Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200mm voor alpha77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200mm voor alpha77

    Wat is eigenlijk het verschil tussen deze 2 lenzen:



    Lens zou enkel moeten dienen voor macrofotografie (in combinatie met mijn macrolens) en zou ter vervanging zijn van mijn 200-500mm.
    Zou één van deze 2 lenzen overwegen omwille van 2.8 diafragma, tenzij dit geen spectaculaire verschillen zou opleveren met mijn 200-500mm.(moet dus wel een meerwaarde zijn)
    Alvast bedankt voor jullie mening.

    grtjs
    Ronny
    Last edited by RBOOM; 24 april 2016, 11:12.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: 70-200mm voor alpha77

    Met beide lenzen kun je geen macro doen en hoe je die lenzen wil combineren met een macrolens??????
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 70-200mm voor alpha77

      Hij kan perfect een macrolens op zijn zoomobjectief schroeven.

      Comment


      • #4
        Re: 70-200mm voor alpha77

        Het verschil tussen deze twee lenzen is de prijs
        Maar zoals we weten hangt aan een prijs ook een zekere kwaliteit of opties en daar zit het hem net natuurlijk.

        De goedkope heeft geen vibratie reductie en heeft een eenvoudig lawaaierig en traag scherpstelmotortje.
        De duurdere heeft vibratiereductie en een duurdere stille ultrasoonmotor.

        Geen van beiden is geschikt voor macrowerk tenzij je foefelingskens gaat doen met afstandsringen of een omgekeerde lens er voor.

        Comment


        • #5
          Re: 70-200mm voor alpha77

          of een voorzet macrolens op het objectief schroeft ..., je weet wel, zoals een uv-filter, polarisatiefilter, enz.

          Met een macro voorzetlens verandert u een standaard lens in een macro lens, waarmee indrukwekkende details en verassende perspectieven kunnen worden bereikt.
          Soit, zwart op wit volgens verkopers .... http://www.fotokonijnenberg.be/olymp...oR5hoCgtjw_wcB

          En natuurlijk geen vibratiereductie op beide lenzen in de Sony versies.

          *De Sony-installatie bevat geen VC, aangezien Sony's digitale SLR-behuizingen de beeldstabilisatiefunctionaliteit bevatten. Het objectief van Sony wordt “SP 70-200 mm F/2.8 Di USD” genoemd.
          Voor Nikon, Canon, Pentax versies noemt Tamron deze lens : SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD.

          Het verschil zit 'm in de kwaliteit van het resultaat, zoiets als het verschil tussen een Tamron 70-300 Di en de huidige Tamron 70-300 VC USD ... en dat zie je aan de prijs EN aan de vooral positieve gebruikerservaringen met deze laatste lens. Zo nu en dan valt er een budgetvriendelijk doch verrassend goed lensje (objectief) uit de lucht .. zo'n Tamron 70-300 USD is er een voorbeeld van (en tussen haakjes : ook deze lens komt ZONDER VibratieCompensatie in de Sony versie).
          Last edited by Empe; 24 april 2016, 07:55.

          Comment


          • #6
            Re: 70-200mm voor alpha77

            Ik denk dat ik me verkeerd uitgedrukt heb.
            Het is niet de bedoeling om deze te combineren met mijn macrolens.
            Wel om deze te gebruiken om bloemen ed. te isoleren tegen een mooie achtergrond als afwisseling met mijn macrolens.
            Dit laatste valt me een beetje tegen met mijn 200-500mm lens.
            Sorry voor het misverstand maar toch al bedankt voor de reacties.
            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

            Comment


            • #7
              Re: 70-200mm voor alpha77

              Als het gaat om een soort portretfoto's van bloemen te bekomen, dan ben je iets goedkoper (en lichter) af met een prime, bv. een eenvoudige 50/1.4, of een echte macrolens natuurlijk.
              Die 70-200's zijn natuurlijk flexibeler qua bereik, maar heb je dat nodig ?
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: 70-200mm voor alpha77

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                En natuurlijk geen vibratiereductie op beide lenzen in de Sony versies.
                Waarom zouden ze ook? De Sonies hebben ingebouwde VR.......en de oude heeft dat ook niet voor alle andere vattingen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200mm voor alpha77

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  De goedkope heeft geen vibratie reductie en heeft een eenvoudig lawaaierig en traag scherpstelmotortje.
                  De duurdere heeft vibratiereductie en een duurdere stille ultrasoonmotor.
                  Dit is dus het antwoord van een specs neuroot, want het is gewoon een betere lens, ook zonder VC en USD, maar dat staat niet in de specs.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200mm voor alpha77

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Die 70-200's zijn natuurlijk flexibeler qua bereik, maar heb je dat nodig ?
                    Vandaar ook mijn vraag. Mijn 200-500 gebruik ik bijna niet (toch niet waar die lens voor bedoeld is) en daarom overweeg ik om een 70-200 aan te schaffen.
                    Vraag mij ook af of het resultaat van de (goedkopere) 70-200mm beter is dan mijn huidige 200-500mm.
                    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200mm voor alpha77

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Dit is dus het antwoord van een specs neuroot, want het is gewoon een betere lens, ook zonder VC en USD, maar dat staat niet in de specs.
                      Dan heeft de ene neuroot niet gelezen dat ik ook sprak over de kwaliteit.
                      Groeten neuroot 2

                      En ik weet het, fabrikanten geven niet eens de helft van alle specs. Er is toch geen mens die ze kan lezen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200mm voor alpha77

                        Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                        Vraag mij ook af of het resultaat van de (goedkopere) 70-200mm beter is dan mijn huidige 200-500mm.
                        Van de 200-500 was ik vroeger (2009) niet bijzonder onder de indruk. Een 70-200 zal normaal gezien altijd betere beeldkwaliteit leveren (indien je lenzen van eenzelfde generatie vergelijkt), geeft je ook een vaste f/2.8, en is bovendien lichter en compacter. Als je het telebereik niet zo belangrijk vindt, dan is een 70-200 de te verkiezen lens volgens mij. De meerprijs voor die dure Tamron zou ik niet betalen, eerlijk gezegd, net zomin als voor de recentste dure Sigma. Voor die prijs geraak je aan een zo goed als nieuwe Sony G, met de allerbeste beeldkwaliteit, snelle en accurate SSM, en een sublieme bouwkwaliteit.

                        Als je de flexibiliteit van de zoom niet nodig hebt, dan zou ik voor macro (-achtige) foto's gewoon een macro-lens nemen. Levert de knapste beelden op, haarscherp, en is handiger (kleiner/lichter).
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X