Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor filmen en fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor filmen en fotograferen

    Hey iedereen,

    Ik ben al jaren bezig met fotografie en film. Ik heb momenteel een Nikon Coolpix P100, voor foto's te trekken ben ik nog steeds zeer tevreden over deze camera. Maar de mogelijkheden om te filmen zijn nog al beperkt.
    Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe camera (liefst toch een spiegelreflex, tenzij iemand me toch iets anders aanraad). Ik zou vooral graag handmatig de focus willen kunnen aanpassen. Ook zou het goed zijn mocht ik veel instellingen kunnen aanpassen, ik ben namelijk van plan om volgend jaar film te gaan studeren.
    Mijn vraag dus: weet er iemand welke camera's (of welk type) ik best kan kopen. Ik wil er graag 1 die nog steeds erg goed is voor fotografie, maar toch zeker ook kan tellen als videocamera.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Camera voor filmen en fotograferen

    Wat is je budget? Camera's die goed zijn voor foto en video zijn de
    Sony A6000 en A6300.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor filmen en fotograferen

      Oorspronkelijk geplaatst door timtruyens Bekijk bericht
      Hey iedereen,

      Ik ben al jaren bezig met fotografie en film. Ik heb momenteel een Nikon Coolpix P100, voor foto's te trekken ben ik nog steeds zeer tevreden over deze camera. Maar de mogelijkheden om te filmen zijn nog al beperkt.
      Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe camera (liefst toch een spiegelreflex, tenzij iemand me toch iets anders aanraad). Ik zou vooral graag handmatig de focus willen kunnen aanpassen. Ook zou het goed zijn mocht ik veel instellingen kunnen aanpassen, ik ben namelijk van plan om volgend jaar film te gaan studeren.
      Mijn vraag dus: weet er iemand welke camera's (of welk type) ik best kan kopen. Ik wil er graag 1 die nog steeds erg goed is voor fotografie, maar toch zeker ook kan tellen als videocamera.

      Alvast bedankt!
      Wat mag dat kosten is steeds de vraag.
      Want er is keuze genoeg

      Misschien de Canon 70d of zijn opvolger 80d.
      Dit is het enige toestel ( DSLR ) waar video met dual AF pixel prima werkt.
      Focus pulls zijn spot-on en voor foto's ga je ook niet klagen.
      Wel geen 4K.
      Handmatig focussen geen probleem, hangt van je fysieke lens af.

      Of een bridge FZ1000, een alleskunner met kleinere sensor, maar wel 4K.
      Handmatig focussen niet echt plezant. Is "by-wire" en niet zo snel of gemakkelijk.
      Als filmen echt je ding is beter met vaste lenzen werken.

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor filmen en fotograferen

        De beste fotocamera die ook video kan is de Sony A7s/A7sII. Wordt gebruikt door vele professionele videomakers. Je krijgt een full frame sensor met full pixel read out (daarom maar 12mp) waardoor de beeldkwaliteit onovertroffen is.

        Wil je minder uitgeven dan heb je de A6300, ook van Sony. Geen full frame maar nog altijd Super 35mm. Is ook een betere sport camera voor foto's dan de A7s.

        Beide camera's kunnen 4K en dat wil je toch hebben in deze tijd. Dus vergeet een Canon 80D want die kan alleen full hd.

        Met beide Sony's kan je ook slow motion tot 120fps in 1080p. Sony heeft zijn eigen videoprofielen Slog2 en Slog3 met een groot dynamisch bereik waardoor je zelf bepaalt hoe je video eruitziet in de nabewerking.

        Er zijn enkele lenzen beschikbaar voor de E-mount specifiek voor video, moet je maar eens opzoeken, ik dacht de 18-105.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor filmen en fotograferen

          @alex

          Ik ga wel akkoord met je uitleg, maar dat is a lot of $$$$

          De GH4 van panasonic is betaalbaarder.
          Heeft ook 96fps (enkel in 24cine) slow motion en V-log.
          En minder last van rolling shutter als de A7s

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor filmen en fotograferen

            bedankt al voor de vele antwoorden!
            Stom van me om mijn budget niet te vermelden. Ik denk dat ik iets zoek van rond de 600 of 800 euro. Ik weet niet of 4K zo belangrijk voor mij gaat zijn, vooral hoe het beeld eruit ziet vind ik belangenrijk.
            Het is vooral voor kortfilms mee te maken & om mee te fotograferen op reis, ...
            Ook zou ik liefst een externe micro kunnen verbinden.

            Al heel erg bedankt voor de hulp!

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor filmen en fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door timtruyens Bekijk bericht
              bedankt al voor de vele antwoorden!
              Stom van me om mijn budget niet te vermelden. Ik denk dat ik iets zoek van rond de 600 of 800 euro. Ik weet niet of 4K zo belangrijk voor mij gaat zijn, vooral hoe het beeld eruit ziet vind ik belangenrijk.
              Het is vooral voor kortfilms mee te maken & om mee te fotograferen op reis, ...
              Ook zou ik liefst een externe micro kunnen verbinden.

              Al heel erg bedankt voor de hulp!
              Heb je al eens gekeken naar de Panasonic FZ1000 ?

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor filmen en fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door timtruyens Bekijk bericht
                bedankt al voor de vele antwoorden!
                Stom van me om mijn budget niet te vermelden. Ik denk dat ik iets zoek van rond de 600 of 800 euro. Ik weet niet of 4K zo belangrijk voor mij gaat zijn, vooral hoe het beeld eruit ziet vind ik belangenrijk.
                Het is vooral voor kortfilms mee te maken & om mee te fotograferen op reis, ...
                Ook zou ik liefst een externe micro kunnen verbinden.

                Al heel erg bedankt voor de hulp!
                Camera's met een externe micro aansluiting, binnen je budget, zijn de Panasonic G7 en FZ1000.
                Rudi

                Comment

                Working...
                X