men dit probleem kan aankaarten?

    Ik heb via Amazon UK een adapter gekocht (Fotodiox pro) maar mogelijk werkt die dus niet volgens "beschrijving".
    Fotodiox stelt voor om mij een nieuw exemplaar te sturen om het uit te testen, maar ik ben alleszins niet bereid om daar nog eens invoerkosten en BTW op te betalen ! Helaas krijg je bij Amazon geen "koopdocumenten" en ik heb geen idee hoe dat kan gefixt worden ..
    Catch 22 ?
    TIA

  • #2
    Re: Invoerkosten ontlopen bij omruiling materiaal USA ..

    Contacteer je lokale kantoor voor douane. Je kan voor herstelling een "tijdelijke uitvoer" doen. Met dat document wordt je vrijgesteld van nog eens invoertaksen te betalen als het -na herstelling- terug "ingevoerd" wordt.

    Lees de kleine lettertjes, vraag advies aan iemand die het "echt" kan weten...

    Comment


    • #3
      Re: Invoerkosten ontlopen bij omruiling materiaal USA ..

      Dat kan alleen via mondelinge aangifte bij de douane zelf (als partikulier) of tegen betaling via een expediteur. Douane = douanekantoor van uitvoer (niet zomaar het dichtsbijzijnde of lokale kantoor). Natuurlijk hoeft dat kantoor jouw aangifte niet voor jou in te vullen, het is heel goed mogelijk dat ze je zullen doorsturen naar een expediteur.

      In vak 44 van de uitvoeraangifte zet je dan : " "Goederen weder in te voeren met gehele/gedeeltelijke vrijstelling van de btw -Passieve veredeling- btw aanschrijving nr. 6/1996 "

      Onder passieve veredeling valt bv. ook retouren voor herstelling of omruiling. Leg dat duidelijk uit aan de douane want voor de andere veredelingsvormen heb je eerst een vergunning nodig, ook via de douane aan te vragen.

      Let wel, ook de terugzender moet de juiste documenten mee opsturen met de juiste vermeldingen of je kan toch nog btw en kosten betalen.

      Daarom is het beter via een expediteur te werken, dat kost natuurlijk centen en dan is het afwegen of het sop de kool wel waard is.

      Zie blz. 65 :http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/...mecum-2013.pdf
      Last edited by Empe; 23 april 2016, 23:58.

      Comment

      Working...
      X